رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

افتتاح نخستین خط تولید الیاف کربن در ایران

 

نخستین خط تولید الیاف کربن، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.

 

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ وحیدی پس از بازدید از این خط تولید، این محصول را محصولی کلیدی در تولید سامانه های پیشرفته توصیف کرد و گفت: الیاف کربن با داشتن استحکام، مقاومت بالای شیمیایی و الکتریکی، قدرت زیادی برای تولید سامانه های جدید پیشرفته وهوشمند دفاعی ایجاد می کند.

سردار وحیدی افزود: الیاف کربن در حوزه دفاعی، کاربردهایی از قبیل ساخت سپر حرارتی نازل، ساخت بدنه های سبک در موتور سوخت جامد مرکب موشک ها، ساخت قطعات بال و بدنه انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و ساخت بدنه سلاح های سبک دارد.

وزیر دفاع همچنین گفت: این الیاف در توربین های بادی، ساخت سکوهای حفاری و استخراج نفت و گاز ، انواع لنت ترمز هواپیماها و واگن های قطار و مقاوم سازی ابنیه کاربرد دارد.

وی گفت: با دستیابی به ساخت الیاف کربن که همه مراحل آن در داخل کشورمان اجرا می شود و اکنون به صورت بومی درآمده ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده این محصول قرار گرفته است. سردار وحیدی افزود: دستیابی به ساخت الیاف کربن در حالی اجراست شده است که تحریم های شدید دشمنان را شاهد بودیم، اما پژوهشگران و محققان ایرانی توانستند با قدرت آن را بسازند و دستیابی به این محصول نشان دهنده آن است که ایران در دستیابی به فناوری های نوین هیچ مشکلی ندارد. وزیر دفاع گفت: کشورهای خارجی درصدد بودند، اجازه ندهند ایران به این محصول دست پیدا کند غافل از آنکه فرزندان ایران اسلامی این محصول کلیدی و پیشرفته را به صورت بومی ساخته اند و هیچگونه نیازی به کمک دیگر کشورها در این زمینه نخواهیم داشت.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

رئیس سازمان صنایع و معادن استان سمنان از سرمایه گذاری یک شرکت ترکیه ای برای ایجاد واحد تولیدی انواع پرده در این استان خبر داد.

به گزارش شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ( شاتا) ، "عباس رستمي " گفت: طي جلسه اي ، يک گروه سرمايه گذارترک متعهد شد كه با مشاركت 100 درصدي يک واحد توليد انواع پرده را در استان سمنان احداث كند.

رستمي اضافه كرد: اين واحد توليدي با ۲۵ ميليارد تومان سرمايه گذاري ارزي و ۵ ميليارد تومان سرمايه گذاري ريالي در زميني به وسعت ۲۰ هزار هکتار و زيربناي ۷ هزار مترمربع ايجاد مي شود.

وي اظهار كرد: با ايجاد اين کارخانه در مرحله اول براي ۱۵۰ نفر و در مراحل بعد براي ۴۰۰ نفر اشتغال زايي خواهد شد.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان سمنان خاطر نشان كرد: با رفع مشكلات و موانع اين واحد توليدي در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.

رستمي تصريح كرد: در حال حاضر ۷واحد توليدي با سرمايه گذاري خارجي از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد در استان فعال هستند و ۶۰۰ نفر در اين واحدهاي توليدي مشغول به کارند.

 

منبع:نساجی امروز

15.6.90

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 7 ماه بعد...

امام جمعه قائمشهر گفت: براساس اظهارنظر مدیر عامل , این کارخانه از فروردین تا اسفند ماه سال 1390 با پایین بودن این راندمان تولید مواجه است .

وی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن تولید چرا نباید مدیر عامل کارخانه پیشتر از این گزارش این مساله را ارائه نماید تا مسئولان ارشد استان و کشور نسبت به رفع آن اقدام نمایند .

امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه احیای کارخانه های نساجی مصوبه هیات دور نخست هیات دولت است , گفت: مطمئنا مسئولان ارشد کشور و دولت برای رفع مشکلات از هیچ کمکی دریغ نمی کردند.

وی به تلاش و پیگیریهای استاندار مازندران , فرماندار قائمشهر و دیگر مسئولان دست اندرکار این وضعیت اشاره کرد و از استاندار خواست تا با هماهنگی وقت ملاقاتی با معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی برای پیگیری مشکلات این کارخانه تلاش نمایند.

حجت السلام معلمی گفت: متاسفانه کارگران این واحد صنعتی 18 ماه حقوق نگرفته اند که کارگری که حقوق نگرفته چطور می تواند انگیزه کار داشته باشد ؟

وی به جذب سرمایه گذار ترکیه ای برای احیای این کارخانه اشاره کرد و گفت: مسئولان ارشد کشور می بایست ضمن تعیین تکلیف وضعیت فعالیت این فرد مبنی بر حضور یا عدم حضور نسبت به رفع مشکلات تلاش نمایند

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 1000]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%, align: right]

[TR]

[TD][TABLE=align: right]

[TR]

[TD]

استاندار مازندران :

[h=1] سرمايه گذار تركيه اي كارخانه هاي نساجي مازندران به تعهداتش عمل كرد [/h]

[h=2]ساري- استاندار مازندران با اشاره به تصميم و وعده دولت به احياي كارخانه هاي نساجي مازندران در قائمشهر و جذب سرمايه گذار تركيه اي ،اعلام كرد: سرمايه گذار تركيه اي اين كارخانه به تعهداتش عمل كرده است .[/h]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: right]

به گزارش ايرنا، ' سيد علي اكبر طاهايي' روز شنبه در بازديد از مراحل روند كار و احياي كارخانه هاي نساجي مازندران به خبرنگاران گفت: كارخانه هاي نساجي مازندران تنها مجموعه كارخانه هاي نساجي كشور است كه با جذب سرمايه گذار خارجي عمليات نوسازي و بهسازي آن در حال انجام است .

وي با اشاره به اين نكته كه دولت بعد از بررسي هاي لازم سرمايه گذاري ،سرمايه گذار ترك را در زمينه احياي صنعت نساجي مازندران مناسب دانسته است ، گفت: با وجود تحريم ها و مشكلاتي كه در اين خصوص وجود دارد سرمايه گذار اين كارخانه بخشي از ماشين آلات موردنياز را واردكرد و آماده براي نصب است .

استاندار مازندران از ايجاد 120 هزار متر مربع سوله در كارخانه نساجي مازندران بعنوان يكي از تعهدات اين سرمايه گذار تركيه اي ياد كرد و افزود: عمليات ايجاد 80هزار متر مربع سوله انجام شد و مابقي نيز در آني انجام مي شود.وي به واگذاري سهام كارخانه نساجي مازندران به سرمايه گذار تركيه اي اين كارخانه جزء‌تعهدات دولت بود اشاره كرد و گفت:‌65 درصدسهام اين كارخانه كه متعلق به بانك ملي بود هفته گذشته به سرمايه گذار انتقال داده شد .

استاندار مازندران افزود: واگذاري 35درصد سهام شركت خصوصي سازي اين كارخانه هنوزنهايي نشده است كه با قول وزير اقتصاد و دارايي اين امر عملي مي شود .

طاهايي به بازديد و بررسي روند احياي كارخانه هاي نساجي مازندران توسط هيات اعزامي ازسوي معاون اول رييس جمهور طي هفته هاي اخير اشاره كرد و گفت: اين گزارشهابه معاون اول رييس جمهوربراي پيگيري كار ارائه مي شود .

وي در مورد مطالبات كارگران كارخانه هاي نساجي مازندران نيز اعلام كرد: مطالبات اين كارگران بايد پرداخت شود .

