رفتن به مطلب

وزير دفاع: ساخت ناوشکن جماران گام ديگري در جهت تحقق تدابير فرماندهي معظم کل قوا بود


ارسال های توصیه شده

1/12/1388

کد خبر : 969869

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C20%5Cirna634022793548281250.jpg

وزير دفاع:

ساخت ناوشکن جماران گام ديگري در جهت تحقق تدابير فرماندهي معظم کل قوا بود

 

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاکيد کرد: در تدوام بهره برداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در بخش صنعت دفاعي، طراحي و ساخت ناوشکن جماران گام مهم ديگري در افزايش اقتدار ،خودباوري و عزت ملي و تحقق بخشيدن به تدابير و هدايت هاي فرماندهي معظم کل قوا بود.

به گزارش روز شنبه ايرنا، سردار سرتيپ پاسدار "احمد وحيدي" در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:مأموريت ساخت فروندهاي ديگري از شناورهاي کلاس موج نيز به صنايع دريايي وزارت دفاع ابلاغ شده است که مراحل ساخت آن در دست اجراء قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينکه ناوشکن جماران محصول مشترک نيروي دريايي ارتش ،وزارت دفاع و متخصصان کشورمان در بخش خصوصي مي‌باشد گفت: ساخت اين شناور در سال 1376 به دستور مستقيم فرمانده معظم کل قوا آغاز شد.

وزير دفاع اظهار داشت: سيستم‌هاي الکترونيکي، اپتيکي، مخابراتي، ناوبري، جنگ‌افزاري و تسليحاتي اين شناور توسط متخصصان وزارت دفاع طراحي، توليد و بر روي بدنه اين شناور نصب شده است.

سردار وحيدي با اشاره به اينکه صنايع مختلف وزارت دفاع از جمله صنايع دريايي، الکترونيک و اپتيک، مخابرات، جنگ‌افزار و موشکي وزارت دفاع در توليد آن مشارکت جدي و همه جانبه اي داشتند، گفت: طراحي و ساخت سوپر استراکچر آلومينيومي به وزن 70 تن توسط صنايع دريايي شهيد جولايي وزارت دفاع و نصب آن در بدنه ناوشکن، همچنين طراحي و ساخت شافت ناوشکن و تجهيزات جانبي آن توسط صنايع حديد و فولاد آلياژي وزارت دفاع صورت گرفته است.

وي گفت: تجهيزات الکترونيکي و اپتيکي ناوشکن جماران نيز شامل سونار، مخابرات زيرآبي، کنترل آتش توپهاي 40 و 76 ميليمتري، پردازشگر راداري، عمق‌سنج، ساعت شناور، بادسنج، سرعت‌سنج، جايرو مغناطيسي، رادارهاي ناوبري باندهاي اس و ايکس، يکپارچه سازي رادار هوايي، سيستم کامل هواشناسي، سکوي موشک و اژدر، قبضه سينه، پاشنه و قطب‌نماي مغناطيسي بخشي از تجهيزات بومي است که توسط صنايع الکترونيک وزارت دفاع در ناوشکن جماران نصب و راه‌اندازي شده است.

سردار وحيدي اظهار داشت: تعامل، وحدت و همدلي متخصصان وزارت دفاع و نيروي دريايي ارتش در طراحي و اجراي اين پروژه دفاعي از ويژگي برجسته آن به شمار مي‌رود.

وي تاکيد کرد: ساخت فروند دوم اين نوع شناور توسط سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع آغاز شده که با بهينه‌سازي برخي از سيستم‌ها و زيرسيستم‌هاي آن انشاءالله پس از تکميل تحويل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.

وي اظهار داشت: همچنين مأموريت ساخت فروندهاي ديگري از شناورهاي کلاس موج نيز به صنايع دريايي وزارت دفاع ابلاغ شده است که مراحل ساخت آن در دست اجراء قرار خواهد گرفت.

2010%5C2%5C20%5Cirna634022793548281250.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...