رفتن به مطلب

بررسی گوشی Samsung S3650 Corby


A1000A

ارسال های توصیه شده

مثل سایر تولید کنندگان ، سامسونگ هم در پی جذب کاربران جدید است. اما خدمت رسانی و سرگرم کردن کاربران برای این منظور کافی نیست. بنابراین گام بعدی در این مسیر در نظر گرفتن کاربران آینده است. گوشی Samsung S3650 Corby مجهز به فناوری های جدید است و کاربران هدف خود را نیز به خوبی شناخته است. این گوشی لمسی تازه وارد هم مورد توجه گوشی بازها و هم افرادی که با توجه بودجه شان خرید می کنند ، قرار خواهد گرفت.

گوشی S3650 Corby برای نوجوانان علاقمند به تکنولوژی ، برای کسانی که مرتبا در شبکه های اجتماعی پرسه می زنند و برای کسانی که علاقمند به شخصی سازی و سفارشی سازی هستند ، طراحی شده است. اگر قیمت پایین گوشی را نادیده بگیریم، گستره وسیعی از امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می گیرد ، حتما برای مخاطبان جالب توجه خواهد بود.

 

002.jpg001.jpg

 

Samsung S3650 Corby طراحی جدیدی در میان گوشی های تلفن همراه ارائه می دهد و شکل ظاهری اش آنرا از بقیه گوشی ها متمایز می سازد. گرچه گوشی حس خاصی در هنگام در دست گرفتن ایجاد نمی کند اما Fashion Jackets –کاورهای پشتی قابل تعویض با رنگ های روشن- و استفاده از صفحه لمسی خازنی مسلما امتیاز خارق العاده ای برای آن به شمار خواهند رفت. دو کاور در جعبه گوشی وجود دارد و برای کاربر حق انتخاب بیشتری در مورد ظاهر گوشی فراهم می کند.

در مورد امکانات مربوط به شبکه های اجتماعی ، Samsung S3650 Corby نرم افزارهای مرتبط با شبکه های اجتماعی Facebook ، Myspace و Twitter را عرضه می کند. عکس ها و تصاویر ویدیویی به طور مستقیم می توانند در سایت هایی چون YouTube ، Flicker ، Picasa و PhotoBucket به اشتراک گذارده شوند. می توانید وضعیت تان را در شبکه های مختلف اجتماعی تغییر دهید و از سایر دوستان تان نیز اطلاع یابید. همه این قابلیت ها با استفاده از یک صفحه نمایش 2/8 اینچی خازنی ممکن خواهند شد.

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

 

  • پشتیبانی چهار بانده از GSM/EDGE
  • صفحه نمایش لمسی خازنی TFT به اندازه 2/8 اینچ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA
  • حافظه داخلی 90 مگابایتی و اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی از کارت حافظه تا گنجایش 8 گیگابایت صورت می گیرد)
  • دوربین 2 مگا پیکسلی با فوکوس ثابت ، تشخیص لبخند ، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم در ثانیه
  • رادیو FM با RDS
  • سرویس Find Music
  • رابط کاربری TouchWiz و کارتونی
  • یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی و اجازه آپلود مستقیم فایل ها به وب
  • بلوتوث با A2DP ، USB 2.0
  • مرورگر اسناد آفیس
  • قفل گشای هوشمند
  • کاور های پشتی قابل تعویض (Fashion jackets) که دو تا از آنها به همراه گوشی عرضه می شود
  • قیمت نسبتا پایین برای یک گوشی کاملا لمسی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

 

  • عدم پشتیبانی از 3G
  • دوربین از قابلیت فوکوس اتوماتیک و فلاش بی بهره است
  • عدم وجود سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه
  • پورت ارتباطی اختصاصی
  • عدم وجود امکان شماره گیری هوشمند
  • قرار گرفتن اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

004.jpg003.jpg

قیمت پایین و کیفیت نسبتا خوب از ویژگی های Samsung S3650 Corby است. این گوشی اکثر تکنولوژی های به کار رفته در گوشی گران قیمت سامسونگ یعنی Jet را داراست. S3650 Corby از قابلیت هایی چون بزرگنمایی با یک انگشت(Finger Zoom) استفاده می کند، قفل گشای هوشمند دارد و بر مبنای رابط کاربری مبتنی بر Widget ها اجرا می شود . علاوه بر این ها از مرورگر وب خوب سامسونگ نیز بهره می برد.

S3650 Corby چندان تفاوتی با سایر گوشی های لمسی جدید میان قیمت سامسونگ ندارد اما ظاهر ممتاز و مخاطبان ویژه آن ، این گوشی را به انتخابی ارزشمند مبدل می سازند. در قسمت بعد به بررسی جنبه ظاهری وطراحی گوشی و سپس به بررسی نحوه کار کردن و ارگونومی آن خواهیم پرداخت .

بدنه S3650 Corby کاملا از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی ابعادی معادل 12*56.5*103 میلی متر دارد و وزن آن معادل 92 گرم است. این گوشی به دلیل طراحی خاصش باریک تر از 12 میلی متر به نظر می رسد.

