رفتن به مطلب

تصویری از زادگاه 1400 ستاره/ کشف جزئیات مرگ ستاره ها


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصویری از زادگاه 1400 ستاره/ کشف جزئیات مرگ ستاره ها

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا به دانشمندان در ناسا کمک کرده است تا جزئیات شگفت انگیزی را از زادگاه ستارگان در فاصله چند هزار سال نوری از زمین مشاهده کنند.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویر خیره کننده سحابی "کارینا"، منطقه ای در بازوی "کارینا-کماندار" کهکشان راه شیری و زادگاه بسیاری از ستارگان توسط چشم پرتو ایکس تلسکوپ چاندار به ثبت رسیده است.

در این منطقه که در فاصله هفت هزار و 500 سال نوری از زمین قرار دارد تا کنون بیش از 14 هزار ستاره شناسایی شده اند. دانشمندان ناسا پس از تجزیه و تحلیل این تصاویر دریافتند آمار مرگ ستاره ها در این منطقه افزایش قابل توجهی داشته است.

708901_orig.jpg

در این تصاویر مشخص شد از تعداد منابع درخشان پرتو ایکس در خوشه ای شمالی به نام "ترومپلر 15" کاسته شده است، از این رو دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تعدادی از ستاره های این خوشه طی انفجاری خود را نابود کرده اند.

بر اساس گزارش دیلی میل، ردیابی 6 ستاره نوترونی، جرمهای متراکمی که معمولا پس از انفجار ابرنواخترها به جا می مانند، به تعداد شواهد موجود از افزایش فعالیتهای ابرنواختری در سحابی کارینا می افزاید. رصدهای پیشین تنها یک ستاره نوترونی را در این سحابی ردیابی کرده بود.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...