استاندار مازندران با تاكيد بر اينكه مسئولان و دست اندركاران قبول دارند كه كارگران و خانوادهايشان كه چندين ماه حقوق دريافت نكرده اند مشكل دارند ، ادامه داد: واحدهاي صنعتي ديگري نيز در مازندران وجوددارند كه با مشكلاتي نظير كارخانه هاي نساجي مازندران همچون عدم دريافت حقوق مواجه هستند .

وي از كارگران كارخانه هاي نساجي مازندران خواست با حفظ آرامش و صبوري ياري گر سرمايه گذار تركيه اي اين كارخانه ها براي احياء‌باشند.

استاندار مازندران ادامه داد:‌بايد به سرمايه گذار تركيه اي مهلت دهيم تا كارها و برنامه هايي كه دارد را به انجام برساند .

وي خاطرنشان كرد:‌اعطاي تسهيلات ارزي به سرمايه گذار تركيه اي به آن معناست كه دولت ياري رسان و تسهيلات دهنده به اين سرمايه گذار براي كار است .

استاندار مازندران پايان كار نوسازي كارخانه هاي نساجي مازندران را اواخر اسفند ماه 1390 اعلام كرد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

تاریخ : شنبه 4 دی ماه سال 1389

افشاگری یک نماینده

پشت پرده ورشکستگی نساجی مازندران

علیرغم تاکید رئیس جمهور بانک ملی بعنوان مالک از پرداخت معوقات و حقوق کارگران خودداری و باگذشت یکسال پای سرمایگذار خصوصی نیز پاپس کشیده تا گزینه سرمایگذار خارجی مطرح شود،پس از چند ماه مذاکره سرمایه گذاری ترک انتخاب وبا صرف هزینه های فراوان سرانجام حاضربه پذیرش احیاءنساجی مازندران میشود اما از زمانی که وی اعلام آمادگی نموده آماج شایعه ها و زیاده گویی ها قرار گرفت و افرادی با سنگ اندازی های مختلف موجب کندی روند احیای نساجی شدند .

کارخانجاتی که یک برند بین المللی بوده و سابقه طولانی در صنعت نساجی دارد قربانی سوء مدیریت اشخاصی شده است که ستونهای سالن های آن را بریدند و سقف آن را فرو ریختند و ماشین آلات آن را به عنوان آهن قراضه فروختند و امروز هر هفته از طریق رسانه های مختلف به دروغ اعلام می کنند که سرمایه گذار خارجی تمایلی به سرمایه گذاری ندارد .

به گزارش خبرنگار البرز عزت اله اکبری-نماینده مردم قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه در مجلس با اشاره به موانع سرمایه گذاری نساجی مازندران گفت : این افراد حدود یک سال و نیم است که از وقتی بنده به عنوان نماینده مردم منطقه انتخاب شده ام همه تلاش خود را مصروف عدم احیای نساجی مازندران نموده اندو با شایعه پراکنی و سنگ اندازی های مکرر جهت دلسرد کردن سرمایه گذار برنامه ریزی شبانه روزی می کنندکه ان شاء الله بنده در موعد مقتضی جزئیات این جریانات مشکوک را با مردم شریف حوزه انتخابیه ام در میان خواهم گذاشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه درست در زمانی این حرفها گفته می شود که سرمایه گذار انبارها را از مواد اولیه پر کرده است و نیروهای فنی خارجی اعزام شده در کارخانه حضور داشته و با برنامه ریزی شبانه روزی راندمان دستگاهها را افزایش داده اند و توان کارخانه موجود برای تولید به سمت حداکثری شدن پیش می رود .

