رفتن به مطلب

دیگ آبگرم


ارسال های توصیه شده

آیا در ساختمانها یا آپارتمانهای مسکونی استفاده از دیگ های آب گرم فولادی بهتر است یا چدنی و راندمان کدام بیشتر است؟

 

 

معمولاً زمانی از دیگ های آبگرم فولادی استفاده می شود که اولاً ظرفیت گرمایش مورد نظر بیشتر از 300 یا 400 هزار کیلو کالری در ساعت باشد و ثانیاً با توجه به ابعاد یکپارچه دیگ های آبگرم فولادی امکان ورود و نصب دیگ در موتورخانه مهیا باشد و ثالثاً استفاده از سختی گیر یا رسوب زدا در موتورخانه پیش بینی شده باشد. زیرا در صورتیکه در اثر رسوب املاح آب در دیگ جلوی گردش آب گرفته شود، دیگ فولادی از همان محل سوراخ می شود و در اینصورت ممکن است مجبور به تعویض دیگ فولادی موتورخانه شویم.

بنابراین استفاده از از دیگ آبگرم فولادی معمولاً در ساختمان هائی انجام می شود که تعداد طبقات آنها بیشتر از هفت طبقه یا زیر بنای انها بیشتر از 3000 متر مربع باشد.

دیگ های آبگرم فولادی معمولاً تا فشار کار 10 بار ساخته میشوند ولی همین دیگها با فشار کاری بالاتر قادر خواهند بود دمای آب را تا دمای بالاتر از نقطه جوش (بدون بخار شدن آب) بالا ببرند که در اینصورت اصطلاحاً به آنها دیگ آب داغ می گویند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
های استاندارد سه پاس آب گرم فولادی و آب داغ به دلیل دارا بودن سطح تبادل حرارتی بیشتر نسبت به دیگ های چدنی، دارای راندمان حرارتی بیشتر و نتیجتا مصرف سوخت کمتری هستند.

 

همچنین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا آب داغ استاندارد که در ساخت آنها از فولاد مخصوص ساخت دیگ های آبگرم و بخار استفاده شده باشد (کوره از ورق 17mn4 و تیوپها از لوله آتش خوار st35/8 والس شده - طبق استاندارد din آلمان) به دلیل امکان مقاومت بیشتر در برابر تنش های حرارتی، فشار و کشش (انبساط و انقباض) نسبت به چدن مقاوم ترند و به شرط استفاده از سختی گیر برای سیستم آب در گردش و کاربری صحیح اپراتور دیگ، نسبت به دیگ های چدنی دارای طول عمر بالاتری هستند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...