رفتن به مطلب

براي رسيدن به معده تمساح بايد از قلبش گذشت!


ارسال های توصیه شده

گروهي از دانشمندان آمريکايي يک دستگاه عجيب گردش خون را در تمساح کشف کردند که براساس آن براي رسيدن به معده اين خزنده بايد از قلب آن گذشت!

به گزارش جانورشناسان دانشگاه اوتا در سالت ليک سيتي آمريکا که نتايج تحقيقات خود را در مجله Physiological and Biochemical Zoology منتشر کرده اند دستگاه گردش خون عجيب تمساح را کشف کردند. در حقيقت اين محققان نشان دادند که براي رسيدن به معده يک تمساح بايد از قلب اين جانور و از طريق آرئورت چپ عبور کرد.جانورشناسان در توضيح اين دستگاه گردش خون عجيب اظهار داشتند که خون بدون اکسيژن از ريه هاي تمساح دي اکسيد کربن را مستقيما براي توليد شيره معدي به معده حمل مي کند. در حقيقت اين فرايند بدنبال نياز زياد اين جانور به حجم بالايي از اسيد معده براي گوارش غذا در تمساح شکل گرفته است.به گفته اين دانشمندان، قلب تمساحها و کروکوديلها همانند قلب انسان و ساير پستانداران به چهار بخش تقسيم شده است و گردش خون نيز در اين جانور همانند پستانداران انجام مي شود.در حقيقت رگ خوني پس از آنکه خون محتوي اکسيژن را با عبور از ريه ها به بافتهاي بدن رساند غني از دي اکسيد کربن به قلب مي رسد و از آنجا حرکت طبيعي خود را براي رسيدن به بافتهاي بدن از سر مي گيرد اما در اين فرايند عادي يک استثنا وجود دارد.در حقيقت اين دانشمندان کشف کردند که گردش خون پس از عبور از آئورت چپ خون بيشتري را به معده حمل مي کند.به گفته اين جانورشناسان، اين مکانيزم علاوه بر تامين دي اکسيد کربن مورد نياز معده براي توليد شيره معدي به اين اندام در شرايطي که دما بسيار پايين است، کمک مي کند.

تمساح ها جانوراني خونسرد هستند که براي فعاليت متابوليسم بدن خود به دماي بسيار بالايي نياز دارند.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...