رفتن به مطلب

نکات مهم در هنگام خرید کارت گرافیک


تینا

ارسال های توصیه شده

1- توجه به رم فیزیکی کارت گرافیک

بعضی از کارت های گرافیک به اسم گرافیک 512 یا 1G فروخته می شوند در حالی که فقط نصف مقدار نامی دارای رم می باشند و در صورت نیاز به گرافیک بالاتر تا مقدار نامی از رم سیستم استفاده می کنند که این مسئله در بازی های سطح بالا باعث کند شدن و اخلال می گردد

2- توجه به Memory Bus یا Memory Interface

Memory Bus در حقیقت سرعت خط انتقال در کارت گرافیک شماست که مسلماً هرچه بالاتر باشه گرافیک بهتر جواب میده که البته باعث تفاوت چشمگیری در قیمت کارت گرافیک میشه به عنوان مثال: شما یک کارت گرافیک 1G با Memory Bus128- 64 و Ram DDR5 رو با حدود 100هزار تومن می تونین خریداری کنین در حالی که یک کارت گرافیک 1G با Memory Bus 256 و Ram DDR5 رو باید حدود 250 هزار تومن خریداری کرد.

3- توجه به ورژن Microsoft DirectX و OpenGL

آخرین ورژن Microsoft DirectX در حال حاضر 11 و آخرین ورژن OpenGL در حال حاضر 3.1 میباشد

4- توجه به CrossFireX (البته برای بازی خورهای حرفه ای)

تو این سیستم میشه چند تا کارت گرافیم رو یک سیستم بست تا مقادیریشون با هم جمع بشه که البته برای این کار علاوه بر اینکه باید کارت گرافیک CrossFireX داشته باشه باید مادربرد هم از این سیستم پشتیبانی کنه و البته هر کیسی هم قابلیت نصب این چنین مادربردهایی رو نداره و کیس هایی که این قابلیت رو دارن در حدود 100 هزار تومان قیمت دارند و طبیعتا برای همچنین سیستمی نمیشه از یک پاور معمولی استفاده کرد که همه اینها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده سیستم میشن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...