رفتن به مطلب

خوش دست ترین نرم افزار طراحی


S.F

ارسال های توصیه شده

سلام

این تاپیک رو می زنم به خاطر اینکه این روزها خیلی از افرادی که می خوان با نرم افزار های طراحی کار کنن .به خاطر کلاس گذاشتن یا فقط چیزهایی که شنیده اند .میرن سراغ catia .و تا دو روز می گذره .عاشق این نرم افزار می شن . و اگه نظرشون رو درباره solidworks بپرسی میگن : نرم افزار ساده ای . کارهای پیش پا افتاده رو با هاش انجام میدن و....

منظورم این نیست هر کی catia یاد گرفته دنبال کلاس گذاشتن بوده .نه احتمالا نیازش اون رو به سمت catia برده .

به هر حال این جا اشاراتی درباره مهمترین و قوی ترین خاصیت solidworks آورده می شه .

خاصیتی که به شما اجازه می ده از طراحی راحت ذلت ببرین . ( خاصیت user friendly )

این موارد مواردی اند که کارها رو سریع تر میکنن

 

از سایر دوستان هم می خوام که اگه نکته ای مربوط به این بحث یادشون اومد بنویسن .

 

1- دستور pattern در محیط sketch

در solidworksشما به راحتی می توانید دو نوع pattern دایره ای و خطی را با option های بسیار قوی داشته باشید

اما در catia شما دستوری به نام pattern ندارید که option داشته باشد .وباید توسط دستورات دیگر این کار را انجام دهید ( کمی دشوار )

در pro-e دستور pattern که نداره هیچ . من که هنوز راهی برای این کار پیدا نکردم

 

2- دستور offset در محیط sketch

در solidworks بسیار قدرتمند ودارای option است .کاربردی ترین و مهمترین optionآن مورد cap end است .که واقعا سرعت ترسیم پروفیل را دوبرابر سریع می کند .

در catia این دستور وجود دارد ولی با option محدودتر از solidwork . که از جمله این محدودیت ها می توان همان مورد کاربردی cap end را نام برد

اما باز هم محدودیت در pro-e : این دستور وجود دارد اما باید segment اولیه .طرحی غیر فعال باشد .که عملا موجب کاهش50 % عملکرد دستور شده است .

 

3- قدرت مانور با keyboard وmouse

برای درک این مورد نیاز هست خودتون با هر سه این نرم افزارها کار کنین . اما همین قدر بدونید که اگه با keyboard وmouse توی solidworks به خوبی آشنا باشین برای کار کردن در

NX و pro-e و Geomagic Studio مشکلی ندارید .درحالی که keyboard وmouse نرم افزار catia متفاوته و اولش یکم خسته کننده است .

 

4- قابلیت rebuild

واقعا توی solidworks هوشمند وسریعه .توی catia هم خوبه .اما در pro-e کار مشکله . به خاطر دقت بیش حد نرم افزار .هنگام بروز رسانی به شدت اذیت می کنه و برای رفع اشکال ابزار هایی ارائه می ده که واقعا برطرف کردن اونها اگه زیاد باشن کاربر رو دچار مشکل می کنه .

 

5- قدرت selection

در solidworks نیاز نیست کاری انجام داد.فقط باید همان کارهای متداول در windows رو انجام بدین

مثلا برای move یا copy علاوه بر دستوراتی که وجود دارد .می توان از روش drag & drop استفاده کرد .ویا برای برقراری قیود هندسی در محیط sketch کافی با هر روشی فقط segment ها رو انتخاب کرد. اما در pro-e و catia این قابلیت ها محدودند . مثلا در pro-e نمیشه فقط با انتخاب segment ها بینشون قید گذاشت و باید حتما اول دستور مربوطه رو اجرا کرد و سپس نوع رابطه ودر آخر segment ها رو انتخاب کرد .

 

6- محیط کاری و نوع فونت حروف و پنجره ها .حالتی دارند که خشکی نرم افزار های مهندسی را ازبین برده اند .

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

برای من نمی دونم چرا اما با موس در محیط کتیا بهتر می تونم کار کنم تا در محیط سالید البته خوب شاید چون بیشتر با کتیا کار کردم این طور باشه .

از سیستم نرم افزار ان ایکس که اصلا خوشم نیومد هر چند ابشن های زیادی داشت و به نظرم کسی وارد بشه می تونه به خوبی مدلسازی کنه .

دستور پترن در کتیا که به نظر من قوی نیست مثل سالید اینو کاملا موافق هستم باهات و تو بحث تفاوت کتیا و پرو و سالید گفتم .انصافا در محیط سالید مدلسازی خیلی راحت هستش البته همه چیز بستگی به خود شخص داره .بسیار هستند که در محیط گمبیت که خیلی ضعیف تر از نرم افزارهای کتیا و سالید و پرو هستش مدلها را بهتر می تونن بسازند تا در نرم افزارهای دیگه ..

لینک به دیدگاه

کمی تا قسمتی باهات موافقم

در این که soliworks خوش دست تره اصلا شک نباید داشت .اینو توی چند تا نظر سنجی از سایت های خارجی دیدم . ولی یادم نمی یاد آدرس سایت چی بود اگه پیدا کردم می زارم

من 5 سال solid کارم و 4 ساله catia . یعنی با هر دو کار کردم تقریبا به یه اندازه .

منظورم اینکه خوب کلید های پیش فرض مناسب انتخاب شدن ( با توجه به انتظاری که داری هر کلید همون کارو انجام میده.) مثلا دیدی که دربیشتر بازی های کامپیوتری با کلید هایی مثل enter یا shift یا space در ها باز می شن . خوب حالا تصور کن بازی باشه که کلید پیش فرضش برای این کار home باشه .

هر چند می شه ان ها رو تعریف کرد . اما مهم اینکه شرکت سازنده دقیقا برای این چیزها زمان صرف کرده و دقت کافی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...