رفتن به مطلب

چند نکته در مورد ویندوز ۷


ارسال های توصیه شده

نیازهای کم:

یکی از نکات برجسته ویندوز ۷ پشتیبانی از پیکربندی سیستم های ضعیف است. این امر در ویستا به خوبی محقق نشده است؛اگر چه هنوز حداقل های سخت افزاری برای ویندوز ۷ توسط مایکروسافت ارائه نشده است ولی این چنین به نظر میرسید که این سیستم عامل با حداقل ۵۱۲ مگابایت رم و ۱ گیگاهرتز پردازده و ۸ گیگابایت فضای هارد قابل اجرا شدن است که در مقایسه با ویستا تغییرات بسیار چمشگیری داشته است. نکته دیگری که ویندوز ۷ را نسبت به ویستا متمایز میکند حجم ویندوز پس از نصب است که به ۶ گیگابایت رسیده و نسبت به ویستا (حدود ۱۱ گیگابایت) تقریبا نصف شده است.از نکات جالبی که میتوان در مورد ویندوز ۷ به آن اشاره کرد این است که این سیستم عامل بر روی پردازنده های ATOM شرکت Intel نیز کار میکند؛ نمونه آن یکی از مدل های ACER Aspire One با ۱۲ گیگابایت هارد SSD و پردازنده ATOM N270 است.لازم به ذکر است که مایکروسافت سازگاری کامل ویندوز ۷ با هاردهای حالت جامد (SSD) را تائید کرده است.

 

میزکار جذاب:

از زمان انتشار ویندوز ۱.۰۱ تا کنون با عرضه ویندوزهای جدیدتر میزکار کاربر (Desktop) دچار تغییرات عمده نمی شد بیشتر تغییرات بر روی قالب ها و نوع رنگ بندی محیط بوده است تا اضافه شدن امکانات جدید. با ارائه ویندوز ویستا میزکار کاربر دچار تحولاتی شد که محیط را از آن حالت ساده و بی روح خارج میکرد؛ مثلا اضافه شدن ساید بار کاربر این امکان را پیدا میکرد که بتواند ابزار مورد نیازش را در میزکار خود قرار دهد؛ این در حالی بود که بازهم کمبودهایی احساس میشد. با ارائه نسخه های پیش بتای ویندوز ۷ مشخص شد است که مایکروسافت این بار میخواهد تحولاتی چشمگیر را در زمینه ارتباط با کاربر ایجاد کند که یکی از آنها تحول در میزکار است؛ البته این را هم نباید نادیده گرفت که این امکانات جدید گاها از سایر سیستم عامل ها اعمم از مکینتاش و لینوکس و … الهام گرفته شده است.

هسته جدید:

در مورد معماری داخلی (هسته) ویندوز ۷ اینچنین میتوان عنوان کرد که این معماری دومین ویرایش (بازنویسی شده) از هسته ویندوز ویستا است اما ویندوز ویستا نیست! . ارتقای هسته های ویندوز تا قبل از ارائه ویندوز ویستا آنقدر چشم گیر نبوده و دچار تحولاتی نمی شده است که بتوان از آن به عنوان یک حرکت بزرگ از آن یاد کرد. اما با ورود ویندوز ویستا تغییرات بسیاری صورت گرفت که ویندوز ۷ میخواهد آن را کامل کننده و در این حال مشکلات آن را نیز بکاهد که این تغییرات در نسخه های بتای آن به وضوح مشاهده میشود.

هوشمندی در شناسایی:

بر اساس گزارش مایکروسافت، ویندوز ویستا بیش از 80.000 درایور سخت افزاری را پشتیبانی میکند که این پشتیبانی در ویندوز ۷ به بیشترین میزان خود میرسد. نکته جالبی که در زمینه شناسایی سخت افزارها توسط ویندوز ۷ میتوان گفت این است که این ویندوز از موتور جدیدی برای یافتن و به روز کردن سخت افزارهای سیستم استفاده میکند. این درحالی است کهاین موتور به طور میانگین بین ۵۰ تا ۹۵ درصد درایورهای سیستم را به صورت خودکار نصب و راه اندازی میکند.

قلب تپنده فریم ورک ۴.۰:

در نسخه نهایی ویندوز ۷ آخرین ویرایش Framework یعنی ویرایش ۴.۰ وجود خواهد داشت. بیشترین مجموعه که در این رابط رشد کرده است WPF است که عملا به مهمترین عامل برنامه نویسی تبدیل شده است. WPF همان کدنویسی نرم افزار است که کدهای آن شبیه کدهای XML است؛ بزرگترین حسن این رابط برنامه نویسی دینامیکی بودن کد است که میتواند در لحظه تغییر کند.البته زبان برنامه نویسی F# نیز رسما وارد گود میشود و فقط ۴ زبان برنامه در این رابط باقی میمانند، این زبان عبارتند از F# , C# 4.0 , VB 10 و C++ 10 که هرکدام دستخوش تحولاتی بزرگ شده اند.

 

نیازهای سخت افزاری ویندوز ۷ به این شرح است:

1 GHz or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1 GB RAM (32-bit) / 2 GB RAM (64-bit)

16 GB available disk space (32-bit) / 20 GB (64-bit)

DirectX 9 graphics processor with WDDM 1.0 or higher driver

 

منبع:http://www.neghnegh.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...