رفتن به مطلب

ایجاد پارتیشن امن و رمز دار بر روی usb درایوها


ارسال های توصیه شده

امروزه فلش مموری ها و به طور کلی
USB
درایوها به یکی از معمول ترین و اصلی ترین وسایل الکترونیکی تبدیل شده اند و بیشتر افراد از آن ها استفاده می کنند. با افزایش این وسایل، بحث امنیت نیز اهمیت یافت زیرا با گم شدن و یا دزدیده شدن این حافظه ها، اطلاعات در خطر می افتد. همچنین در بیشتر این حافظه ها اطلاعات قابل بازیافت هستند و این خود می تواند باعث افزایش نگرانی ها شود.

Rohos Mini Drive یک نرم افزار قابل حمل در رابطه با امنیت اطلاعات می باشد که می تواند برای حافظه قابل حمل شما یک پارتیشن نامرئی و کاملا امن ایجاد کند تا با خیال راحت اطلاعات خود را حمل کنید. تمامی اطلاعات درون این پارتیشن برای افراد غیر قابل دسترس است و فقط از طریق رمز عبور می توان آن ها را مشاهده کرد.

PCAIRMD0.jpgعکس از گوگل

شما می توانید با اجرای این برنامه خیلی سریع و راحت یک پارتیشن امن ایجاد کنید و اطلاعات خود (هرگونه اطلاعات) را در آن ذخیره کنید. سپس پارتیشن با استفاده از الگوریتم مخصوص برنامه (AES 256 bit key) محافظت می شود. اندازه پارتیشن امن قابل تغییر است. مثلا اگر نیمی از اندازه حافظه را به پارتیشن امن خود اختصاص دهید، دو پارتیشن ایجاد می شود که یکی حافظه معمولی شماست و دیگری پارتیشن امن شماست که نام آن نیز توسط خود برنامه قابل تغییر است.

هنگامی که شما
USB
درایو خود را به یک پورت
USB
متصل می کنید، ابتدا فقط یک درایو دیده می شود. و پس از اینکه شما پارتیشن امن خود را با استفاده از رمز عبور بازگشایی کردید، درایو دیگری ظاهر می شود که همان درایو امن شماست.

اما یکی از نقاط ضعف این برنامه این است که فقط تا یک گیگابایت می تواند پارتیشن امن ایجاد کند و بیشتر از آن را پشتیبانی نمی کند. اما به طور کلی این برنامه برای افرادی که اطلاعات حساسی جابجا می کنند، می تواند بسیار چاره ساز باشد. برای دریافت برنامه به لینک زیر مراجعه کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
/

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نوشته شده توسط کوشا زارعی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...