رفتن به مطلب

دريادار سياري: ناوشکن جماران نماد توانايي ايران در تامين امنيت منطقه است


ارسال های توصیه شده

1/12/1388

کد خبر : 968327

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C20%5Cimg634022278656406250.jpg

دريادار سياري: ناوشکن جماران نماد توانايي ايران در تامين امنيت منطقه است

بندرعباس ـ امير دريادار "حبيب‌الله سياري"فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي،گفت: ساخت ناوشکن جماران پيام صلح و دوستي براي کشورهاي منطقه است و نشان مي‌دهد که ايران مي تواند به اتفاق کشورهاي دوست، برادر و مسلمان منطقه امنيت خليج فارس را تامين کند.

دريادار سياري جمعه شب در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار نمايندگي ايرنا در استان هرمزگان" حضور بيگانگان را عامل مخدوش شدن امنيت منطقه دانست" و اظهار داشت: توانايي ايران در ساخت تجهيزات موردنياز براي تامين امنيت منطقه ،ضريب امنيت خليج فارس را افزايش مي‌دهد.

وي خاطرنشان کرد:تازماني که ملت ايران شعار هيهات من‌الذله را نصب‌العين خود قرارداده است ،نبايد انتظار داشت که دشمنان از تحرک و تهديد دست بردارند اما آنچه مهم مي باشد بي‌اثر بودن اين تهديدها و تحريم‌ها در پيشرفت علمي و صنعتي ايران است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: آنچه موجب خشم دشمنان ايران شده ، اين است که به وضوح مي‌بينند، ايران هر آنچه را که اراده کند به آن دست مي‌يابد و تحريم‌هاي آنان تنها موجب بارورتر شدن خلاقيت متخصصين ايراني شده است.

دريادار سياري، ساخت ناوشکن جماران در قالب پروژه موج را مهمترين دستاورد ايران در عرصه صنايع دريايي دانست و تاکيد کردکه اين ناوشکن صد در صد بومي بوده و اين در حالي است که در همه‌جاي دنيا،به‌دليل اهميت و پيچيده و دشوار بودن ساخت ناوشکن،چندين کشور آن را به صورت مشترک انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي خاص ناوشکن جماران مانند قدرت مانور بالا و سرعت مشابه با ناوشکن‌هاي هم رديف خود،اظهار داشت:توانايي انجام همزمان عمليات 6گانه تعريف شده براي ناوشکن،در عرصه دفاع و تهاجم،به فناوري بسيار پيشرفته اي نياز دارد که ناوشکن جماران به جديدترين نوع اين فناوري‌ها مجهز است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت:تمام مراحل طراحي و ساخت اين ناوشکن که به پيشرفته‌ترين تجهيزات مانند سامانه‌هاي نوين اطلاعاتي،جنگ الکترونيک، مخابرات، اژدر،سونار و موشکي مجهز است،در داخل کشور و با يک پنجم هزينه مشابه خارجي آن ساخته شده است.

ناوشکن جماران روز جمعه با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده معظم کل قوا به ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي پيوست.

 

2010%5C2%5C20%5Cimg634022278656406250.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...