رفتن به مطلب

كهكشان‌هاي بيضي امروزي از كجا منشا گرفته اند؟


ارسال های توصیه شده

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: علمي

ريخت شناسي كهكشاني يا مطالعه روي اشكال و شكل گيري كهكشانها موضوعي بسيار مهم و بحث برانگيز در دانش اختر شناسي است.

 

به گزارش سرويس علمي ايسنا، يك ابزار مهم براي اين مطالعه «توالي هابل» يا نمودار دياپازون‌ هابل است كه يك برنامه طبقه بندي شده ابداعي در سال 1926 توسط ادوين هابل است كه نام تلسكوپ فضايي هابل نيز به افتخار اين اختر شناس نامگذاري شده است.

 

گروهي از اخترشناسان اروپايي به سرپرستي فرانكوئيس همر در رصدخانه پاريس براي اولين بار يك سرشماري دموگرافيك از انواع كهكشان‌ها در دو نقطه مختلف در تاريخچه كيهان را در واقع با خلق دو «توالي هابل» تكميل كردند.

 

اين دستاورد به تشريح چگونگي شكل گيري كهكشانها كمك مي‌كند. در اين پژوهش محققان از 116 كهكشان محلي و 148 كهكشان دوردست نمونه برداري كردند.

 

بر خلاف تصورات قبلي اخترشناسان نشان دادند كه توالي هابل در شش ميليارد سال پيش بسيار متفاوت از آن چيزي است كه امروزه دانشمندان مشاهده مي‌كنند.

 

رودني دلگادو سيرانو از محققان اين پژوهش خاطر نشان كرد: يك نتيجه جالب و شگفت انگيز حاصل از اين پژوهش اين است كه شش ميليارد سال پيش تعداد كهكشان‌هاي منحصر به فرد و عجيب خيلي بيشتر از امروز بوده و اين بدان معني است كه در شش ميليارد سال اخير اين كهكشان‌هاي عجيب بايد به انواع بيضي شكل طبيعي و معمولي تبديل مي‌شدند تا يك تصوير شگفت آورتر از كائنات اخير به ما ارائه كند.

 

اخترشناسان تصور مي‌كنند كه اين كهكشانهاي عجيب و غريب همچنين طي برخوردها و ادغام‌هاي متوالي به انواع بيضي شكل و معمول تر امروزي تبديل شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...