رفتن به مطلب

بی تحركی، احتمال بروز سرطان روده و سینه را تشدید می كند


ارسال های توصیه شده

پزشكان كانادایی تاكید كردند: حدود ۴۹ هزار مورد جدید تشخیص سرطان سینه و ۴۳ هزار مورد تشخیص سرطان روده در هر سال در آمریكا با افزایش میزان بی تحركی و فقدان فعالیت بدنی در بین مردم مرتبط است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كریستین فریدن ریچ متخصص ارشد همه گیرشناسی در مركز خدمات سلامت – سرطان آلبرتا در كانادا می گوید: نتایج آزمایشات اخیر در مطالعه « فعالیت بدنی و پیشگیری از سرطان سینه»، نقش پروتئین «C reactive» را نشان می دهد كه یك نشانگر التهابی است و با بروز سرطان مرتبط است.

 

به گزارش یونایتدپرس، این آزمایشات معلوم كرد كه فعالیت روزانه خفیف تا تشدید، سطح پروتئین «C reactive» را در بین زنان یائسه به میزان قابل ملاحظه ای كاهش می دهد هرچند پزشكان هنوز نمی دانند كه این التهاب چگونه خطر سرطان را تشدید می كند اما به خوبی آشكار است كه پروسه التهاب در بدن، منجر به تولید ماده ای موسوم به «سیتوكین» می شود.

 

سیتوكین ها مواد شیمیایی حاصل از واكنش سیستم ایمنی بدن هستند كه تكثیر سلولها را موجب شده و مانع از مرگ سلولی می شوند. این فرآیند در نهایت خطر سرطان را افزایش می دهد به این ترتیب معلوم شد كه ۳۰ درصد افزایش تحرك و فعالیت بدنی، خطر ابتلا به سرطان های سینه و روده را تا ۲۵ درصد كاهش می دهد.

 

این یافته ها در كنفرانس سالانه انستیتو مطالعات سرطان آمریكا در واشنگتن ارائه شده و همچنین شرح آن در مجله «مطالعات پیشگیری از سرطان» به چاپ رسیده است.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...