رفتن به مطلب

ای بی ام


تینا

ارسال های توصیه شده

سلام به دوستان گلم

در مورد تراشه های ای بی ام بچه ها مطلب میخواستن منم چیزی که پیدا کردم گذاشتم گفتم شاید بکارشون بیاد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

76789.aspx&ei=gYvWTtn-A8KaOvL2oVM&usg=AFQjCNF2E29tf4oUvgTqRsMFOCDwtwZlsA

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[h=2]خنك كردن به روش جديد[/h]خنك كردن به روش جديد

 

دانشمندان روش ارسال جريان‌هاي بسيار كوچك آب از طريق لوله‌هايي به نازكي پهناي موي سر انسان به لايه‌هاي تراشه‌هاي سه بعدي به منظور خنك كردن و رفع داغي آن‌ها را نشان دادند.

به گفته‌ محققان در شركت آي بي ام، شبكه‌اي از لوله‌هاي ريز حاوي آب مي‌توانند براي خنك كردن نسل بعد تراشه‌هاي رايانه مورد استفاده قرار بگيرند.

به اعتقاد پژوهشگران، اين فن آوري مي‌تواند راهكاري در برابر افزايش داغي ايجاد شده در تراشه‌ها به علت كوچك‌تر شدن و فشرده شدن اجزاي آن‌ها باشد. اين فن‌آوري در تراشه‌هاي سه بعدي آي بي ام نشان داده شده كه در آن مدارهاي مجتمع يكي بر روي ديگري سوار شده‌اند.

 

قرار دادن تراشه‌ها به صورت عمودي به جاي پهلو به پهلو، فاصله‌اي را كه داده‌ها بايد طي كنند كاهش داده، كارايي را افزايش مي‌دهد و در فضاي حياتي صرفه‌جويي مي‌كند. داغي به عنوان يكي از موانع بزرگ توليد تراشه‌هاي كوچك‌تر و سريع‌تر دانسته شده و در نتيجه محققان سراسر دنيا را به جست‌وجوي روش‌هاي موثر براي مقابله با مشكل داغي در صنعت تراشه واداشته است.

 

به عنوان مثال محققان در سال 2007 موتورهاي بادي ريزي ساختند كه باد ملايم ايجاد‌‌‌شده از اجزاي باردار يا يون را براي خنك كردن تراشه‌هاي رايانه به وجود مي‌آوردند اما آب براي جذب داغي بسيار موثرتر از هوا است و حتي با حجم اندكي از مايع جريان يافته در سيستم محققان شاهد تاثير قابل توجهي بوده‌اند. البته ايده تلمبه كردن مايعات در تراشه‌هاي رايانه اي كاملا جديد نبوده و براي خنك كردن رايانه‌هاي مين فريم اوليه به كار مي رفت. بر اساس اعلام آي بي ام، فناوري خنك كننده‌ آبي ممكن است در عرض 5‌‌سال به توليد برسد.

لینک به دیدگاه

[h=1]میکروچیپ جدید آی بی ام[/h]

a9e06beb-3b1a-4b87-9e31-cd134f938c83.jpg واحد دانش و تکنولوژی تبیان زنجان پژوهشگران شرکت آی بی ام نوعی میکروچیپ را طراحی کرده اند که از مغز انسان الهام گرفته شده است. آنها می گویند این میکروچیپ می تواند پردازنده ها را بسیار قویتر و سریعتر از پیش کند و در زمینه یادگیری انعطاف پذیرتر و در پاسخها حساب شده تر عمل کند، کاری که تاکنون برای کامپیوترها یک چالش بوده و برای مغز انسان مانند آب خوردن.[h=2]ماجرا از چه قرار است؟[/h]آی بی ام دو طرح اولیه از این چیپها را معرفی کرده و اسم آنها را هم neurosynaptic core یا هسته عصبی-سیناپسی گذاشته است. هر دوی آنها بر اساس یک پلتفرم استاندارد نیمه رسانا ساخته شده اند و 256 نورون (واحد محاسباتی این چیپها) دارند. RAM در این چیپها مثل سیناپسهای مغزی (محل اتصال سلولهای عصبی) عمل می کند. یکی از این چیپها 262 هزار و 144 اتصال سیناپسی دارد و دیگری 65,536 اتصال سیناپسی.[h=5]این شبکه های اتصال سیناپسی یا همان چیپها از دو جهت مثل مغز عمل می کنند: اولا واحد محاسباتی و واحد حافظه بسیار به هم نزدیک و در هم تنیده شده اند (مثل مغز که فرآیند پردازش و حافظه هر دو توسط نورونها انجام می پذیرد) و دوم اینکه ارتباطات بین سیناپسها بر اساس یادگیری می تواند تقویت یا تضعیف شود. (دقیقا مانند فرآیند به یاد سپاری یا فراموشی در مغز)[/h]البته تیم تحقیقی جزئیات زیادی از کارآیی و مشخصات این هسته های عصبی اعلام نکرده اند اما آنها ادعا کرده اند که این تراشه های جدید نه تنها مصرف انرژی بسیار کمتری خواهند داشت - و دوست جیبهای شما خواهند بود - بلکه قابلیتهای بالایی مانند تشخیص تصاویر، انجام بازیها یا هدایت مستقل یک خودرو در مسیر خود را نیز دارند.[h=2]چطور؟[/h]کامپیوترهای امروزی بر اساس سیستم طراحی فون نویمان ساخته می شوند و در آنها مدخل ها به "ورودی" و "خروجی" تقسیم می شود، اشکال این طراحی این است که باعث ایجاد یک گلوگاه برای انتقال داده ها می شود که سرعت و کارآیی را محدود می کند. هسته نورونی آی بی ام با ایجاد شبکه سیناپسی و یکی کردن حافظه و پردازشگر، این گلوگاه را حذف، کارآیی را بهتر و سرعت را بیشتر می کند و از اتلاف انرژی هم می کاهد.گفتنی است محققین IBM تاکید کرده اند که آنها اصلا قصد ندارند چیزی بسازند که با مغز رقابت کند یا حتی شبیه مغز باشد، بلکه تنها از روش کار مغز برای بهینه کردن طراحی مدارهای الکترونیکی و چیپها الهام می گیرند.[h=2]قدمهای بعدی:[/h]IBM قصد دارد در آینده سیستمی بسازد که 10 میلیارد نورون و 100 تریلیون سیناپس داشته باشد (به تعداد سیناپسهای مغز و با یک دهم تعداد نورونهای آن) و تنها 1 کیلووات انرژی مصرف کند و در یک جعبه کفش هم جا بگیرد.ظاهرا کامپیوترهای الهام گرفته از مغز بیشتر مکمل کامپیوترهای امروزی خواهند بود تا جایگزین آنها. Modha مدیر پروژه چیپهای نوروسیناپسی می گوید: رایانه های امروزی بیشتر چپ مغز حساب میشوند، آنها می توانند حجم بالای محاسبات را انجام بدهند. اما در مسائلی که نیمه راست مغز می تواند انجام بدهد یعنی تشخیص خطر و درک چهره های دوستان، رایانه های امروزی عملا ناتوانند. مثلا شما بدون یک نیمه از مغزتان نمی توانید رانندگی کنید، ما در حال حاضر فقط یک نوع کامپیوتر داریم [نوع چپ مغز] کاری که ما می کنیم مثل این است که یک عضو جدید را به خانواده اضافه کنیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...