رفتن به مطلب

شبکه های ابزار دقیق


ارسال های توصیه شده

با سلام به همگی دوستان.من این ترم درس ابزار دقیق وبرداشتم استاد پروژه ای باموضوع شبکه های ابزار دقیق به من داده که من اصلا هیچ اطلاعاتی ازش ندارم.مثلا مطالبی ودر مورد شبکه های قدرت میدونم ولی در مورد این موضوع هیچ ذهنیتی ندارم.لطفا اگر کسی اطلاعاتی دارد به من هم بدهد بسیار نیازمندم

لینک به دیدگاه

کاربرد سیستمهای اتوماسیون صنعتی گسترش پیدا کرد بطوری که تعدادی از مدلهای دیجیتالی آن برای شبکه های ارتباطی جهت جمع آوری اطلاعات و عملیات کنترلی سطح پائین (سطح دستگاهای عمل کننده) با هم در ارتباط بودند.

در یک سیستم مدرن اتوماسیون صنعتی ,‌ ارتباط داده ها بین هر یک از دستگاههای اتوماسیون نقش مهمی ایفا می کند , هدف از استانداردهای بین اللملی برقراری ارتباط بین همه دستگاههای مختلف اتوماسیون است. از این رو کوششهائی جهت استانداردسازی بین المللی در زمینه شبکه ها صورت گرفت که دستاورد مهم آن پروتکل اتوماسیون صنعتی (MAP) در راستای سازگاری سیستم های ارتباطی بود. پروتکل MAP جهت غلبه بر مشکلات ارتباطی بین دستگاههای مختلف اتوماسیون گسترش پیدا کرد و بعنوان یک استاندارد صنعتی جهت ارتباطات داده ای در کارخانه ها پذیرفته شد.

 

 

سطوح سلسله مراتبی سیستم های اتوماسیون صنعتی

سیستم های اتوماسیون صنعتی می توانند خیلی مجتمع و پیچیده باشند ولی عموما“ به سطوح سلسله مراتبی ساختار بندی می شوند. هر سطح شرایط متفاوتی در شبکه ارتباطی دارد .

 

سطح فیلد Field Level(سطح کارخانه)

در پاییترین سطح شیرها وسایر تجهیزات قرار دارند که به دو روش کلاسیک(کابل مسی ) و یا فیلدباس به سطح بالاتر خود وصل می شوند.سطح فیزیکی اتوماسیون شامل دستگاها و سنسورهای عمل کننده است که پردازش های فنی را انجام می دهند.

 

 

 

سطح میانی

در این سطح کنترلرها قرار دارند که شامل PLC,DCS,.... می باشد. هر کنترلر متصدی اداره یک قسمت از Plant است.کنترلرها معمولا از طریق یک شبکه ارتباطی مانند Ethernet با یکدیگر و نیز با سطح بالاتر خود ارتباط دارند.

سطح monitoring

در سطح بالای یک Plant ایستگاههای کاری یا همان کامپیوترهایی قرار دارند که از طریق آنها فرایندهای پروسسی توسط اپراتورها کنترل میشوند.این کامپیوترها نیز از طریق یک Terminal bus به سطح پایینتر ارتباط دارند.سطح مانیتورینگ به دو بخش operation station و engineering station تقسیم میشوند.

 

در شکل زیر میتونید کلیه این سطوح رو ببینید:

68w43mi1am3hbb5oa5z3.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...