رفتن به مطلب

پروفسور علیرضا يلدا , فخر دنیای پزشکی


ارسال های توصیه شده

گوشه از زندگي نامه استاد پرفسور يلدا:

عليرضا يلدا متخصص بيماري هاي عفوني، به سال 1309 در خانواده اي مذهبي، در يكي از محلات قديمي تهران، به نام پامنار، ديده به جهان گشود و تحت تأثير رفتار و گفتار پدر و مادرش تحت تربيت ديني و مذهبي قرار گرفت.

دوره ابتدايي را در دبستان هاي ملي و متوسطه را در دبيرستان البرز گذراند. بخاطر نظم و انظباط و پشتكاري كه از خود نشان داد، بنابر پيشنهاد دبيران فيزيك و شيمي دوره متوسطه، صبح زود و قبل از شروع كلاس به كار تدريس براي همكلاسي هايش مي پرداخت.

بلافاصله پس از اتمام دوره دبيرستان در سال 1330 در آزمون ورودي دانشگاه شركت نمود و در رشته پزشكي پذيرفته و در سال 1336 از دانشگاه تهران فارغ التحصيل گشت و در سال 1339 موفق به كسب تخصص در رشته بيماري هاي عفوني شد و پس از اتمام دوره مذكور به عنوان عضو هيأت علمي دانشگاه پذيرفته و تدريجاً به مقام استادي دست يافت.

پژوهش هاي برجسته در بيماري هاي عفوني، توانايي هاي آموزشي و رفتارهاي شايسته اخلاقي و انساني نسبت به بيماران، همكاران، پرسنل كادر پزشكي و شاگردانش از پروفسور يلدا، استادي بي بديل و نمونه اي از دانش، اخلاق و انسانيت ساخت.

تاكنون به استاد پروفسور يلدا بيش از 20 جايزه علمي به موجب خدمات برجسته و شاخص آموزشي و پژوهشي اعطا شده است. وي نخستين پزشك و استاد ايراني است كه نشان علمي "چهره هاي ماندگار" به ايشان اعطا شده است.

دانشكده پزشكي زنجان نشريه علمي – پزشكي خود را به پاس احترام به خدمات بي نظير استاد به نام "يلدا" نامگذاري كرده است.

پروفسور يلدا به حق استاد استادان و پدر دانش بيماري هاي عفوني ايران لقب گرفته و بنيادي علمي با نام وي ثبت گرديده است.

استاد عضو دايمي هيأت مميزه استادان دانشگاه براي ارتقاي اعضاي كادر هيأت علمي و آموزشي دانشگاه و عضو شوراي علمي بيش از 20 مجله معتبر پزشكي مي باشند. بعلاوه از چند دهه پيش تاكنون به عنوان عضو برجسته شوراي علمي، مشاورين و داوران نشريات كهن و معتبر پزشكي ايران چون مجله دانشكده پزشكي تهران و مجله نظام پزشكي ايران منشاء خدمات شايان توجه اي بوده است.

استاد يلدا به سبب ويژگي هاي علمي و اخلاقي و انساني پس از تأسيس فرهنگستان علوم پزشكي، به عنوان عضو پيوسته اين فرهنگستان انتخاب شد.

 

 

jyg4pfz9bii6mv2a7498.jpg

لینک به دیدگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران پرفسور دكر عليرضا يلدا در افتتاحيه دومين كنگره بين المللي تازه ترين دستاوردهاي پژوهش در دانش پزشكي از پزشكي مولكولي تا پزشكي باليني و مراسم گراميداشت مقام علمي خود گفت: خدايا من را لايق و شايسته اين همه محبت و مطالبي كه دوستان گفتند قرار بده و كمك كن كه قدر شناس اين همه محبت باشيم.وي خطاب به حاضران گفت: وقتي انسان به مقام استادي مي رسد ماننند فردي است كه در كنار رودخانه ايستاد و دست جوانان را براي عبور از رودخانه گرفته و به آن ها كمك مي كند و چقدر لذت بخش است زماني كه اين جوانان هر كدام به قله رسيده باشند و در درجات بالاي علمي قرار گرفته و در قله هاي ترقي هستند.

دكتر يلدا تاكيد كرد استادي كه هميشه از نظر علمي براي شاگردان خود استاد باقي بماند موفق نيست چرا كه اگر اين اتفاق مي افتاد هيچ گاه علم پيشرفت نمي كرد.

اين استاد پيشكسوت گروه عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: زماني كه محافل علمي تشكيل مي شود و استادان، پژوهشگران و محققان دور هم گرد مي آيند تا در رابطه با دانش و از بين بردن جهل و ارتقاء علم صحبت كنند آن محفل از مقدس ترين محافل كره زمين خواهد شد چرا كه اهداف مقدسي را دنبال مي كنند.

وي گفت: انساني كه فقط يك مغز پزشكي دارد و از مغزهاي انسانيت و معنويت محروم است موفق نيست شايد در عقل مادي موفق باشد اما در عقل معنوي كه جهان را مي‌تواند در خود ذخيره كند و تمام خيرهاي نيكو را در خود جمع كند دستمايه‌اي ندارد.

استاد يلدا يادآور شد: خدا كند داراي عقل معنوي شويم تا به كمك آن و استفاده از عقل علمي مردم را از جهل نجات دهيم.

وي اضافه كرد: خدايا! ما غير از تو كسي را نداريم كه به ما كمك كند؛ راهمان خيلي سخت است و دست‌انداز دارد. خدايا! راهمان تاريك، دستمان لرزان و پاهايمان لغزان است؛ كمكمان كن.

لینک به دیدگاه

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران:

 

استاد يلدا در مراسم گراميداشت خود و دومين كنگره بين المللي پزشكي بدبخت ترين استاد را فردي خواند كه شاگردانش از او كمتر بدانند و هميشه براي شاگردانش استاد بماند چرا كه در اينصورت علم هرگز پيشرفت نمي كرد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...