رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

فناوری اطلاعات چیست؟

فناوری اطلاعات یا IT شامل دو وجه است که باهم به مرور آن می پردازیم:

فناوری کامپیوتر:

همه ی ما با کامپیوتر آشنایی داریم. “ماشینی است دارای حافظه و قابل برنامه ریزی که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است.”همان طور که می دانید استفاده از کامپیوتر به طور منفرد امکان پذیر است و می تواند بسیاری از نیاز های ما را بر طرف کند. یک برنامه نویس می تواند پشت یک سیستم بنشیند و شروع به نوشتن برنامه کند. بدون آنکه احتیاج به چیز دیگری داشته باشد.it_itvillage.jpg

فناوری ارتباطات:

بی شک شما با این فناوری هم آشنایی کاملی دارد. به طور کلی “فناوری ارتباطات که فناوری ارتباط از راه دور نیز نامیده می شود، شامل تمام وسایل الکترو مغناطیسی و سیستم های مختلف جهت برقراری ارتباط از راه دور است.” مثال بارز این فناوری، تلفن، رادیو و … است که سالهاست همه ی ما جز استفاده کننده های آنها هستیم.

فناوری اطلاعات: فناوری کامپیوتر + فناوری ارتباطات:

تصور کنید شخصی دارای مقدار زیادی اطلاعات است و باید آن را برای شخص دیگری در مکانی دور بفرستد. اینجاست که دیگر فناوری کامپیوتر به تنهایی جواب گو نیست و فناوری ارتباطات نیر باید وارد عمل شود. و در این زمان است که فناوری اطلاعات شکل میگیرد. “فناوری اطلاعات، محاسبات کامپیوتری را با پیوند های ارتباطی دارای سرعت جهت حمل اطلاعات، صدا، تصاویر و … ترکیب می کند.” شبکه ی شتاب بانک های ایران می تواند مثال کاملا ملموسی برای این موضوع باشد. دسترسی آنلاین به اطلاعات خود و برداشت و واریز پول در کسری از زمان و به تبع آن صرفه جویی هنگفت در وقت و هزینه می تواند به خوبی کارکرد های بزرگ آی تی را نشان دهد.

آی تی در دانشگاه:

رشته ی آی تی هر چند مانند گرایش نرم افزار رشته ی کامپیوتر نیاز به علم ریاضی ندارد، اما بدون شک ریاضیات شما باید در حد خوب به بالا باشد. هر چند بنده شخصا اعتقاد دارم یک برنامه نویس اطلاعاتی از ریاضی نداشته باشد بهتر است! از نظر من رمز موفقیت در گرو همکاری یک برنامه نویس کامپیوتر با یک کارشناس ریاضی محض است.

جدا از این مسائل شاید برای دوستان، دروس این رشته در دانشگاه هم جالب باشد. غیر از دروس عمومی و پایه، این رشته تقریبا 61 واحد اصلی دارد که با بچه های رشته ی نرم افزار یکی است. تنها تفاوت در 29 واحد تخصصی است که عبارتند از:

مبانی فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی، مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات، مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات، گرافیک کامپیوتری، سیستم های چند رسانه ای و … .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...