رفتن به مطلب

رکورد جدیدی برای سرعت اینترنت: ۱۸۶ گیگابیت در ثانیه


ارسال های توصیه شده

collapsed_flows1-640x340.jpg?1323846365

 

 

 

 

آیا می دانستید که ذره کوب پروتونی سرن همین الان بیش از ۱۰۰ پتابایت اطلاعات تولید کرده که باید به آزمایشگاه های مختلف در سراسر دنیا برای تجزیه و تحلیل ارسال شود؟ این اطلاعات قاعدتا خیلی بیشتر از یک کتاب صد صفحه ای می شود و بنابراین به اینترنتی پرسرعت برای انتقال این حجم از اطلاعات نیاز است.

 

برای همین چند تیم تحقیقاتی در یک کار مشترک و با سرپرستی انستیتو تکنولوژی کالیفورنیا تلاش کرده اند تا رکورد سرعت انتقال اطلاعات را در اینترنت جابجا کنند. آنها برای این کار تصمیم گرفته اند از وسایلی استفاده کنند که همین الان در بازار و به صورت تجاری در دسترس است و یک انتقال اطلاعات واقعی با استفاده از کامپیوترها انجام بدهند.

 

در نهایت آنها موفق شده اند با استفاده از زیرساخت فیبرنوری ۱۰۰ گیگابیتی، سرورهای شرکت دل و حافظه های اس اس دی به سرعت انتقال اطلاعات همزمان ۹۸ گیگابیت درثانیه برای ارسال و ۸۸ گیگابیت برای دریافت اطلاعات برسند. این انتقال اطلاعات میان مکانی در سیاتل آمریکا و مرکز کامپیوتر دانشگاه ویکتوریا در کانادا انجام شده است.

 

البته انتظار نداشته باشید که چنین سرعتی به این زودی ها در اختیار کاربران عادی قرار بگیرد. اما محققین علوم مختلف برای کارهای تحقیقاتی مختلف و تبادل اطلاعات نیاز به ارتباطات بسیار پرسرعت دارند که چنین شبکه هایی می تواند تبادل اطلاعات را بسیار ساده تر کند.

 

:sad0::4564::4564:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...