رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

درپوش آکواریوم

همانطور که از نام آن پیداست، به وسیله ای گفته می شود که بر روی آکواریوم قرار می گیرد. درپوشها می توانند بسیار ساده و از یک قطعه شیشه ساخته شوند و یا اینکه دو تکه بوده و از وسط با چسب مخصوصی چسبانده شوند، به طوری که همانند یک لولا عمل نمایند. همچنین می توان آنها را بسیار زیبا و لوکس ساخت. .

911825.JPG

فواید درپوش آکواریوم:

جلوگیری از تبخیر بیش از حد آب آکواریوم

تحت کنترل در آوردن بهتر دمای آب

جلوگیری از بیرون پریدن ماهیها

جلوگیری از متصاعد شدن بوی نامطبوع در فضای اتاق (بسته)

 

پمپ هوا

موجودات آبزی مانند سایر موجودات زنده برای ادامه حیات، نیاز به اکسیژن دارند. با این تفاوت که آنها اکسیژن مورد نیاز خود را از آب توسط آبششهایشان جذب می کنند.

cat352.jpg AirPump.gif

پمپ هوا علاوه بر تولید اکسیژن، با مخلوط کردن لایه های مختلف آب سبب یکنواخت شدن درجه حرارت نیز می گردد. همین طور با تولید اکسیژن، تجزیه فضولات ماهی ها به صورت هوازی صورت می گیرد. از حیث زیبایی نیز ، حباب های ریز هوا که از کف مخزن به بالا می آیند منظره ای بدیع و چشم نواز به وجود می آورند ..

 

*****

هر آکواریومی در صورت نداشتن پمپ هوا و ***** به صورت آب راکدی در می آید که سریعا در معرض فساد قرار می گیرد و رفته رفته بوی بسیار بدی فضای محیط را فرا می گیرد. برای رفع این مشکل، بکارگیری تنها پمپ هوا کافی نیست. با افزایش مقدار فضولات و پس مانده ها ی غذایی و تجزیه آنها بر میزان گازهای مضر و بدبو افزوده می شود. اینجاست که نقش تعیین کننده فیلترها نمایان تر می گردد. فیلترها با جذب فضولات و همچنین پس مانده های ریز و درشت غذایی در تمیز کردن و شفاف نمودن هر چه بیشتر آب کمک شایانی می کنند.

***** کف شنی

APPCFU20.JPG p49323.jpg

 

***** داخلی

bubblejet-02.gif Aquarium_Fllter.JPG

***** بیرونی

 

oscar_canister_filter.jpg

سنگ هوا(اکسیژن)

سنگهای هوا در اندازه ها و اشکال مختلف بسته به اندازه و نوع کاربرد آکواریوم به کار می روند. این سنگها در اقسام رینگی، زاویه ای، نیم دایره، دایره، بی شکل، و یا حتی طولی به درازای نیم متر هم دیده می شوند.

airstone_fig6.jpg

.

دماسنج و بخاری

نوعی از دماسنجها به صورت برچسبی هستند که بر روی قسمت بیرونی شیشه آکواریوم چسبانده می شوند. در این دماسنجها از کریستال مایع استفاده شده است. صفحه به رنگ روشن در آمده، دمای آب را نشان می دهد.

530385741.jpg Trixie_DigitalTermometer.jpg Trixie_FloatingTermometer.jpg

انواع دیگر دماسنجها، دماسنج های شیشه ای اند که به صورت شناور و یا ثابت در داخل مخزن قرار می گیرند. در این نوع دماسنجها، از جیوه برای نمایش دادن درجه حرارت استفاده می شود. دماسنج های شیشه ای به صورت شناور و یا ثابت وجود دارند.در بخاریهای اتوماتیک و یا ترموستات دار، با تنظیم آن برروی درجه دلخواه ، هرگاه درجه آب از درجه تنظیم شده بیشتر یا کمتر شود، بخاری به صورت اتوماتیک از کار افتاده و یا مجددا شروع به کار می کند .

.......................

heater_50wa.jpg 50w%20heater.jpg

وسایل روشنایی

نور یکی از مهمترین عوامل تعادل بیولوژیک است. این اهمیت در آکواریومها نیز به چشم می خورد. گیاهان آبزی داخل آکواریوم و همچنین ماهیها برای رشد و نمو مناسب، نیازمند جذب نور هستند. به علاوه ، فقدان نور سبب کدورت آب و ایجاد رسوبی قهوه ای رنگ بر روی شیشه ها، برگها و ساقه های گیاهان و همینطور سایر وسایل تزئینی داخل آکواریوم می شود که زمینه ای مناسب برای رشد باکتریهای بیماری زا خواهد بود.

81a38990ff651c6cc6eabd408392fe7d.jpg tek-lights_lrg.jpg

سوالی که اینجا پیش می آید در مورد جنس نور است. بهترین نور، نور خورشید است. زیرا دارای انواع اشعه ماوراء بنفش به میزان مطلوب است. اشعه ماوراء بنفش برای زندگی گیاهان و ماهیها دارای اهمیت زیادی است.در صورت عدم وجود آن، می توان از نورهای مصنوعی بهره جست. در میان نورهای مصنوعی نیز لامپهای با نور سفید و لامپهای فلورسنت از بهترین ها محسوب می شوند.

................

ماسه

ماسه یکی از موارد قابل دسترس برای استفاده در آکواریوم و همچنین جهت آماده سازی فیلترها که مطابق نوع مخزن متفاوتند، می باشد. به طور مفصل آن برای تزئین کف آکواریوم، پوشش روی ***** شنی و همچنین کاشت گیاهان آبزی، مورد استفاده قرار می گیرد .

purple-gravel.jpg yellow-gravel.jpg aquarium-gravel.gif

 

تزئینات داخلی

aquarium-driftwood.gif8898.jpg12060_sm.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...