رفتن به مطلب

معجزه درمان با روش سلول درماني و prp


ارسال های توصیه شده

جهت درمان 1- ريزش مو و طاسي سر 2- از بين بردن چروكهاي پوست صورت و گردن 3- از بين بردن تيرگي و چين وچروكها و پف زيرچشم

 

PRP چيست؟

 

PRP يك روش نوين و بنيادين سلول درماني در علم پزشكي است به طوريكه براي انجام آن تنها در يك جلسه حدودا يك ساعته فقط چند سيسي از خون فرد گرفته ميشود و طي پروسه ای كه روي خون انجام ميشود، پلاسماي غني شده از پلاكتها و فاكتورهاي رشد خون فرد فرآوري و جداسازي ميشود سپس اين پلاكتها و فاكتورهاي رشد پلاكتي، فعال (Active) شده و به ناحيه تحت درمان با تكنيكها و ابزارهاي خاصي به صورت تزريقهاي سطحي منتقل ميشود و باعث سلولسازي و جوانسازي (rejuvenation) در آن محل ميشود.

 

از مزاياي PRP اين است كه تنها در يك جلسه و به صورت سرپايي و بدون نياز به هيچ نوع بستري انجام ميشود و چون فقط و فقط از خون خود شخص استفاده ميشود و هيچ نوع عارضه و حساسيتي ايجاد نميكند.

لینک به دیدگاه

درمان طاسي و ريزش مو

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با انجام يك جلسه PRP در ناحيه سر، باعث تحريك فوليكولهاي مو و فعالشدن آنها ميشود و به طور معجزهآسايي باعث رويش مجدد موهاي سر ميشود.

 

از مزاياي اين روش اين است كه براي انجام آن (برعكس روش كاشت مو) نيازي به كوتاه كردن موي سر شخص نيست و هيچگونه آثار (اسكار جراحي) و خونريزي ايجاد نميشود و جالب اينكه موهاي ايجاد شده با اين روش مو هستند نه كرك.

لینک به دیدگاه

درمان چروكهاي پشت دست

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

يكي از بهترين و كارآمدترين روشهاي براي صاف كردن و پر كردن چروكهاي پشت دستها كه باعث پيرتر نشان دادن فرد ميشود، PRP كردن اين ناحيه است. زيرا با اين روش پشت دست فرد شروع به بافتسازي، سلولسازي و جوانسازي خود ميكنند.

لینک به دیدگاه

درمان چروكهاي صورت و گردن

 

به دليل آنكه با prp كردن پوست صورت و گردن، باعث فعال شدن فيبروبلاستها و كلاژنسازي و درنتيجه بافتسازي پوست ميشويم بديهي است چروكهاي اين نواحي با سلولها و بافتهاي خود فرد شروع به ترميم و پر شدن ميكند و نتيجه ارزشمند آن جوانسازي پوست و از بين رفتن چين و چروكهاي اين نواحي است.

لینک به دیدگاه

درمان تيرگي، گودي و پف زيرچشم

 

شايد اغراق نباشد اگر بگوييم با يكبار prp در ناحيه زيرچشم، ترميم، سلولسازي و بافتسازي در اين ناحيه شروع شده و به طور فوقالعادهاي باعث پر شدن گودي زيرچشم و از بين رفت

 

نكته حائز اهميت و مهم در درمان با روشprp اين است كه با يكبار prp كردن ناحيه موردنظر، نتيجه درماني آن را سالهاي سال به صورت ماندگار و طولاني ميبينيم و هزينه آن در مقايسه با اعمال جراحي و زيبايي اصلا قابل قياس نيست، نياز به بستري و استراحت ندارد و فرد پس از انجام آن ميتواند بلافاصله به انجام كارهاي روزمره خود بپردازد.

 

و اما مهمتريـــن نكتـــه:

 

درمان با prp هـم در زنان و هـم در مـردان موثر است و هيچ نوع محدوديت سني و جنسـيتي ندارد.

 

 

برترین ها

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

prp يا پلاسماي غني از پلاکت، در واقع غلظت بالايي از پلاکت هاي خون خود بيمارند که طي يک فرايند جداسازي و تغليظ، از خون تازه و لخته نشده خود بيمار، تهيه مي شود.

 

خون کامل شامل گلبولهاي خوني، پلاکت ها، پلاسما و انواع متنوعي از پروتئين ها و مواد ديگر است و با توجه به اينکه، هر کدام از آنها داراي شکل، اندازه، وزن مخصوص و فرمول شيميايي متفاوتي هستند لذا مي توان آنها را به روش هاي مختلف نظير سانتريفوژ، ***** کردن و غيره جداسازي و استفاده نمود. امروزه بيش ازبيست فراورده درماني از خون کامل دريافتي از خون دهندگان، تهيه و به منظور پيشگيري و درمان بيماري هاي مختلف مانند خونريزي شديد، کاهش فيبرينوژن، اختلالات انعقادي، هموفيلي، عفونت و نوتروپني استفاده مي شود.