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت : بنده در دوره جدید مجلس پیگیر ادامه اجرای برنامه هایی بودم که بعد از مجلس پنجم نیمه کاره ماند و کسانی که امروز بر طبل عدم احیای نساجی می کوبند همان هایی هستند که نتیجه آن همه تلاش و سرمایه عمومی مردم مظلوم را در عرض چند سال و در خیانتی آشکار، شبانه و به عنوان آهن قراضه از شهرمان خارج کردند و خدا می داند اگر هشیاری مردم عزیز نبود امروز هیچ نشانی از کارخانجات نساجی مازندران وجود نداشت.

همان قانون دانهای قانون شکنی که به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری "بلدند چه جوری سر مامور و مسئول و رئیس و مرئوس و آدم کوچه و بازار را بپیچانند ، برای اینکه به یک طعمه ای دست پیدا کنند؛ اینها کارخانه را بخرند ، بعد به بهانه های گوناگون کارخانه را زمینگیر کنند، کارگرها را بیکار کنند ، بعد از ماشین آلات فرسوده ی همان کارخانه ، پول فروشش را در بیاورند ، از زمین آن کارخانه هم به میلیاردها و آلاف و الوف برسند."

اکبری افزود : پس از دستور ریاست محترم جمهوری و تاکید ایشان بر احیای کامل نساجی مازندران با پیگیریهای فراوان و دعوت از شرکت سرمایه گذاری بانک ملی – مالک نساجی مازندران – متاسفانه به دلیل وجود موانع قانونی و نیز بی انگیزگی این شرکت و اعلام رسمی اینکه دیگر حاضر به پرداخت حقوق و معوقات کارگران نیست ، علی رغم وقت گذاشتن بیش از یکسال این مهم محقق نشد و با توصیه وزیر محترم اقتصاد و دارایی جناب آقای دکتر حسینی مبنی بر اینکه اصل 44 قانون اساسی اجازه ورود دولت را نمی دهد ، درصدد یافتن راه حل پایدار برای حل همیشگی مشکلات 20 ساله کارگران شریف بر آمده و شروع به مذاکره با یکی از افراد شاخص و صاحب نام بخش خصوصی در کشور نمودیم ولی متاسفانه با وجود چند ماه تلاش مستمر، ایشان به دلایل شخصی انصراف داده و گزینه جذب سرمایه گذاری خارجی بصورت جدی مطرح گردید و پس از چند ماه مذاکره با گروههای مختلف و مشورت با صاحبنظران صنعت نساجی در کشور ، سرمایه گذاری ترک برای این مهم انتخاب گردید و با مطالعات گوناگون و صرف هزینه های فراوان سرانجام حاضر به پذیرش اجرای پروژه احیای کامل نساجی مازندران شد اما از زمانی که وی اعلام آمادگی نموده آماج شایعه ها و زیاده گویی ها قرار گرفت و افرادی با سنگ اندازی های مختلف موجب کندی روند احیای نساجی شدند .

اکبری در قسمت دیگری از گفتگو به موضوع حقوق معوقه کارگران نساجی مازندران پرداخت و اظهار داشت : سرمایه گذار مذکور از زمان تعهد خود حقوق کارگران را همه ماهه در موعد مقرر و به صورت کاملاً منظم پرداخت نموده و معوقات کنونی کارگران مربوط به دوره مدیریت شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بر این مجموعه است که انباشته شده و البته تدابیری برای پرداخت آن اندیشده شده است .

عضو خانه ملت تصریح کرد : معوقات کارگران و زیان انباشته و ضرر انبوه کارخانجات نساجی حاصل سوء مدیریت و بی لیاقتی افرادی است که در طول این سالها کارخانه را به خاک سیاه نشاندند و این اواخر مذاکراتی را هم برای فروش زمینهای آن آغاز کرده بودند . آگهی فروش زمین های نساجی مازندران نیز در روزنامه هایی چاپ رسید و کارخانه گونی بافی را به قیمت ناچیز فروخته اند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و واگذاری کارخانه نساجی ایران – که متشکل از فعالان و دلسوزان این بخش در کشور است – و بازدید اعضای آن از کارخانه نساجی مازندران این عزیزان به واقعیت تلخی رسیدند و وقتی دیدند نساجی مشهور مازندران به چه روزی افتاده است عده ای از آنها به گریه افتادند .

