رفتن به مطلب

در حاشیه نمایشگاه علم تا عمل؛ آجر ضد زلزله ساخته شد


ارسال های توصیه شده

آجر ضد زلزله توسط مخترع کشورمان طراحی و ساخته شد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی فرسادی مخترع آجر ضد زلزله افزود: از آنجا که جدا کننده ها در برابر نیروهای وارده در راستای قائم نسبت به طرفین از مقاومت بیشتری برخوردار هستند علت اصلی تخریب جداکننده ها ضعف در برابر نیروهای جانبی است.

وی گفت: در این آجر دندان هایی در قسمت تحتانی آجرها تعبیه شده که ملات در میان این دندانه ها قرار گرفته و پس از سفت شدن ملات و درگیر شدن آن با قسمت تحتانی از آجر ردیف بالایی و قسمت فوقانی از آجر ردیف پایین تر، اتصال مستحکمی در ردیف های آجر به وجود می آید.

فرسادی تصریح کرد: میلگردهایی را می توان به صورت آسان در میان دندانه ها قرار داد و با اتصال دو سوی میلگردها به ستون های طرفین، دیوار را به اسکلت ساختمان مرتبط کرد و مانع از ریزش دیوار در هنگام وقوع زلزله شد.

این مخترع خاطرنشان کرد: برآورده کردن بخشی از راهبردها و کاهش دادن خسارات در راستای مدیریت بحران و اصلاح الگوی مصرف از اهداف این اختراع است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...