رفتن به مطلب

409 کشته و زخمی و 23 اسیر حاصل 6 سال شرارت ریگی


ارسال های توصیه شده

409 کشته و زخمی و 23 اسیر حاصل 6 سال شرارت ریگی ... :ws21::ws21:

 

215216_1c24b082.jpg

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهریاری ، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ، در گفتگوی ویژه خبریشبکه دوم سیمادرباره سابقه ریگی گفت : وی نخستین ناهنجاری های خود را از سن 19 سالگی آغاز کرد، او که طلبه حوزه سراوان بود به علت مشکلات اخلاقی از آنجا اخراج و سپس در چهار راه رسولی زاهدان اقدام به فروش مشروبات الکلی و سی دی های مستهجن کرد .

 

وی افزود : پس از آن تحرکاتی از وی در کردستان مشاهده و به وسیله دادستان ویژه روحانیت به مدت یک هفته بازداشت شد.

شهریاری آغاز فعالیت های وی را از سال 82-81 ذکر کرد و گفت: جدی ترین آنها گروگان گیری 9 تن از سربازان پاسگاه سراوان و بعد هم حادثه تاسوکی بود، وی پس از این حادثه با من تلفنی تماس گرفت و تهدید کرد که زاهدان را به علت آن که جمهوری اسلامی به خواسته های آنها تن نمی دهد به خاک و خون خواهد کشید و گفت که از فردا اجازه نمی دهد هیچ شیعه و فارسی در استان جرات ماندن داشته باشند.

 

وی افزود: برنامه این بود که با ناامیدی استکبار جهانی از تحمیل جنگ و عملیات نظامی با استفاده از تفاوت های مذهبی و قومی در استانهای مرزی دست به تحرکاتی بزنند، به همین علت سازمانهای جاسوسی امریکا و انگلیس، پاکستان، پولهای عربستان و برخی افراطی های وهابی و سلفی با همکار منافقین گروهی درست کردند و دست به این جنایات زدند.

در ادامه اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ریگی را دچار کمبود و کسی که می خواست خود را مطرح کند ذکر کرد و گفت: با آمدن امریکایی ها به افغانستان و منطقه و پس از یکی دو عملیات وی به اطلاعات امریکا (سیا) وصل و تحت کنترل آنها قرار گرفت.

 

وی افزود: از سال 82 تا 88 یک صد و پنجاه نفر به دست وی شهید، 259 نفر مجروح و 23 اسیر شده بودند، از جمله در حادثه تاسوکی که در آن جمعی که برای یادواره شهدا به زابل رفته بودند، در مسیر برگشت به زاهدان، راه را بر آنان بستند و آنها را شهید کردند، پس از آن هم واقعه انفجار اتوبوس کارکنان سپاه و شهادت سرداران شوشتری و محمدزاده راشاهد بودیم اینها اموری است که سربازان گمنام امام زمان (عج) را برای دستگیری وی مصمم تر کرد.

 

کوثری درباره چگونگی دستگیری ریگی گفت: وی در ایام حج شناسایی و با نیروهای عربستان مذاکره شد ولی کاری از پیش نرفت، وی از پاکستان به افغانستان، نزد امریکایی ها رفت و سرانجام قرار بود که از دبی به قرقیزستان و از آنجا به اروپا برود که نیروهای وزارت اطلاعات در وقتی که بهترین زمان بود وی را به دام انداخته و با پیاده کردن از هواپیما و در اختیار گرفتن در جنوب ایران، به تهران منتقل کردند.

در این گفتگو شهریاری، ریگی را فردی غیرمتعادل از نظر روانی ذکر کرد و گفت: هیچ انسانی نمی تواند به این راحتی جنایت کند، وی فردی بی سواد بود و کسانی هم که با او بودند با برخی مسائل اعتقادی نادرست و فتوای غیر اسلامی شتسشوی مغزی داده شده بودند به گونه ای که گفته می شد اگر شما بروید و چند شیعه را به قتل برسانید، حتما به بهشت می روید، امری که هیچ یک از بزرگان اهل سنت قبول ندارند.

وی افزود: از آنجا که ریگی عقده خود کم بینی داشت، سرویس های جاسوسی با او کارکرده و به وی وعده داده بودند که رهبر یک جنبش آزادی بخش شده و به جاه و مقام می رسد. از این رو این عوامل همه دست به دست هم داد تا وی چنین جنایاتی را انجام دهد.

شهریاری تصریح کرد: هر چه خدمات جمهوری اسلامی در استان بیشتر می شد استکبار جهانی احساس نگرانی بیشتری می کرد چرا که می خواستند با استفاده از تکثر قومی به اهداف خود برسند، این در حالی است که مردم در سیستان و بلوچستان قرنهاست که با هم صمیمانه زندگی می کنند و هیچ خانواده شیعه ای نیست که اقوام سنی نداشته باشد و هیچ خانواده سنی هم نیست که بستگان شیعه نداشته باشد.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به ورود 150 تیم از گروهک ریگی به استان در 2 سال گذشته گفت: دستگیری این تیم ها نشان از هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) دارد، البته از روزی که این شرارت ها آغاز شد، توسعه استان هم عقب افتاد و سرمایه گذاران رقبت نداشتند که در آنجا سرمایه گذاری کنند، این امر هم خود بیکاری و ناهنجاری هایی را به دنبال داشت.

 

علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان هم با اعلام خبر خوشحالی عمومی همه مردم استان از شنیدن خبر دستگیری ریگی گفت: آنها می خواستند ترس و وحشت در مردم ایجاد کنند و جلوی اقدامات دولت را بگیرند و مردم را هم به نظام بدبین کنند که هوشیاری مردم مانع آن شد.

وی افزود: وقتی آنها مردم بلوچ، اهل سنت، دانش آموزان، جوانان، نمازگزاران و مسافران را شهید کردند، گروگان گیری و اخاذی کردند، مردم خوب فهمیدند که موضوع چیست.

 

آزاد تصریح کرد: آنها در 22 بهمن سال گذشته می خواستند بمبی را در سر راه راهپیمایان منفجر کنند یا در شب انتخابات 15 بمب کنترل از راه دور را برای انفجار صندوق های رای وارد کرده بودند با این اوصاف وقتی خبر دستگیری انتشار یافت ما شاهد یک مورد اعتراض هم نبودیم، مردم هم می دانستند که ریگی کوچکتر از آن است که چنین گروهی راه بیاندازد بلکه دیگران پشت او هستند.

 

کوثری در مورد واکنش مجلس به دست داشتن امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در حمایت از ریگی گفت : کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه فعال است به ویژه در مورد انگلیس، ما از دستگاه های اثرگذار دعوت کردیم، وزرا آمدند و بحث خوبی انجام شد که نتیجه آن کاهش روابط در ابعاد مختلف خواهد بود، البته باید روی ابعاد آن کار شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...