رفتن به مطلب

عیب یابی سیستم های تبرید


پست های پیشنهاد شده

[h=2]عیب یابی سیستم های تبرید[/h]

1-کمپرسور روشن نمیشود

 

  1. سوئیچ وصل نیست.

  2. فیوز سوخته یا برداشته شده است

  3. آورلد کمپرسور عمل کرده

  4. در سیم کشی قطعی وجود دارد

  5. در سیستم کنترل قطعی وجود دارد

  6. کنترل به علت سرما قطع کرده

  7. در سیستم کنترل اشکال وجود دارد

  8. سیم کشی ها اشتباه یا خرابی دارد

2-کمپرسور روشن نمیشود ولی در مدار کنترل حفاظت آلارم است.

  1. سیم کشی قطعی یا اشتباه دارد

  2. افت ولتاژ در مدار زیاد است

  3. نقص در خازن راه انداز

  4. رله کنتاکت بسته و چسبیده است

  5. موتور کمپرسور اتصال کوتاه شده

  6. های پرشر قطع کرده است

  7. مکانیسم داخلی کمپرسور قطع کرده است

  8. فشار روغن کم و سویچ آن قطه کرده

3-کمپرسور استارت میخورد ولی روی دور آرام نمیرد

  1. اشتباه در سیم کشی وجود دارد

  2. افت ولتاژ زیاد است

  3. رله در حالت باز است

  4. خازن راه انداز خراب است

  5. ظرفیت خازن کم یا خراب است

  6. موتور کمپرسور دارای اتصال کوتاه یا قطعی است

  7. مکانیسم داخلی کمپرسور خرابی یا قطعی دارد

4-کمپرسور استارت میخورد و کار میکند ولی آورلد عمل میکند.

  1. آمپر اضافی از مدار کنترل گذشته و فیوز را سوزانده


  2. افت ولتاژ در سیستم بالاست

  3. حفاظت و آورلد قطع کرده

  4. ایراد در خازن

  5. های پرشر قطع کرده است

  6. گاز برگشتی به کمپرسور بسیار داغ و کمپرسور داغ شده

  7. موتور کمپرسور اتصال کوتاه و یا عیب دارد

  8. بلبرینگ یا پیستون کمپرسور گیرپاژ کرده است.

5-کمپرسور استارت میخورد ولی زود خاموش میشود.

  1. یکی از آورلدها قطع کرده است.

  2. ترموستات فرمان قطع داده است.

  3. های پرشر مدار را قطع کرده است.

  4. سویچ فشار پایین قطع کرده است.

  5. نشت گاز از شیر برقی

  6. نشت گاز از شیر دهش

  7. کمبود گاز در مدار

  8. اختلال در کار تجهیزات انبساط

6-کمپرسور سعی میکند استارت و روشن شود(وقتی که ترموستات بسته است)اما توسط سویچ آورلد قطع میشود و بعد از مقداری استارت روشن میشود.

  1. ولتاژ خیلی پایین است

  2. رنج قطع و وصل ترموستات پایین انتخاب شده است(دمای قطع و وصل خیلی نزدیک به هم است)

  3. بالب ترموستات خوب در جایش محکم نشده است

  4. نقص در رله کنتاکت وجود دارد

  5. ضعیف یا خرابی خازن

  6. گرفتگی یا مسدود بودن در مسیر مثل درایر،صافی و شیر آلات

7-
-کمپرسور روشن میشود ولی سریع توسط اورلد قطع میشود.

  1. رله استارت چسبیده است

  2. نقص در خازن استارت

  3. افت ولتاژ زیاد

8-کمپرسور دائم کار میکند

  1. ظرفیت دستگاه پایین است

  2. فضای تهویه نسبت به دستگاه بزرگ است

  3. کویل اواپراتور یخ زدگی دارد


  4. در سیستم مبرد نقص وجود دارد

  5. کندانسور کثیف است


  6. فیــلتر درایر گرفتگی یا کثیف است

  7. هوا یا گازهای غیر قابل تقطیر در فریون وجود دارد

  8. چیلر در محیط خیلی گرم نصب شده است

  9. شیر انبساط اواپراتور بسته یا خراب است

  10. کمپرسور بدون راندمام کار میکند


  11. ظرفیت دستگاه پایین است

  12. فضای تهویه نسبت به دستگاه بزرگ است

9
-خازن استارت باز یا اتصال کوتاه یا سوخته

  1. کنتاکت رله چسبیده است

  2. یکی از این موارد اتفاق افتاده 1-افت ولتاژ زیاد است. 2- عدم کار صحیح رله. 3-بار استارت زیاد میباشد

  3. قطع و وصل سریع دستگاه

  4. عدم کارکرد درست جازن

  5. افزاِش ولتاژ

10-رله استارت دارای خرابی یا سوختگی است.