وی افزود : اعضای انجمن صنایع نساجی بر این اعتقادند که تخریب ونابودی نساجی مازندران کمتر از خیانت به خون شهدا و نظام مقدس جمهوی اسلامی نیست و خواستار برخورد قوه قضائیه با عاملان این جنایت هولناک شدند .

اکبری در ادامه خاطر نشان ساخت : طی دیداری که با وزیر محترم اقتصاد و دارائی و با حضور استاندار محترم مازندران انجام گرفت ایشان با سفارش به استاندار مازندران و دکتر علیشیری – رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی تاکید نمود که نباید به هیچ وجه سرمایه گذار مذکور دلسرد گردد و با ماموریت ویژه مسئولین استان تاکید بر همکاری و نظارت تا اتمام کار شده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد : امروز راه اندازی نساجی مازندران که آروزی دیرینه مردم حوزه انتخابیه و ماموریت تاریخی مسئولان است تنها از طریق همدلی و همکاری محقق می شود و هر کس که به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارد باید در سال همت مضاعف و کار مضاعف آستین ها را بالا بزند و راه را برای توفیق سرمایه گذاری جهت احیای کامل نساجی مازندران هموار سازد به مردم شریف حوزه انتخابیه ام عرض می کنم که در سایه همت و هوشیاری شما عزیزان انشاء الله به زودی شاهد به ثمر رسیدن این پروژه عظیم ملی خواهیم بود

 

منبع گیل تکس

لینک به دیدگاه

واقعا جای تاسف داره:sigh:

چند سال پیش هم ریسندگی کاشان ورشکست شد اگه اشتباه نکنم ریسندگی اصفهان هم ....

مشکلاتی که ما داریم :

1- سومدیریت ( قرار دادن افراد نالایق ) به علت پارتی سالاری و سابقه سالاری چون مورد تایید x y هست

2- یه شرکت یا کارخانه میزنیم بدون هیچ نوآوری و محصول جدید و تلاش برای ارتقاع کیفیت میخواهیم 100 سال بهترین باشیم

3- متاسفانه هر چی میخواهیم فرهنگ سازی کنیم تا مردممون از محصولات داخل استفاده کنن یه سری عوامل نمیذاره

(پس جنس های چینی رو چیکار کنیم - رو دستمون باد میکنه و هوو و ..... :ws38:)

4- هر کس به نوبه خودش تو محیط خانوادش باید فرهنگ سازی کنه نه برا استفاده از جنس ایرانی بلکه توجیح انتظاری که از یک کالا داریم

قطعا عمده نیاز ما رو همین اجناس داخلی تامین میکنن با قیمت پایین تر - و توضیح سیکل تولید -خرید - ایجاد شغل

5- بالا بودن مالیات تو بخش خصوصی و بی میلی شرکت های برای تولید محصولات قابل رقابت و میل شرکت ها و صنعتگران به

واسطه گری و تولید محصولاتی که هیچ نیازی از کشور رو تامین نمیکنه و صرفا خوب فروش میره

6- مهمترین عامل به نظر من عدم شناخت شرکت ها و کارگاه ها از توانمندی های هم و همکاری نکردن با هم

و ....

با امید اینکه یه روزی همه مردم انتظار خودشونو از خریدشون بدونن و بعد انتخاب کنن و درگیر چشم و هم چشمی نباشن

لینک به دیدگاه
واقعا جای تاسف داره:sigh:

چند سال پیش هم ریسندگی کاشان ورشکست شد اگه اشتباه نکنم ریسندگی اصفهان هم ....