 

اصول تئوريک عملکرد prp درماني:

 

از مرور تمام مطالب پيشين، به اين نتيجه مي توان رسيد که پلاکت ها و محتويات آنها، مي توانند مانند يک داروي بيولوژيک براي تحريک و شروع فرايند طبيعي ترميم بافت بکار گرفته شود. بدين ترتيب که در شرايط طبيعي، شروع و ادامه فرايند طبيعي ترميم در بافت ها، مستلزم تجمع پلاکتي، فعال شدن آنها و رهاسازي مواد داخل آنهاست. به عبارت ديگر، برعکس، مي توان توقف يا کندي در بهبود يک آسيب بافتي و نيز بهبود نامناسب يک آسيب بافتي را به احتمال زياد به عدم بروز يا عدم امکان بروز فرايند يادشده بصورت طبيعي و يا بروز آن در حد ناکافي ربط داد.

 

کاربرد prp در پوست، مو و زيبايي:

 

امروزه يکي از پر مخاطب ترين خدمات پزشکي در سطح دنيا خدمات زيبايي است. اين خدمات به روشهاي مختلف تهاجمي و غير تهاجمي و به وسيله مواد مختلف بيولوؤيک و سنتتيک ارائه مي شود. در اين ميان هر روشي، که بتواند بصورت غير تهاجمي تر از ديگر روشها و بدون عوارض جانبي عمل کند، به طور قطع از جذابيت و پذيرش بيشتري از سوي بيمار و نيز پزشک برخوردار خواهد شد. استفاده از prp در جوانسازي و رفع برخي از مشکلات زيبايي هم اکنون در اقصي نقاط دنيا از جمله آمريکا، ژاپن، انگليس، و نيز ايران مرسوم شده و هر روز گسترش بيشتري را تجربه مي کند زيرا روشprp به خاطر به کارگيري خون خود بيمار براي درنان وي، داراي جذابيت و پذيرش بيشتري نسبت به روشهاي مشابه مي باشد.

 

ميدانيم که بسياري از مشکلات زيبايي نظير چين و چروک ها، خطوط و غيره حاصل پروسه پيري و کاهش کلاژن، الاستين، ماتريکس بين سلولي، فيبروبلاست ها و چربي در لايه هاي پوست است. اين پروسه قوام، شکل، حجم، صافي وقابليت ارتجاعي پوست را کاهش داده و در نهايت به شکل گيري انواع مشکلات زيبايي نظير چين و چروک و خطوط منتهي مي شود.

 

مطالب مرتبط با نقش پلاکتها در فرايندهاي بازسازي بافت هاي مختلف، که در بخش هاي قبلي ارائه شدند، گوياي توان prp دربازسازي کلاژن، الاستين، عروق و ماتريکس بين سلولي و در نهايت باز گرداندن دوباره شادابي و جواني پوست ان.

 

بر همين اساس، هم اکنون prp به روش هاي مختلف در درمان هاي پوست و مو استفاده مي شود.

 

روشهاي تزريق مستقيم:

 

prp را مي توان به منظور رفع مشکلات پوستي نظير؛

 

- چين وچروک ناشي از افزايش سن

 

- چين وچروک هاي دايناميک

 

- اسکار آکنه و اسکار زخم هاي ناشي از بريدگي، سوختگي و...

 

- خطوط اخم يا خنده

 

- طاسي سر يا ابرو

 

- پف و تيرگي دور چشم، بصورت مستقيم و به وسيله سرنگ انسولين در موضع درمان تزريق

 

همچنين مي توان آن را به منظور تسريع روند بهبودي، بطور مستقيم بر روي زخم هاي کهنه، زخم هاي ديابتي، ترک هاي پوستي و مواردي ازين قبيل اسپري نمود.

 

تزريق مستقيم مي تواند در همه نواحي بدن مانند؛ سر، صورت، گردن، شکم، پشت دست ها و غيره انجام مي شود.