لینک به دیدگاه

طراحی

مسلما استفاده از پلاستیک در بدنه S3650 Corby به آن کمک می کند تا وزنش را در حدود 92 گرم حفظ کند. کل پلاستیک استفاده شده از نوع براق است و باعث می شود که اثر انگشت بر روی بدنه گوشی باقی بماند. کمی با گوشی بازی کردیم تا فهمیدیم که پلاستیک استفاده شده در جلوی گوشی ضد خش است. ارگونومی گوشی بسیار خوب است و منحنی وار بودن کاور پشتی گوشی باعث آسانی در دست گرفتن آن می شود.

 

005.jpg

 

صفحه نمایش 2/8 اینچی بخش اصلی نمای جلویی گوشی S3650 Corby را اشغال می کند. این صفحه نمایش از رزولوشن 240 x 320 پیکسل مثل گوشی های پیشین لمسی سامسونگ پشتیبانی می کند. گرچه کیفیت تصاویر این صفحه نمایش با صفحه نمایش هایی که سامسونگ در محصولات گران قیمت خود به کار می برد ، قابل مقایسه نیست اما به هرحال خوب است.

همانطور که پیش از این ذکر شد ، S3650 Corby از صفحه نمایش لمسی خازنی به جای مقاومتی استفاده می کند که این امر باعث می شود نیازی به وارد آوردن فشار به صفحه نمایش نباشد و تنها لمس کردن آن کافی باشد. حتی کوچکترین تماس با صفحه نمایش گوشی حس خواهد شد و احتمالا این دلیل قرارگیری گوشی های لمسی در رده اول گزینه های مورد نظر مخاطبان است.

خوانایی صفحه نمایش در زیر نور آفتاب در برابر استانداردهای آیفون یا نوکیا بسیار پایین است و یکی دیگر از نقص های عمده صفحه نمایش زاویه دید محدود آنست. در فضاهای بسته ، صفحه نمایش تصویر خوبی ارائه می دهد.

در بالای صفحه نمایش ، تنها با خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است و خبری از سنسور محدود کننده نور برای تنظیمات نور صفحه نمایش نیست. در پایین صفحه نمایش ، سه کلید سخت افزاری قرار گرفته اند ، دو تا از این کلید ها مخصوص آغاز و پایان مکالمات هستند و کلید دیگر کلید بازگشت یا back است. کلیدهای آغاز و پایان مکالمه با بدنه گوشی یکپارچه شده اند و در هنگام فشردن صدای کلیک به وضوح شنیده می شود. درست در زیر کلید بازگشت ، شیار میکروفن گوشی قرار دارد.

 

006.jpg

 

در کناره سمت راست گوشی Samsung S3650 Corby دو کلید شاتر و HOLD قرار گرفته اند. از کلید HOLD برای قفل کردن و باز کردن قفل صفحه نمایش استفاده می شود. این دو کلید خیلی خوب از هم جدا نشده اند و لمس آنها کمی مشکل است. در همین سمت و در زیر کاور باتری ، اسلات کارت حافظه گوشی قرار دارد.

 

007.jpg

لینک به دیدگاه

روزنه مخصوص بند گوشی در گوشه بالای سمت چپ قرار گرفته است. کنترل های دیگری نیز چون کلید های تنظیم صدا و پورت ارتباطی اختصاصی برای اتصال کابل شارژر ، داده و هدست در سمت چپ گوشی قرار دارند. ما استفاده از پورت microUSB در این گوشی را ترجیح می دادیم. مثل همیشه پورت USB با یک پوشش محافظ پوشانده شده است.

 

008.jpg

 

کناره های بالا و پایین گوشی غیر از شکاف کوچکی که برای راحت تر باز شدن کاور پشت گوشی به کار رفته است ، کاملا خالی هستند .

 

010.jpg009.jpg

 

در پشت گوشی ، دوربین آن در یک سمت و اسپیکر آن در سمت دیگر قرار گرفته اند. سامسونگ این کاور پشتی را Fashion Jacket نامگذاری کرده است که امکان تعویض کاورهای پشتی گوشی را برای کاربران مهیا می کند. دو تا از این کاور ها به همراه گوشی عرضه می شوند.

 

012.jpg011.jpg

 

گوشی ای که ما در اختیار داشتیم از رنگ های محدودی استفاده می کرد اما با تعویض کاور پشتی ظاهر گوشی به راحتی تغییر می کند که خیلی هیجان انگیز است.

با برداشتن کاور پشتی گوشی ، باتری 960 میلی آمپری Li-ion آن نمایان می گردد. هنوز هیچ اظهار نظر رسمی ای در مورد مدت دوام این گوشی صورت نگرفته است اما نمونه ای که در اختیار ما بود ، در استفاده متوسط از گوشی تا سه تا چهار روز دوام می آورد. تنها چیزی که در زیر باتری قرار دارد، اسلات مخصوص سیم کارت است.

