رفتن به مطلب

لاوروف:روسيه قرارداد تحويل "اس-300" با ايران را اجرا خواهد کرد


ارسال های توصیه شده

5/12/1388

کد خبر : 978583

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C24%5Cimg634026239048906250.jpg

لاوروف:روسيه قرارداد تحويل "اس-300" با ايران را اجرا خواهد کرد

مسکو- "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتي پس از ديدار با "کاترين اشتون" نماينده اتحاديه اروپا در امور بين المللي و سياست امنيتي در مسکو گفت: روسيه قرارداد تحويل "اس-300" با ايران را اجرا خواهد کرد.

به گزارش ايرنا از مسکو ، لاوروف گفت:روسيه قرارداد "اس-300" با ايران را اجرا خواهد کرد و مسکو هيچ گونه اقدامي خارج از قوانين يا چارچوب تعهدات خود که وضعيت مناطق مختلف جهان را بي ثبات کند ،انجام نمي دهد.

لاوروف گفت: صادرات تسليحات روسيه با رعايت اين اصل صورت مي گيرد.

پيش از اين، "سرگئي ميرونف " رييس شوراي فدراسيون روسيه ( مجلس عليا) روز سه شنبه گفت: کشورش به تعهداتش در قبال ارسال و تحويل موشک هاي دفاعي اس - 300 به ايران عمل مي کند.

ميرونف گفت: روسيه همواره به قراردادها و توافقنامه هاي بين المللي خود عمل کرده و علت تاخير در تحويل مجموعه هاي دفاعي اس 300 به ايران فني بوده است و پس از رفع نواقص ،اين موشک ها به ايران تحويل مي شود.

"ولاديمير نازاروف" معاون دبير شوراي امنيت روسيه نيز اخيرا درباره تحويل موشک هاي پدافندي "اس - 300" به ايران گفت: اين قرارداد بين دو کشور منعقد شده که بايد آن را اجرا کنيم، اما تحويل اين موشک ها هنوز آغاز نشده است.

مجموعه پدافند هوايي "اس-300" تسليحات دفاعي است که قادر به نابودي انواع هواپيماها، موشک هاي بالدار، بالستيکي و تاکتيکي مي باشد.

 

 

2010%5C2%5C24%5Cimg634026239048906250.jpg

لینک به دیدگاه

علاالدین بروجردی گفت: اگر روسیه سامانه s300 را به ایران تحویل ندهد ایران خودش این سامانه را خواهد ساخت.

 

آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم روسیه به تعهدات خود برای تحویل سامانه اس 300 به ایران عمل کند گفت: ما ملتی نیستیم که اگر روسیه به تعهداتش عمل نکند ، نتوانیم این توانایی را به‌دست آوریم.

 

علاءالدین بروجردی در خصوص عدم پایبندی روسیه به تعهداتش در قبال ایران برای تحویل سامانه موشکی اس 300 تصریح کرد: روسیه باید به تعهداتش درباره اس 300 عمل کند. ما ملتی نیستیم که اگر کشوری به تعهداتش در رابطه با ما عمل نکرد خودمان مشکل‌مان را حل نکنیم و نیازمان را برآورده نسازیم.

 

وی تاکید کرد: مصالح و منافع روسیه می طلبد که به تعهداتش در رابطه با تحویل اس 300 به ایران عمل کند.

 

بروجردی با اشاره به توانمندی‌های موشکی ایران گفت: با توانمدی که داریم اگر روس‌ها به ما اس 300 را ندهند خودمان به آن دست پیدا خواهیم کرد.

 

وی در خصوص گزارش اخیر امانو مدیرکل آژانس و تاکید او بر ضرورت ارائه اسناد توانمندی های موشکی ایران به آژانس اظهار داشت: توانمندی موشکی ایران هیچ ربطی به آژانس ندارد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: در زمان جنگ 8 ساله عراق علیه ایران که شهر های ایران زیر موشک باران عراق و حامیانش بود آژانس کجا بود که حرف بزند و مراجع بین المللی دیگر کجا بودند وچه اقداماتی انجام دادند؟!

 

وی اضافه کرد: ایران در بحث توانمندی های موشکی با توجه به ضرورتی که در بحث دفاع ، اقتدار و بازدارندگی دارد بسیار جدی است.

 

نماینده مردم بروجرد در خصوص اعلام مسئولان میراث فرهنگی مبنی بر احتمال ممنوعیت سفر به برخی کشورها یادآور شد: بحث رعایت حقوق و شئون اتباع ایرانی در برخی کشورها مطرح است و با توجه به اینکه عربستان محل حرمین شریفین است متعهد است حرمت زائران همه کشورها را رعایت کند و اگر اینگونه عمل نکند ایران در رابطه با اعزام زائران به عربستان تصمیم دیگری اتخاذ می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...