رفتن به مطلب

معرفی پرقدرت ترین تلفن های همراه بازار ایران + جدول / گوشی های هوشمند در جیب کاربران غیر هوشمند!


ارسال های توصیه شده

این روزها گوشی‌هاي هوشمند بازار متنوع و رنگارنگی دارند و اکثر افرادی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را دارند، گریزی هم به بازار گوشی‌هاي هوشمند زده و مایل هستند از میان مدل‌های مختلف گوشی یک نمونه هوشمندش را انتخاب کنند.

 

چرا که تلفن همراه امروزه صرفا یک وسیله ارتباط صوتی بین کاربران نیست و کاربردهای مختلفی پیدا کرده است.از زمان ورود گوشی‌هاي هوشمند به بازار، کاربران گوشی‌هاي هوشمند مي‌توانند به وسیله این گوشی‌ها به اینترنت متصل شده و امور مختلفی چون، امور بانکی، تجاری و... را انجام دهند.حتی تماشای فیلم به‌صورت آنلاین توسط گوشی‌هاي هوشمند توسعه یافته و این گوشی‌ها تبدیل به‌وسیله‏ای برای مدیریت اطلاعات فردی و پایانه اطلاعاتی و پایگاه سرگرمی و تفریح شده است. کارشناسان معتقدند عرضه گوشی‌هاي هوشمند،دنیای کاربران گوشی موبایل را متحول کرده است و این گوشی‌ها مورد استقبال گروه‌های مختلفی از کاربران قرار گرفته‌اند.

 

کاربردهای گوشی‌هاي هوشمند

کارشناسان می‌گویند در سال گذشته ده‌ها میلیون گوشی هوشمند در سراسر دنیا به فروش رفته است و به تبع آن میزان تقاضا برای گوشی‌هاي هوشمند با برندهای مختلف در بازار ایران، به ویژه گوشی‌هاي هوشمندی که به سیستم‌عامل android و mac os مجهزند، رشد داشته است.با این حال باید دید چند نفر به طور قطع می‌دانند که اصلا گوشی هوشمند چیست؟

 

آیا صرفا‌ دستگاه پر زرق و برقی است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید توسط آن قطعات کوتاه فیلم را تماشا کنید؟ یا اصلا یک ابزار کاری و تجاری است؟

 

به گفته کارشناسان، برای صنعت و سازندگان گوشی‌های هوشمند، همه چیز در نرم‌افزار خلاصه می‌شود. از نظر آنها گوشی‌های هوشمند، یک سیستم‌عامل چندوظیفه‌ای (Multitasking) و قابل برنامه‌ریزی دارند که کاربران را قادر می‌سازد خود را با قابلیت‌ها و امکانات گوشی خود هماهنگ کنند. اما از نگاه کاربران، گوشی تلفن وسیله‌ای است که به آنها امکان کار و دسترسی به جدیدترین برنامه‌های تجاری، ایمیل بی‌سیم، اتوماسیون تجاری و مدیریت توزیع شبکه‌ای را می‌دهد و در عین حال این توانایی را ایجاد مي‌کند تا نتایج را با نرم‌افزاری در دفتر شرکت خود به اشتراک بگذارند و هماهنگ سازند. بنابراین تعریفی که کاربران خواهند داشت، وابسته به عملکرد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است و نتیجه این خواهد بود که این تعاریف پیوسته با عرضه آخرین برنامه‌های کاربردی، جدیدترین سیستم عامل‌ها و پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها و امکانات تغییر می‌یابند.

 

25-02.jpg

 

اما شاید بتوان مناسب‌ترین تعریف گوشی هوشمند را از قول یکی از متخصصان IT این‌گونه بیان کرد که می‌گوید: من وقتی یک گوشی را می‌بینم، می‌توانم هوشمند بودن آن را تشخیص بدهم. گوشی هوشمند دستگاهی است که مدیران از کارکنان فنی خود می‌خواهند آن را برایشان تنظیم نمایند و مدیر مربوطه در حال بازگشت به خانه و روی صندلی عقب تاکسی، اطلاعات حساس شرکت را مرور می‌کند.

 

گوشی‌هاي هوشمند در دست کاربران غیرهوشمند

با وجودی که گوشی‌هاي هوشمند در بازار با استقبال خوبی مواجه هستند،اما تعداد محدودی از کاربران گوشی‌هاي هوشمند نسبت به قابلیت‌های این گوشی‌ها آگاهی دارند و اصلا توانایی کار با این گوشی‌ها را دارند. به گزارش موبنا،طبق تحقیقات صورت گرفته در بازار تلفن همراه تهران،حدود 80 درصد کاربران ایرانی از قابلیت‌‌هاي پیشرفته تلفن همراهشان آگاهی ندارند و اغلب کاربران تنها از 10 درصد قابلیت‌‌هاي گوشی ‌هایشان استفاده مي‌کنند. همچنین در بازار تهران، دوربین، حافظه، بلوتوث و نرم‌افزارهای پخش فایل صوتی و تصویری پرکاربردترین امکانات گوشی‌‌ها محسوب مي‌‌شوند و ناگفته پیداست که دیگر قابلیت‌‌هاي پیشرفته ارتباطی در گوشی‌‌هاي هوشمند یا پشتیبانی فنی نمي‌‌شوند یا اصلا طرفدار ندارند و به کار نمی‌‌آیند. کارشناسان مي‌گویند برای استفاده از سرویس‌هاي مختلف گوشی‌هاي هوشمند باید سطح آگاهی خریداران از امکانات گوشی‌ها را با آموزش بالا ببریم؛ اما در شرایط فعلی این آگاهی‌رسانی صورت نمي‌گیرد.

 

شوقی، یکی از فعالان بازار گوشی نیز در این باره مي‌گوید: هم اکنون بیشتر کاربرانی که برای خرید گوشی‌هاي هوشمند یا اسمارت فون به بازار تلفن همراه مراجعه مي‌کنند تنها به ظاهر گوشی، صفحه نمایش لمسی، دوربین و حافظه بالا توجه مي‌کنند.

وی افزود: تعداد بسیاری کمی از کاربران که آن هم اقشار تحصیلکرده جامعه هستند تنها به برخی از قابلیت‌هاي گوشی‌هاي هوشمند از جمله انواع نرم‌افزارها، استفاده از اینترنت و استفاده از سایر امکانات تاکید دارند.

----------------

دنیای اقتصاد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...