 

013.jpg

 

در کل Samsung S3650 Corby گوشی لمسی کم حجمی است. گرچه این گوشی باریک ترین گوشی موجود نیست اما ارگونومی خوب آن قابل ستایش است.

 

014.jpg

لینک به دیدگاه

رابط کاربری TouchWiz

رابط TouchWiz زنده ، گیرا و رنگارنگ است . TouchWiz در اینگونه گوشی های سامسونگ به زیبایی گوشی و راحتی استفاده از آن می افزاید.

S3650 Corby سه صفحه اصلی متفاوت دارد و شما می توانید به راحتی به هر کدام از آنها که می خواهید سوییچ کنید. صفحه انتخاب شده با سه نقطه کوچک در پایین صفحه مشخص خواهد بود.

شما می توانید هر کدام از صفحات اصلی را با Widget ها پر کنید و مثل S8000 Jet به هر کدام از آنها یک تصویر زمینه متفاوت اختصاص بدهید و درست مانند این است که با سه صفحه نمایش جداگانه سروکار دارید.

ابزارها یا Widget ها نرم افزارهای کوچکی هستند که به شما اجازه می دهند صفحه اصلی خود را سفارشی سازی نمایید. . برخی از آنها مانند Calendar ،World Clock ، image gallery و یا پخش کننده موزیک یا رادیو کاملا کارآ و هدفمند هستند و برخی دیگر برای سرگرمی ساخته شده اند و برخی نیز کاملا بیهوده و بی مصرف هستند و فقط برای سرگرمی ایجاد شده اند.

مثل همیشه ، Widget ها در گوشه پایین صفحه قرار می گیرند و برای مشاهده و استفاده از آن ها باید جهت نمایی را که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد ، بفشارید.

شما می توانید Widget های مورد نظرتان را برای نمایش در صفحه به سادگی و با کشیدن آنها در صفحه قرار دهید. اگر می خواهید هر کدام از آنها را از روی صفحه حذف نمایید ، لازم است که آنها را به محل اصلی Widget ها در گوشه پایین بکشید. یک گزینه مبنتی بر شتاب سنج نیز در این گوشی تعبیه شده است که به شما اجازه می دهد با تکان دادن گوشی Widget ها را در صفحه مرتب کنید.

 

017.jpg016.jpg

015.jpg018.jpg

 

اگر صفحه اصلی و شمایل جدید آیکن ها را کنار بگذاریم ،سایر موارد S3650 Corby تغییری نکرده اند و همانی هستند که در S8000 Jet شاهدش بوده ایم. یک نوار در پایین منو در اختیار کاربر قرار دارد که بسته به منویی که در آن است ،سه گزینه متفاوت را در دسترس وی قرار می دهد. چندین جلوه متحرک و انتقالی زیبا نیز در رابط کاربری به کار گرفته شده اند.

منوی اصلی به صورت نمایش مشبک 4 x 3 از آیکن ها ارائه می شود و زیر منوها به صورت لیست نمایش داده می شوند.مثل Jet ، خود منوی اصلی شامل سه صفحه قابل پیمایش مجزاست. دلیل نیاز به فضای زیاد در این بخش این است که سامسونگ تقریبا تمامی نرم افزارها در این گوشی در منوی اصلی قرار داده است . این آیکن ها در یک ساختار مسطح همانند گوشی iPhone سازماندهی شده اند. برای یافتن تنظیمات کمی بیشتر باید به جستجو بپردازید اما می توانید تنظیمات را هم به منوی اصلی منتقل کنید که مسلما باعث حجیم تر شدن این منو خواهد شد.

Samsung S3650 Corby از چند وظیفه گی(Multi-Tasking) هم پشتیبانی می کند که به معنی آنست که نرم افزارهای جاوا می توانند برای اجرا در پس زمینه ، Minimize شوند. گرچه هیچ کلید سخت افزاری خاصی برای سوییچ بین نرم افزارها تعبیه نشده است که باعث می شود تقریبا این چند وظیفه گی بی استفاده باقی بماند.

سامسونگ S3650 Corby را به یک قفل گشای هوشمند نیز مجهز کرده است که قبلا از آن به عنوان قفل حرکتی یا Gesture Lock یاد می شد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که با ترسیم یک حرف بر روی صفحه ، نه تنها قفل صفحه را باز کنند ، بلکه به آنها اجازه می دهددر آن واحد یک نرم افزار را اجرا کنند یا حتی با یکی از مخاطبان تماس برقرار نمایند.

هر کدام از حروف A تا Z می توانند برای راه اندازی نرم افزار خاصی به کار روند . برای نمونه می توانید از این قابلیت برای راه اندازی نرم افزارهایی مانند پخش کننده موسیقی ، پیام رسانی ، مرورگر وب ، نرم افزارهای جاوا یا حتی صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

 

022.jpg021.jpg

020.jpg019.jpg

لینک به دیدگاه

Samsung S3650 Corby به تم هایی مجهز است که در این گوشی مخصوص مخاطبان جوان تر در نظر گرفته شده است. گمان می کنیم این تم ها بخشی از رابط کاربری Cartoon باشند که توسط سامسونگ تبلیغ می شد. در نمونه ای که در اختیار ما بود ، هیچ نشانی از عکس های پس زمینه متغیر یا تغییرات پویا نبود. این تم با آیکن ها و نحوه نوشتار متن بسیار جالب است.