  1. ولتاژ بسیار بالا یا پایین است

  2. عدم کار صحیح رله

  3. اتصال کوتاه یا نقص در رله

  4. معیوب بودن خازن راه انداز

11
-دمای فضا بسیار بالاست.

  1. کارکرد کوتاه مدت دستگاه

  2. گرفتگی در مدار گاز یا مایع

  3. دمای تنظیم اتاق خیلی بالا انتخاب شده است

  4. شیر اینبساط و یا اواپراتور کوچک میباشد

  5. سایز خط مبرد خیلی کوچک است

  6. یونیت(دستگاه)کوچک انتخاب شده

  7. هوا در اواپراتور خوب جریان ندارد

  8. یخ زدگی در کویل اواپراتور

  9. کافی نبودن ظرفیت کمپرسور

12-خط مکش یخ زده یا عرق میکند.

  1. مقدار مبرد از شیر انبساط زیادتر از نیاز عبور میکند

  2. شیر انبساط زیاد باز میشود(تنظیم نیست)

  3. فن اواپراتور کار نمیکند

  4. گاز زیاد شارژ شده است

13
-خط مایع یخ زده یا عرق میکند

  1. گرفتگی در فیــلتر درایر

  2. شیر خط مایع بسته یا گرفتگی دارد(شیر رسیور بسته)

14-یونیت صدا دارد

  1. شل بودن قطعات

  2. لرزش لوله ها

  3. لرزش فن و تسمه

  4. صدای خرابی و بلبرینگ ها

  5. کمبود شارژ گاز

15-اواپراتور یخ میزند و در موقع کار مشکل ایجاد میکند.

  1. وجود رطوبت در مبرد

  2. چسبندگی و بسته بودن شیر در مسیر

14
-فشار خیلی بالاست.

  1. شارژ اضافی نمودن

  2. وجود هوا یا گاز غیر قابل تقطیر در سیستم

  3. کثیفی کندانسور

  4. خرابی فن کندانسور

  5. یونیت در جای خیلی گرم نصب شده

  6. مشکل در جریان گردش آب کندانسور

  7. شیر اصلی آب بسته است

  8. گرفتگی در مدار مثل درایر و غیره

  9. شیر دهش کمپرسور بسته است

  10. گرفتگی در خط دهش

17-فشار خیلی پایین است

  1. کمبود گاز مبرد در سیستم

  2. یونیت در محل خیلی سرد نصب شده

  3. آب کندانسور خیلی سرد است

18-خط مایع خیلی داغ است.

  1. اضافه شارژ گاز

  2. وجود هوا یا گاز در سیستم

  3. شیر انبساط خیلی بزرگ انتخاب شده

  4. فشار بالاست

 

لینک ارسال

یه بار من از اینجا رفتم مازندران برای عیب یابی دیدم کلید امرجنسی رفته تو. زدم اومد بیرون سیستم راه اتفاد. برگشتم اومدم. به همین راحتی. :icon_pf (34):

 

خیلی از ایرادها خیلی ساده برطرف میشن.

لینک ارسال
یه بار من از اینجا رفتم مازندران برای عیب یابی دیدم کلید امرجنسی رفته تو. زدم اومد بیرون سیستم راه اتفاد. برگشتم اومدم. به همین راحتی. :icon_pf (34):

 

خیلی از ایرادها خیلی ساده برطرف میشن.

 

آره همینطوره ! :a030:

 

پیشنهاد میکنم کتاب چیلر و پکیج و کنترل تاسیسات رو بخون !

 

چیلر و پکیج تالیف مهندس احمد مهدیان !‌ و کنتل تاسیساتم تالیف : اعرابیان !

 

خیلی کاربرد دارن این دوتا کتاب !

لینک ارسال
آره همینطوره ! :a030:

 

پیشنهاد میکنم کتاب چیلر و پکیج و کنترل تاسیسات رو بخون !

 

چیلر و پکیج تالیف مهندس احمد مهدیان !‌ و کنتل تاسیساتم تالیف : اعرابیان !

 

خیلی کاربرد دارن این دوتا کتاب !

 

اگه هند بوک یا چیزی داری آپ کن رفیق. :a030:

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...