رفتن به مطلب

Agroforestry - آگروفارستری


ارسال های توصیه شده

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، زمین بیشتراز اندازه ظرفیت مورد بهره برداری قرار می گیرد.افزایش جمعیت های انسانی ودامی همراه با افزایش دایمی نیازهای غذایی، علوفه وسوخت،فشار عظیمی رابر پایداری عناصر اکوسیستم کشاورزی وارد خواهد ساخت.

آنجایی که باروری زمین در حال کاهش است ، کشاورزان در جهت سرزمینهای نا مطلوب اراضی جنگلی نا مناسب برای کشاورزی مدرن سوق می یابند. اگر روند کنونی رشد جمعیت ادامه پیدا کند بدون تردید، چراگاهها واراضی جنگلی کاهش خواهد یافت.

از این رو لزوم کار در آگروفارستری بیش از پیش نمایان می شود آگروفارستری یک شکلی از مدیریت منابع است که از نسلی به نسل دیگر از کشاورزان و به روش سنتی منتقل شده است، بنابراین روشهای آگروفارستری ابزار مهمی برای اصلاح وبهبود زندگی جوامع روستایی وحفاظت از منابع طبیعی می باشد.

به عبارت دیگر، اگروفارستری یعنی تلفیق مدیریت کشاورزی و پرورش درخت.

آگروفارستری بیشتر در جنگلهای خارج از شمال اجرا می‌شود، ولی به گفته کارشناسان، چون اکثر زمین‌های کشاورزی و مناطق تخریب شده جنگلی شمال کشور بر روی دامنه‌های شیب دار قرار گرفته و فرسایش خاک دراین نواحی زیاد است ، به کارگیری این روش در برخی مناطق شمال، مناسب است.

 

 

منبع:agroforestry.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

 

mai.jpg

 

 

 

 

Agroforestry.jpg

 

 

 

منبع:

climatechangeconnection.org

montpellier.inra.fr

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...