026.jpg025.jpg

024.jpg023.jpg

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن

Samsung S3650 Corby از دفترچه تلفن نسبتا کاملی برخوردار است. این دفترچه تلفن می تواند تا 1000 شماره با مشخصات متفاوت را در خود ذخیره نماید. گوشی می تواند نام های موجود روی سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را نمایش دهد.امکان جستجوی مخاطبان با استفاده از تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

 

030.jpg029.jpg

028.jpg027.jpg

 

فیلدهای اطلاعاتی متفاوتی برای هر یک از مخاطبان در دسترس است. می توان 5 شماره تلفن ، چهار آدرس ایمیل ، آدرس های وب و مانند این ها را به هر مخاطب تخصیص داد. همچنین هر مخاطب می تواند زنگ ها ، یادداشت ها و عکس خاص خود را داشته باشد. می توان از کلیپ های ویدیویی نیز به جای تصویر مخاطب استفاده کرد ، امکانی که این روزها دیگر عادی تلقی می شود.

امکانات تلفنی

برقراری تماس با Samsung S3650 Corby کاملا راحت است و هیچگونه مشکلی در آنتن دهی یا نقصی در کیفیت صدا در هنگام مکالمه مشاهده نمی شود.

شماره گیر از طریق میانبر مربوطه یا از طریق منوی اصلی فعال می شود . روند شماره گیری در این گوشی هم مانند سایر گوشی های لمسی است.در این بخش سه کلید مجازی دفتر تلفن ، more و back وجود دارند. با وارد کردن شماره تلفن یا انتخاب مخاطب از دفترچه تلفن با کلیک بر روی more گزینه هایی چون برقراری تماس ، ارسال پیام یا افزودن به دفترچه تلفن به کاربر نمایش داده می شود. البته کلید های سخت افزاری نیز در دسترس هستند و می توان از آنها هم استفاده کرد.

 

033.jpg032.jpg

031.jpg

 

متاسفانه ، گوشی از شماره گیری هوشمند که می توانست مانع اتلاف وقت کاربران در دفترچه تلفن شود ، استفاده نمی کند.

در حالیکه شماره گیر خیلی جالب نیست ، راه خاص دیگری نیز برای برقراری تماس وجود دارد. نرم افزار Photo Contact مخاطبان را به صورت مجموعه ای از عکس ها نمایش می دهد . با ضربه زدن روی عکس منویی با گزینه هایی برای برقراری تماس یا ارسال پیام به کاربر نمایش داده می شود. نرم افزار Photo Contacts نسبت به آخرین پیاده سازی رابط کاربری TouchWiz در گوشی Jet تغییر کرده است و می تواند به طور خودکار عکس ها را به مخاطبان متصل کند. گزینه ای که پیش از این در این بخش وجود داشت و به تشخیص چهره افراد می پرداخت دیگر وجود ندارد. به دلیل اختصاص دادن خودکار عکس ها به مخاطبان و راحتی کار با این نرم افزار ، این نرم افزار از نسخه قبل جالب تر شده است.

 

035.jpg034.jpg

 

در تست بلندی صدای اسپیکر S3650 Corby نمره خیلی خوب کسب کرد.

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

همانطور که انتظار داشتیم ، S3650 Corby از تمامی تمامی انواع پیام ها پشتیبانی به عمل می آورد. این گوشی از یک ویرایشگر مشترک برای SMS و MMS ها و یک ویرایشگر مجزا برای ایمیل ها استفاده می کند. یک فهرست کامل کلمات T9 هم در دسترس کاربران قرار دارد.امکان استفاده از صفحه کلید QWERTY به دلیل اندازه کوچک صفحه نمایش وجود ندارد . گرچه ما هنوز همان صفحه کلید کوچک QWERTY رابه این صفحه کلید معمولی ترجیح می دادیم.

 

037.jpg036.jpg

 

یک بخش اختصاصی ایمیل نیز در Samsung S3650 Corby وجود دارد. به دلیل اینکه تنظیمات Gmail به صورت خودکار انجام نمی شوند ، مجبور به وارد کردن این تنظیمات به صورت دستی هستید. با یکبار انجام این تنظیمات ، در سایر مراجعات براحتی می توانید از این قسمت استفاده کنید.

حداکثر اندازه فایل های ضمیمه 5 مگابایت است که برای بیشتر انواع فایل ها کافی است.اگر یک فایل آفیس را بعنوان ضمیمه ایمیل دریافت کردید ، با استفاده از نرم افزار Document viewer می توانید آن را مشاهده نمایید.

