رفتن به مطلب

شاخص های انتخاب و تهيه رله های حفاظتی ديجيتال


spow

ارسال های توصیه شده

شاخص های انتخاب و تهيه رله های حفاظتی ديجيتال

 

مقدمه:

به دنبال پيچيده تر شدن تأسيسات، پستهاي فشار قوي و نيروگاهها، نياز به سيستم هاي كنترلي و حفاظتي با اطمينان، دقت و سرعت بالاتر احساس مي شود،‌ در چند دهه اخير با پيشرفت خارق العاده كامپيوترها و به موازات آن كاهش شديد قيمت و همچنين قابليت و دقت عملكرد آنها،‌ سبب شده تا اين فن آوري جاي خود را در سيستم هاي كنترل و حفاظت باز نمايد‌، تا جايي كه با بهره گيري از تكنولوژي ميكروپروسسور رفته رفته رله هاي مبتني بر اين تكنولوژي جايگزين رله هاي نسل قديم شوند. بكارگيري رله هاي ديجيتال در شبكه هاي فشار قوي از نقطه نظر حفاظت تجهيزات گران قيمت فشار قوي،‌ كاهش و محدود كردن اثرات اتصال كوتاه و حفظ پايداري سيستم هاي گسترده، ديناميك و تحرك فوق العاده زيادي را ميطلبد و از آنجا كه تكنولوژي ساخت اين رله ها جديد بوده و سازندگان رله هاي ديجيتال تاكنون مطابق يك استاندارد جهاني توليدات خود را در كلاسه بندي ننموده اند، لذا در اين مقاله سعي شده تا مهمترين شاخص هاي انتخاب رله هاي ديجيتال تعريف گردد. البته ذكر اين مطلب ضروري است كه وجود يا عدم وجود هر كدام از شاخص هاي فوق با توجه به نياز استفاده كننده قابل حصول خواهد بود.

 

1- شاخص هاي ذاتي رله هاي ديجيتال

وجود *****هاي پايين گذر R/C براي حذف تأثيرات الياسينگ و جلوگيري از عبور اغتشاشات HF به CPU و تعداد نمونه برداري و تبديل سيگنال آنالوگ به ديجيتال بصورت 16 و يا 32 بيتي،‌ بكارگيري يك يا دو ميكروپرسسور براي طرح الگوريتم حفاظتي و وجود حافظه با درگاه دويل و گذرگاه آدرس جهت انتقال داده ها و بهره گيري از اينترفيس هاي استاندارد باعث شده تا از يك رله ديجيتال انتظارات ذيل را داشته باشيم:

 

1-1- سرعت (SPEED): مدت زماني كه طول مي كشد تا رله شرايط خطا را اندازه گيري نموده و عكس العمل نشان دهد را سرعت رله گويند. اين مدت بر حسب ميلي ثانيه و يا تعداد سيكل قابل بيان است.

 

متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت نمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...