رفتن به مطلب

از عوارض مصرف سیگار : پیری زودرس پوست


ارسال های توصیه شده

یک متخصص پوست، پیری زودرس پوست را از عوارض مصرف سیگار دانست و به افرادی که خواهان ظاهری مطلوب هستند، توصیه کرد: از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنند.

دکتر نصرت پورسینا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه یزد، گفت: سیگار حاوی ۶۰۰ ماده سمی است که مهمترین آن نیکوتین است و ثابت شده نیکوتین و سموم دیگر باعث انواع سرطان ها می شود که مهمترین آنها سرطان لب، زبان، حنجره، ریه، معده، مثانه و… است.

وی افزود: علاوه بر عارضه شایع سرطان، سیگار عوارض متعدد دیگری از جمله بیماریهای قلبی، ریوی، انسداد عروق و پیری زودرس را به دنبال دارد.

لینک به دیدگاه

دکتر پورسینا تصریح کرد: از عوارض دیگر سیگار روی پوست، تغییر رنگ، لب ها، چشم ها، انگشتان و رنگ ظاهری صورت است. همچنین جرمی که از کشیدن سیگار روی دندانها رسوب می کند سبب زرد شدن و در نهایت پوسیدگی دندانها و ایجاد بوی بد دهان می شود.

وی افزود: رگهای سیگاری ها اصولا تیره و بنفش رنگ است که علت این تیرگی چند عامل است که تمام آنها به مصرف سیگار برمی گردد که از جمله این عوامل انسداد حبابچه های ریه و تنگ شدن مویرگهای موضعی است بنابراین همه افرادی که می خواهند از ظاهر مطلوبی برخوردار باشند توصیه می شود از کشیدن سیگار و قلیان جدا خودداری نمایند و حتی از کشیدن سیگار در محیط های بسته اجتناب کنند.

وی گفت: ترک سیگار می تواند در درازمدت سبب بهبودی علایم فوق شود و همزمان با ترک سیگار باید ورزش را جایگزین کرد و بعد از گذشت چندین سال پس از ترک سیگار، این تغییرات بتدریج بهبودی می یابد.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

افرادی که سیگار مصرف می کنند بهای سنگینی را می پردازند . مصرف سیگار هنوز هم مهم ترین عامل محیطی خطر ابتلا به سرطان است و خطر ابتلا به سرطان با افزایش مقدار و مدت تماس با دود تنباکو افزایش می یابد و هر چه سن شروع مصرف سیگار پایین تر باشد، خطر ابتلا بیشتر است.

 

ه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، گرچه ترک سیگار همیشه یک ایده خوشایند بوده است و افرادی که به سرطان مبتلا هستند، ضرورت بیشتری دارد تا آن را ترک کنند اما بسیاری از مبتلایان به سرطان این عادت اشتباه را کنار نمی گذارند.

مهم است که بدانید استفاده از سیگار بر میزان سمی بودن داروهای مصرفی در انواع سرطان ها می‌افزاید و این مشکل سبب افزایش خطر مرگ و میر بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی می‌شود.

محققان دانشگاه «هاروارد» این مطالعه ای را بر روی یک هزار و ۴۰۰ فرد سیگاری که به تازگی به سرطان روده بزرگ یا ریه مبتلا شده اند، انجام داده اند.

به گفته دکتر«پارک» محقق ارشد این تحقیق، این مطالعه پنج ماه پس از اینکه این افراد متوجه بیماری شان شدند، انجام شد.

نتایج این بررسی نشان می دهد یک سوم افرادی که مبتلا به سرطان ریه و دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ بوده اند این عادت خود را کنار نگذاشته و سیگار کشیدن را ادامه داده اند.

به اعتقاد دکتر«پارک»، ترک این عادت خیلی سخت است و تشخیص سرطان می تواند یک انگیزه قوی برای ترک آن باشد؛ اما کافی نیست.

افرادی که مبتلا به سرطان هستند و همچنان به کشیدن سیگار ادامه می دهند تاثیر روش های درمانی بر روی این بیماران را ضعیف کرده و روند درمان را کندتر می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...