لینک به دیدگاه

شبکه های اجتماعی

متاسفانه ما براحتی نتوانستیم از سرویس های اجتماعی موجود در Samsung S3650 Corby استفاده کنیم. شاید بخش نرم افزاری این قابلیت هنوز تکمیل نشده است و تنها چیزی که در این گوشی در اختیار ما قرار می گرفت لینکی به وب سایت های شبکه های اجتماعی از قبیل Facebook و سایت های آپلود فایل مانند Flicker و Picasa بود. در این بخش تنظیماتی برای Login آسان وجود دارد که با استفاده از آن مجبور نیستید در هربار ورود به سایت Login نمایید و S3650 Corby این کار را برای شما انجام خواهد داد.

 

040.jpg039.jpg

038.jpg

 

قابلیت هایی چون امکان تغییر وضعیت کاربران و تنظیمات پیکربندی در این جا نادیده گرفته شده اند و ما گمان می کنیم این امکانات در آینده فعال شود یا از طریق Widget آنلاینی در اختیار کاربران قرار گیرند.اگر گوشی S3650 Corby کاملتری به دست مان برسد حتما این بخش را به روز در خواهیم آورد.

مرورگر فایل ها

مرورگر فایل S3650 Corby می تواند فایل ها و پوشه های موجود در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی را به صورت مجزا و یا هردو را به صورت همزمان نمایش دهد .

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید و می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهید و مطمئن باشید که گوشی در به کارگیری آنها دچار مشکل نمی شود.

شما می توانید فایل هایتان را تک به تک یا به صورت گروهی کپی کنید یا انتقال دهید. می توانید پوشه های جدید ایجاد کنید و یا آنها را حذف نمایید (البته به غیر از پوشه های پیش فرض مثل Sounds ، Images و...).

فایل ها را می توانید یک به یک یا به صورت گروهی با بلوتوث ارسال کنید. در تمام File manager شما می توانید فایل ها را برای اینکه تصادفا حذف نشوند ، قفل کنید.

 

043.jpg042.jpg

041.jpg

 

خواندن از کارت حافظه بسیار سریع صورت می گیرد و اصلا موجب رنجش کاربران نمی شود.

لیست کردن پیش نمایش های کوچک تصاویر که در پوشه خاصی در کارت حافظه ذخیره شده اند ، هم بسیار سریع انجام می شود.

صرفنظر از گنجایش کارت حافظه ، آماده سازی اولیه آن به طرز شگفت آوری سریع صورت می گیرد. S3650 Corby کارت حافظه را در ده الی پانزده ثانیه شناسایی می کند. گوشی می تواند به راحتی با کارت های حافظه 16 گیگابایتی پر از فایل های گوناگون کار کند. با یکبار آماده شدن کارت حافظه ، در دفعات بعد می تواند به سرعت به آن دست یافت و از آن استفاده کرد. گرچه این سرعت با کاهش فضای آزاد حافظه ، کاهش می یابد.

لینک به دیدگاه

گالری

بر خلاف گوشی های جدید سامسونگ مثل S8300 UltraTouch ، S3650 Corby فقط از یک گالری تصاویر استفاده می کند.گرچه به دلیل کامل بودن گالری عرضه شده ، نمی توان به این مطلب به دید یک مشکل نگریست . با قابلیت های چشم گیری که این گالری دارد ، حتما شما هم آن را دوست خواهید داشت.

این گالری بخش جدانشدنی از file manager است و با باز کردن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.

هنگامی که عکسی را باز می کنید، بدون بازگشتن به حالت قبل، می توانید با حرکت انگشتان تان روی صفحه نمایش میان عکس ها حرکت کنید .مرور عکس ها بسیار سریع صورت می گیرد و با توجه به وجود صفحه نمایش خازنی بسیار حساس است.

بزرگنمایی بسیار حساس و سریع صورت می گیرد و کاربران را راضی نگاه خواهد داشت. در این جا هم امکان بزرگنمایی با یک انگشت یا Finger Zooming مهیاست اما انجام بزرگنمایی از زمان لمس عکس حدود سه ثانیه به طول می انجامد.با کشیدن انگشت تان به سمت بالا عمل بزرگنمایی صورت می گیرد و با کشیدن آن به سمت پایین ، بزرگنمایی کاهش می یابد.

روش دوم بزرگنمایی بسیار راحت تر است و به شما اجازه می دهد با ضربه زدن بر روی آیکن های ویژه به راحتی عمل بزرگنمایی را انجام دهید.

047.jpg046.jpg

045.jpg044.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی و رادیو FM

پخش کننده موسیقی به کار رفته در S3650 Corby دقیقا همانی است که در Star و Jet به کار رفته بود و از گوشی M8800 به بعد تغییری در آن دیده نمی شود.

این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهد که آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید.همین طور بعد از دسته بندی کردن آهنگها بوسیله فیلتر ها می توانید از آنها به طور خودکار یک playlist تهیه کنید. اگر کافی نیست ، امکان ساخت Playlist های دلخواه هم وجود دارد. می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه هم تنظیم کرد.

