رفتن به مطلب

چگونه خود را برای مواجه شدن با فصل سرما آماده كنیم؟


ارسال های توصیه شده

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا شما هم ممكن است مانند بسیاری دیگر از مردم با انواعی از ناخوشی ها و بیماری های زمستانی مواجه شوید.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بدن انسان برای مطابقت و سازگار شدن با تغییر شرایط به ویژه تغییرات فصلی به زمان احتیاج دارد و در طول این مدت تا زمانی كه بدن خود را سازگار كند عفونت ها فرصتی برای حمله كردن به آن پیدا می كنند.

 

سایت اینترنتی هوم رمدیز دراین باره گزارش داد: در طول مدت این سازگاری با تغییرات فصلی، فعالیت سیستم ایمنی بدن افت می كند و بنابراین بدن در برابر حملات ویروس ها و باكتری ها، آسیب پذیرتر و مستعدتر می شود. این دوره، زمانی است كه اكثر افراد با علائم و مشكلاتی چون سرماخوردگی عادی، سرفه، گلودرد و یا آنفلوآنزا مواجه می شوند.

 

برخی دیگر از بیماری ها و امراض شایع زمستانی شامل خشكی و خارش پوست، حساسیت های فصلی، گرفتگی سینه و آبریزش بینی هستند. همچنین افراد مبتلا به آرتریت و آسم در این فصل و با كاهش دمای هوا، شاهد تشدید علائم بیماری خود هستند. اما سوال این است كه چگونه می توانیم خود را برای این شرایط و تغییرات آماده كنیم؟

 

در این مطلب به چند راهكار ساده اما موثر در این زمینه اشاره شده كه عبارتند از:

 

همانطور كه گفته شد اكثر بیماری های زمستانی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بروز می كنند. به خاطر داشته باشید كه مهمترین اقدام برای تقویت این سیستم حیاتی، تغذیه سالم و صحیح است. همچنین وعده های غذایی متعادل، استراحت كافی و تماس با نور خورشید به مقدار كافی از فاكتورهای حیاتی برای قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن و بهبود فعالیت آن هستند.

 

تغییرات و نوسانات دمای هوا در این فصل از عوامل مهم ایجاد بیماری است كه شما باید از قبل خود را برای این تغییرات آماده كنید. برای این منظور مطمئن شوید كه وضعیت تهویه هوا در محل زندگی شما مناسب است و وسایل گرم كننده به درستی كار می كنند. همچنین از قبل باید لباس های گرم خود را آماده كنید تا با سرد شدن ناگهانی هوا غافلگیر نشوید.

 

هوای سرد و خشك موجب خشك شدن پوست شما می شود. پوست خشك حتی ممكن است ترك خورده و زخم شود. بهترین راه كار برای پیشگیری از این وضعیت، نوشیدن آب زیاد و استفاده از كرم های مرطوب كننده برای خیس نگه داشتن و حفظ آب پوست است.

 

در پایان تاكید می شود كه مصرف ریزمغذی ها، سلامت بدن و پوست شما را تضمین می كند. برای مثال ویتامین هایی مثل ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را تقویت كرده و در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...