رفتن به مطلب

فرهنگ مديريت ‌پروژه - مديرپروژه و ظرفيتهاي مالي


ارسال های توصیه شده

چه‌كسي را بايد به‌عنوان مديرپروژه برگزيد؟ قطعاً سازمان سعي‌مي‌كند تا بابررسي شش‌صفت مديرپروژه‌ي موفق، شخصي را كه بيشترين احتمال موفقيت در مديريت‌پروژه دارد را انتخاب‌كند؛ نكته‌ي مهمي كه در اين‌جا نبايد ناديده‌گرفته‌شود، ظرفيت‌هاي مالي افراد است. شايد شما نيز با مديران پروژه‌هاي بزرگي روبرو شده‌باشيد كه به‌جاي پرداختن به مسائل مهم پروژه و شاخص‌هاي كلان مالي، به‌هزينه‌ي اياب‌وذهاب كاركنان مي‌پردازند! چنين فردي يا دانشي نسبت به مسائل مديريتي ندارد يا از ظرفيت پايين مالي برخورداراست و مي‌توان به‌جرات پيش‌بيني‌كرد كه پروژه‌اش اهداف درنظرگرفته را تامين‌نمي‌كند و تعادلي بين سه عامل زمان، هزينه و كيفيت برقرارنيست. در هرسطحي از مديريت بايد متناسب با آن سطح، نظارت و كنترل نمود. در پروژه‌هاي كوچك شايد مدير بتواند بر زمان‌هاي رفت‌وآمد كاركنان و هزينه‌هاي فردي آنها نظارت‌كند و اين نظارت نيز به نفع‌پروژه‌اش باشد، اما بي‌شك در پروژه‌هاي بزرگ و درسطوح بالاي مديريت، مدير چنانچه بخواهد به اين امور بپردازد، از ساير مسائل پروژه بازمي‌ماند.

سازمان‌ها بايددرانتخاب مديران‌پروژه، دقتي مضاعف‌داشته‌باشند. در بيشترموارد، ظرفيت‌مالي افراد، با بضاعت آنها، تقريباً نسبتي مستقيم‌دارد. هرچند اين سخن يك قانون نيست و موارد نقض فراواني مي‌توان براي آن يافت، ليكن مي‌تواند سازمان را در انتخاب فرد مناسب براي مديريت، به‌خصوص درمواردي كه فردِ نامزد پست‌مديريت، داراي اخلاقياتي ناشناخته‌است، ياري‌كند. هرچه پروژه، از نظر مالي و افراد درگير، بزرگ‌تر باشد، بايد فردي با ظرفيت بالاتر را براي مديريت آن قرارداد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...