Widget ویژه پخش کننده موسیقی هم جالب است که به شما اجازه می دهد که با یک کلیک به برنامه کامل آن دسترسی پیدا کنید.همین طور این widget امکان شروع پخش ، توقف پخش و یا رد کردن آهنگ ها به صورت مستقیم از طریق صفحه اصلی گوشی را هم مهیا می کند.

 

051.jpg050.jpg

049.jpg048.jpg

 

اکولایزر حالت های استانداردی چون پاپ ، جاز ، کلاسیک و... را ارائه می دهد. و سه گزینه دیگر Widening ، Dynamic و Surround را هم در بر می گیرد.

پخش کننده به خوبی برای کار با رابط لمسی بهینه سازی شده است و مثل S5600 شامل کنترل هایی برای جلو و عقب بردن سریع آهنگ ها هم هست. این امکانات باعث می شود که این پخش کننده موسیقی به خوبی جای پلیرتان را بگیرد.

Samsung S3650 Corby از یک رادیو FM با RDS هم استفاده می کند. یک سیستم شناسایی موسیقی به نام Find Music نیز در این رادیو عرضه می شود که مثل قابلیت TrackID که در گوشی های سونی اریکسون به کار می روند ، عمل می کند.

 

054.jpg053.jpg

052.jpg

 

نرم افزار رادیو در منوی نرم افزارهای کاربردی قرار دارد اما Widget رادیو در صفحه اصلی است و باعث دسترسی سریع به کنترل های رادیو می شود . با کلیک بر روی آن برنامه اصلی رادیو نمایان می شود . شما می توانید بدون اجرای رادیو از طریق Widget به تغییر ایستگاه ها بپردازید یا پخش رادیو را شروع یا متوقف کنید. از طریق widget تنها می توانید بین ایستگاه هایی که ذخیره کرده اید حرکت کنید و اگر به دنبال ایستگاه های دیگر هستید باید از طریق برنامه اصلی این کار را انجام دهید.

در مورد ایستگاه ها باید بگوییم که فقط آنها را می توانید با فرکانس خودشان نامگذاری کنید و امکان تغییر نام آنها وجود ندارد. همین طور لیستی از ایستگاه های مورد علاقه شما در این بخش وجود دارد.

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی

پخش کننده ویدیویی یک رابط ساده دارد و قابلیت های زیادی در اختیار کاربر نمی گذارد. گرچه این نرم افزار تمامی نیازهای اساسی کاربر را پوشش می دهد و از آنجایی که تمام فضای صفحه نمایش به پخش ویدیو اختصاص نمی یابد ،این قابلیت ها می توانند کافی باشند .

این پخش کننده از فرمت MP4 هم پشتیبانی می کند گرچه ما فقط توانستیم فایل هایی با کیفیت QVGA را تست کنیم. ویدیوهایی با رزولوشن VGA هم در این نرم افزار پخش می شوند.

 

056.jpg

057.jpg055.jpg

 

کیفیت صدا

کیفیت صدای Samsung S3650 Corby غبر از یک نقص کوچک قابل قبول است. این گوشی در تست های مکالمه متقابل نتایج ضعیفی کسب کرد و در بین دو کانال تعدادی از فرکانس ها را نادیده گرفت. گرچه به نظر می رسد این مشکل مربوط به نمونه اولیه گوشی باشد که در اختیار ما قرار داشت و در گوشی اصلی باید به آن هم توجه شود.

سطح نویز و دامنه پویا عالی بودند. تغییر شکل فرکانس ها به خوبی تحت کنترل بود و پاسخ دهی به فرکانس ها هم بسیار خوب صورت می گرفت.

لینک به دیدگاه

دوربین 2 مگاپیکسلی

Samsung S3650 Corby مجهز به یک دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است و ماکزیمم رزولوشن 1600 x 1200 پیکسل را پشتیبانی می کند.

دوربین فوکوس اتوماتیک ندارد اما از قابلیت تشخیص لبخند برخوردار است. هنگامی که این قابلیت فعال است ، فشرده شدن کلید دوربین سریعا موجب ثبت عکس نمی گردد و به جای آن دوربین شروع به ردیابی چهره فرد می کند. به محض لبخند زدن فرد ، عکس ثبت خواهد شد.

رابط کاربری دوربین به خوبی برای کار با صفحه لمسی بهینه شده است و یکی از راحت ترین رابط های دوربین در گوشی های موجود در بازار را عرضه می کند.

 

061.jpg060.jpg

059.jpg058.jpg

 

گرچه دوربین S3650 Corby خیلی فوق العاده نیست اما در میان دوربین های 2 مگا پیکسلی بازار به عنوان دوربینی قابل قبول مطرح است. iPhone 3G به سختی می تواند از این گوشی پیشی بگیرد. کاهش نویز گاهی بیش از حد شدید است و موجب از بین رفتن جزئیات می شود اما قابل قبول است.

بدترین قسمت مربوط به مشکل لنز است که موجب صافی بیش از حد در سمت راست عکس ها می شود. گمان می کنیم این مشکل فقط مربوط به نمونه گوشی در اختیار ما بود و احتمالا در سایر نمونه ها عکس ها مثل سمت چپ شان خوب به نظر خواهند رسید. علاوه براین ، گوشی ای که در اختیار ما قرار داشت ، یک نمونه اولیه از گوشی به شمار می رود و مهندسین سامسونگ حتما بهبود هایی در آن انجام خواهند داد.