لینک به دیدگاه

1. استفاده از PRP در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
:PRP در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پوست صورت و دستها کاربرد بسیار موثری دارد ، این روش بهترین راه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پوست صورت و پشت دستها می باشد . ضمناً می توان به جرات گفت تنها و موثرترین راه در بر طرف کردن سیاهی ، چروک و پف زیر چشم است . اگر برای
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به درستی از PRP استفاده شود و همه اصول آن رعایت گردد ، شخص تا 10 سال جوانتر از سن شناسنامه ای خود به نظر خواهد رسید . همچنین می توان در از بین بردن چین و چروک های صورت مانند چین بینی به لب ( خط خنده ) نیز از PRP استفاده کرد

2. استفاده از PRP جهت جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو : یک تا دو ماه پس از تزریق PRP برای شخص مبتلا به ریزش مو ، ریزش متوقف شده و طی 6 تا 8 ماه رویش کامل مو اتفاق می افتد ، به طوریکه شخص حداکثر طی یک سال دو بار تزریق روی سر خواهد داشت و شاهد رشد شگفت انگیز موی سر خواهد بود

3. PRP FAT-FACE : سالها برای برجسته کردن گونه و لب و نیز پر کردن خط خنده از چربی خالص یا ژل استفاده می شد . با توجه به اینکه چربی خالص اکثرا به طور ناگهانی تحلیل می رفت و یا جابجا می شد و باعث ایجاد منظره نامناسب در صورت شخص می گردید ، از طرفی تزریق ژل نیز دوامی حداکثر 6 ماهه تا یک ساله داشت ، لذا روش مطمئن تر و پایدارتری لازم بود تا هم نتیجه مطلوب و دراز مدتی حاصل شود و هم مشکلات ذکر شده را نداشته باشد .امروزه از خود شخص چربی دور ناف را گرفته و با PRP حاصل از خونش ترکیب می کنند و برای کاشت گونه و لب و رفع چین خنده از آن استفاده می کنند . این ترکیب دیگر مشکلات ذکر شده را ندارد ، بسیار طبیعی تر و با کیفیت تر خواهد بود و نیز پایداری دراز مدت تری یعنی بیش از 5 تا 6 سال دارد

.4. PRP FAT-BREST : یکی از مشکلات اصلی در زیبایی برای بسیاری از خانمها و دختران جوان ، کوچک یا نابرابر بودن اندازه پستانها می باشد . روشهایی که تا امروز به کار می رفت استفاده از چربی خالص خود شخص یا تزریق ژل و یا کاشت پروتز بود که اینها علاوه بر آسیب زدن به مجاری و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شیری ، در مواردی مثل پروتز احساس وجود جسم خارجی و بزرگی مصنوعی را به شخص القاء می کرد و باعث ناراحتی می شد .در حالیکه در روش PRP FAT از خون فرد PRP را جدا نموده و با چربی به دست آمده از دور نافش ترکیب کرده و این ترکیب بسیار مناسب را با متد خاصی از زیر پستان تزریق می کنند که هیچگونه آسیبی به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و مجاری شیری وارد نمی کند ، ضمناً ظاهر و قوامی کاملاً طبیعی به خود می گیرد و دوام و بقای این روش بسیار بیشتر و طولانی تر از روشهای رایج قبلی می باشد .

 

کاربردPRP در درمان دردهای مفصلی :

 

PRP JOINT : امروزه یکی از مشکلات اصلی به ویژه در میانسالی و سنین بالاتر ، دردهای شدید و طاقت فرسای مفاصل به ویژه زانوهاست و درمانهای مختلفی که بیشتر جنبه مسکن و ضد درد دارد برای اینگونه مشکلات ، رایج می باشد .در استفاده از تکنولوژی جدید PRP از خون شخص مبتلا به درد مفصلی PRP را جدا نموده و پس از طی فرایند لازم با متد خاصی این PRP را داخل فضای مفصلی او تزریق می کنند و با این روش شخص با یک تزریق در سال از درد و رنج ناشی از دردهای مفصلی رهایی می یابد . امروزه این روش در امریکا در حد وسیع در حال انجام است و مراکز متعددی برای این کار ایجاد شده و ارائه خدمات می نمایند

.کاربردPRP در درمان زخمهای بستر و زخمهای دیابتی :

 

همانطور که می دانیم در افرادی که دچار کاهش حرکت شده اند ، مثل مواردی که سکته مغزی کرده اند یا به هر دلیل فلج شده و قادر به حرکت نیستند یکی از دلایل اصلی مرگ و میر زخم بستر می باشد که به درمانهای رایج پاسخ خوبی نمی دهد . ضمناً در بیماران دیابتی هم یکی از عوارض اصلی ایجاد زخمهای دیابتیک به ویژه در پاها می باشد که منجر به قطع عضو می شود .امروزه با استفاده از روش PRP معجزه شگفت انگیزی در درمان این زخم ها به وجود آمده ، به طوریکه از خون شخص بیمار PRP تهیه شده و طی فرآیند ویژه ای پوشش خاصی از آن PRP برای زخم شخص تهیه نموده و آن را روی زخم قرار می دهند و پس از حدود دو هفته بهبودی باور نکردنی حاصل می شود ، به طوریکه می توان گفت در درمان این نوع زخم ها PRP تحول بزرگی به وجود آورده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...