رفتن به مطلب

شامپو تاثيري در رشد يا ريزش مو ندارد


ارسال های توصیه شده

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

يک متخصص پوست عوامل ارثي و ژنتيک را شايع‌ترين علت ريزش موي سر افراد دانست و گفت: با تجويز برخي داروهاي خاص مي توان از ريزش موي ناشي از عوامل ارثي جلوگيري کرد اما هيچ درمان قطعي براي ريزش موي ارثي وجود ندارد. دکتر اميرهوشنگ احساني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا- منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران- رويش و ريزش تعدادي از موهاي سر را در مدت زمان خاص طبيعي دانست و افزود: به طور طبيعي 90 درصد موي سر افراد در تمام طول عمر در فاز رويش و 10 درصد آن در حال ريزش است. وي ريزش بيشتر از صد تار مو در روز را زنگ خطري براي ريزش مو ذكر کرد و گفت: افرادي که دچار ريزش‌هاي ناگهاني مو به ميزان بيشتر از صد تار مو در روز مي شوند بايد به پزشک متخصص مراجعه کنند. دكتر احساني عوامل ژنتيک و هورموني را شايع‌ترين علت ريزش موي سر دانست و اظهار كرد: اين نوع ريزش مو از سنين 20 سالگي به بالا شروع مي شود و به‌طور دقيق مشخص نيست که چرا ريزش موي ناشي از عوامل ژنتيک در برخي از افراد در سنين پايين و در برخي در سنين بالا اتفاق مي‌افتد. وي ادامه داد: مي توان با تجويز برخي داروهاي خاص از ريزش موي ناشي از عوامل ارثي پيشگيري کرد، اما هيچ درمان قطعي براي کنترل اين عارضه وجود ندارد.

لینک به دیدگاه

اين متخصص پوست بيماري‌ها و مصرف داروهاي خاص را از ديگر علل ريزش مو ذكر کرد و گفت: بيماري‌هاي فقر آهن، فقر اسيدفوليک، حاملگي و زايمان، جراحي‌ها، بيهوشي، کم‌کاري و پرکاري تيروئيد و در نهايت مصرف برخي داروهاي خاص منجر به ريزش مو مي‌شود که در اين موارد با درمان بيماري،رشد مو به حالت طبيعي خود برمي گردد. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران عوامل رواني را از علل ديگر ريزش موي سر برشمرد و اظهار کرد: در اين نوع ريزش، تکه‌هايي از موي سر و ريش افراد به طور ناگهاني مي‌ريزد و استرس مي تواند اين نوع ريزش را تشديد کند اما علت اصلي اين نوع ريزش مشخص نيست. دكتر احساني با بيان اينکه 2 درصد از افراد جامعه دچار ريزش موي ناشي از علل فکري هستند، تصريح کرد: به جز در 5 درصد موارد، با تجويز يک سري داروهاي خاص مي توان ريزش موي ناشي از عوامل فکري را درمان و برطرف کرد. اين متخصص پوست ادامه داد: برخي ريزش‌هاي مو ناشي از عوامل پوستي مانند قارچ، سوختگي و ساير بيماريهاي پوستي است که مي توان با درمان اين بيماري‌ها ريزش مو را برطرف کرد. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان اينکه تعويض شامپو تاثيري در رشد مو يا توقف ريزش مو ندارد، گفت: بسياري از افراد تصور مي‌کنند مي‌توانند با تعويض مداوم شامپو رشد مو را زياد و از ريزش آن جلوگيري کنند در صورتي که اين اقدامات به هيچ عنوان موثر نيست. دكتر احساني در پايان بر نقش موثر تغذيه در رشد و ريزش موي سر اشاره و اظهاركرد: متاسفانه بسياري از افراد جامعه در رژيم‌هاي غيراصولي خود نياز مو به مواد غذايي پروتئيني، ميوه‌جات و سبزيجات جهت رشد طبيعي آن را در نظر نمي گيرند و اين امر باعث ريزش شديد موي سر در اين افراد مي شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...