ضبط ویدیویی

قابلیت های فیلمبرداری دوربین S3650 Corby خیلی ضعیف است . این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم در ثانیه را دارد. گرچه ویدیو های ضبط شده با این دوربین به ندرت قابل استفاده اند اما در رقابت با LG Cookie کیفیت این ویدیوها چیزی کم ندارد.

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی

گوشی Samsung S3650 Corby با پشتیبانی چهاربانده از GSM در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است. اگرچه پشتیبانی از 3G و امکاناتی چون Wi-Fi در این گوشی جایی ندارند و کاربران مجبورند به جای Wi-Fi از EDGE استفاده کنند.

حداقل بلوتوث با این گوشی عرضه شده است و از پروفایل A2DP حمایت می کند.

بر خلاف اکثر گوشی های جدید سامسونگ که با پورت ارتباطی microUSB عرضه می شوند ، S3650 Corby از پورت اختصاصی سامسونگ برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می کند. شما میتوانید گوشی را در حالت mass storage یا PC suite(media player) برای اتصال به کامپیوتر تنظیم کنید.

در حالت mass storage می توانید به کارت حافظه دسترسی پیدا کنید اما در این حالت دسترسی به حافظه داخلی گوشی امکان پذیر نیست و همین طور در زمان اتصال به کامپیوتر نمی توانید برای برقراری تماس از گوشی تان استفاده نمایید.متاسفانه ، بعد از اتصال S3650 به کامپیوتر تا حدود دو دقیقه دسترسی به حافظه امکانپذیر نیست.اما بازهم باید بگویم که شاید این مشکل از نمونه اولیه گوشی باشد .

مرورگر وب

گوشی Samsung S3650 Corby مثل Samsung S8000 Jet از مرورگر وب دلفین استفاده می کند که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده است.با پشتیبانی کامل از فلش و بزرگنمایی با یک انگشت یا finger zoom ، این مرورگر به یکی از بهترین مرورگرهایی تبدیل می شود که ما تابحال شاهد ارائه آنها در گوشی های موبایل بوده ایم .

بزرگنمایی با یک انگشت یا finger zoom در این بخش واقعا جذاب است. البته با کلیک دوگانه روی یک متن یا عکس هم گوشی به طور خودکار آن بخش را بزرگ می کند. با یک کلیک دوگانه دیگر می توانید به حالت بزرگنمایی معمول برگردید.

 

064.jpg063.jpg

062.jpg

 

بهتر از قابلیت پشتیبانی از جاوا و فلش ، مرورگر جدید این گوشی از پیمایش حرکتی و حالت تمام صفحه هم پشتیبانی می کند.امکان پیمایش صفحات با استفاده از حرکت انگشتان نیز وجود دارد و شما می توانید با حرکت دادن انگشت در امتداد صفحه نمایش از این امکان استفاده کنید. این پیمایش خیلی کند صورت می گیرد و شاید تنها جنبه منفی مرورگر وب باشد.

همان طور که ذکر شد این مرورگر به طور کامل از فایل های فلش پشتیبانی می کند و این پشتیبانی شامل ویدیوهای YouTube هم می شود. چون گزینه ارتباطی ای غیر از EDGE در اختیار ندارید پیشنهاد می کنیم از نسخه ویژه موبایل این سایت به آدرس m.youtube.com استفاده کنید.

 

065.jpg

لینک به دیدگاه

سازمان دهنده و نرم افزارها

Samsung S3650 Corby با شماری از نرم افزارهای مدیریت زمان مفید ارائه می شود.

از نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم که سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه ارائه می دهد . شما می توانید حالت نمایش پیش فرض آنرا انتخاب کنید و همین طور امکان انتخاب روز شروع هفته هم در این گوشی تعبیه شده است که به طور پیش فرض روی یکشنبه یا دوشنبه قرار دارد.اگرچه در S3650 Corby تنها یک نوع از رویداد قابل تعریف است. شما می توانید ساعت و تاریخ رویداد را تنظیم کرده و یک زنگ هشدار برای آن به عنوان یادآور تنظیم کنید.

 

069.jpg068.jpg

067.jpg066.jpg

 

هشدار ها به گونه قابل توجهی قابل سفارشی سازی هستند. شما می توانید تا ده هشدار با تنظیمات زنگ مخصوص ، صدا ، نام و روزهای تکرار مجزا برای هرکدام تنظیم نمایید.

 

073.jpg072.jpg

071.jpg070.jpg

 

ماشین حساب گوشی Samsung S3650 Corby بسیاری از عملیات ریاضی را پوشش می دهد. نرم افزارهای دیگری مانند voice recorder ، Worldtime و مبدل واحد در این بخش قرار دارند. محدودیت زمانی در نرم افزار voice recorder ،60دقیقه است. یک تایمر و کرنومتر هم در این گوشی قرار داده شده اند.

 

075.jpg074.jpg

076.jpg

 

در این گوشی نرم افزارهای To do و Memo هم برای ثبت کارها و یادداشت ها وجوددارد. شما می توانید از Widget مخصوص یادداشت ها برای قرار دادن آنها در صفحه اصلی استفاده کنید تا آنها را فراموش نکنید. Widget جدا از نرم افزار عمل می کند پس انتظار نداشته باشید که یادداشت هایتان به طور خودکار در صفحه نمایش نشان داده شوند. Widget دیگری هم وجود دارد که این کار رابرای نرم افزار to do انجام می دهد.

یکی از بهترین نرم افزارهای سامسونگ S3650 Corby در این بخش نرم افزار Office document viewer است که امکان مرور فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF را مهیا می کند. این نرم افزار از Access هم پشتیبانی میکند و یکی از بهترین نمونه های این نرم فزار است .

نرم افزار document viewer در هنگام باز کردن فایل ها به اندازه کافی سریع هست . گرچه عمل Panning کمی کندتر انجام می گیرد.

080.jpg079.jpg

078.jpg077.jpg

 

بازی ها

مثل گوشی های اخیر سامسونگ ، گوشی S3650 Corby هم با چندین بازی آزمایش عرضه می شود.این بازی ها عبارتند از :Asphalt 4 ، Brain Challenge ، Diamond ، Pyramid ، Crazy penguin catapult و Monopoly .

لینک به دیدگاه

سخن پایانی

Samsung S3650 Corby هیچ قابلیت فوق العاده ای ندارد اما این دلیل نمی شود که به آن توجهی نشان داده نشود. نه ، شما نمی توانید به آن توجهی نشان ندهید مگر اینکه در سن خاصی باشید اما مطمئنم که باز هم آنرا جدی خواهید گرفت و تحسین خواهید کرد.S3650 Corby به دلیل تازه وارد بودنش توجه ها را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر این به نظر می رسد گوشی بتواند کاربران و خریدارانش را راضی نگه دارد.

S3650 Corby یک گوشی تمام لمسی ساده ، ارزان و جذاب است که امکاناتی کم اما برجسته دارد. این گوشی کوچک طراحی شده است تا برای نوجوانان مناسب تر باشد و همین طور شکیل تر به نظر بیاید. همین طور ظاهر گوشی و Fashion Jacket ها به همین مخاطبان خاص آن مربوط می گردند. امکاناتی چون دوربین ، پخش کننده موسیقی ، صفحه نمایش لمسی خازنی ، رابط کاربری جذاب و طراحی برجسته این گوشی را به گزینه ای چشمگیر تبدیل می کند.

این گوشی از سایر گوشی های لمسی جدید چیزی کم ندارد اما هدف گرفتن مخاطبان ویژه توسط S3650 موجب می شود که سخت بتوان رقیبی برای آن پیدا کرد. یک گوشی در این زمینه گوشی LG KP500 Cookie است که تقریبا با گوشی Star سامسونگ در ظاهر ، قیمت ، قابلیت ها و سهولت کاربرد قابل رقابت است. Cookie از امکانات مشابهی استفاده می کند اما ظاهر آن برای طیف نوجوان کمی جدی به نظر می رسد و قیمت آن هم کمی ارزانتر است.

با نگاهی به گوشی های سامسونگ متوجه Samsung S5230 Star می شویم که تقریبا همان مشخصات و همان قیمت را دارد اما طراحی آن مثل S3650 نیست . Star از صفحه نمایش لمسی مقاومتی بزرگتر و دوربین 3 مگاپیکسلی بهره می گیرد. Star جدید هم به زودی وارد بازار می شود که به Wi-Fi مجهز است و به همین دلیل قیمتش هم تغییر کرده است.

در این بخش نمی توان گوشی Nokia 5530 XpressMusic که یکی از گوشی های جدید سری XpressMusic است را نادیده گرفت. قیمت این گوشی کمی بالاتر است(حدود سی یورو) اما به ازای این بهای اضافی به شما امکاناتی چون سیستم عامل سیمبین ، Wi-Fi، دوربین 3 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و قابلیت های موسیقیایی فوق العاده ارائه می شود. و البته اگر می خواهید می توانید نسخه بدون Wi-Fi اما GPS دار آن را که به 5230 معروف است تهیه نمایید.

با گذراندن یک هفته از وقت مان با Samsung S3650 Corby به شدت به آن علاقمند شدیم. سخت است بتوان بازار این گوشی را پیش بینی کرد. احتمالا گوشی ای که برای طیف نوجوان ارائه شده است ، به سختی می تواند فروش گوشی موفقی چون Star را تکرار کند. اما اگر این گوشی جایش را در میان این قشر باز کند سامسونگ می تواند به فروش خوب آن امیدوار باشد. Samsung S3650 Corby شاید خیلی ها را متقاعد نکند اما طرفداران همیشگی سامسونگ باز هم از آن استقبال خواهند کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...