مشکلاتی که ما داریم :

1- سومدیریت ( قرار دادن افراد نالایق ) به علت پارتی سالاری و سابقه سالاری چون مورد تایید x y هست

2- یه شرکت یا کارخانه میزنیم بدون هیچ نوآوری و محصول جدید و تلاش برای ارتقاع کیفیت میخواهیم 100 سال بهترین باشیم

3- متاسفانه هر چی میخواهیم فرهنگ سازی کنیم تا مردممون از محصولات داخل استفاده کنن یه سری عوامل نمیذاره

(پس جنس های چینی رو چیکار کنیم - رو دستمون باد میکنه و هوو و ..... :ws38:)

4- هر کس به نوبه خودش تو محیط خانوادش باید فرهنگ سازی کنه نه برا استفاده از جنس ایرانی بلکه توجیح انتظاری که از یک کالا داریم

قطعا عمده نیاز ما رو همین اجناس داخلی تامین میکنن با قیمت پایین تر - و توضیح سیکل تولید -خرید - ایجاد شغل

5- بالا بودن مالیات تو بخش خصوصی و بی میلی شرکت های برای تولید محصولات قابل رقابت و میل شرکت ها و صنعتگران به

واسطه گری و تولید محصولاتی که هیچ نیازی از کشور رو تامین نمیکنه و صرفا خوب فروش میره

6- مهمترین عامل به نظر من عدم شناخت شرکت ها و کارگاه ها از توانمندی های هم و همکاری نکردن با هم

و ....

با امید اینکه یه روزی همه مردم انتظار خودشونو از خریدشون بدونن و بعد انتخاب کنن و درگیر چشم و هم چشمی نباشن

ممنون..درست میگید..

یکی از عوامل بزرگ ورشکستگی کارخانه های نساجی قاچاق و واردات از کشورهایی مثل ترکیه و صدالبته چین هستش.90%منسوجات وارداتی هستند که 70% اونها قاچاقند.دیگه حساب بکنید هر صنعتی باشه توی این اوضاع میتونه سرپا بمونه؟

مشکل دیگه هم واگذاری شرکتهای دولتی بدون کارشناسی به شرکتهای خصوصی هستش.

و یه مشکل بزرگ دیگه هم که برای نساجی مازندران پیش اومد عدم حمایت از سرمایه گذاری خارجی بود.

خیلی از کارخانجات جدیدترین دستگاه هارو دارن اما به علت مشکلات اقتصادی با حداقل موجودی کار میکنند و این میشه ضرر.

مشکلی هم که مردم ازش غافلند ترجیح دادن حتی منسوجات چینی به منسوجات ایرانیه.درحالی که از نظر کیفیت ایرانیا خیلی هم بهترند.ترکیه بهترین تکمیل جین رو داره که ما به لطف تحریمها ازش محومیم یا حتی در تولید چادر مشکی!!!!اینم اثر تحریمها..بماند از ورود ماشین آلات !

 

لینک به دیدگاه
ممنون..درست میگید..

یکی از عوامل بزرگ ورشکستگی کارخانه های نساجی قاچاق و واردات از کشورهایی مثل ترکیه و صدالبته چین هستش.90%منسوجات وارداتی هستند که 70% اونها قاچاقند.دیگه حساب بکنید هر صنعتی باشه توی این اوضاع میتونه سرپا بمونه؟

مشکل دیگه هم واگذاری شرکتهای دولتی بدون کارشناسی به شرکتهای خصوصی هستش.

و یه مشکل بزرگ دیگه هم که برای نساجی مازندران پیش اومد عدم حمایت از سرمایه گذاری خارجی بود.

خیلی از کارخانجات جدیدترین دستگاه هارو دارن اما به علت مشکلات اقتصادی با حداقل موجودی کار میکنند و این میشه ضرر.

مشکلی هم که مردم ازش غافلند ترجیح دادن حتی منسوجات چینی به منسوجات ایرانیه.درحالی که از نظر کیفیت ایرانیا خیلی هم بهترند.ترکیه بهترین تکمیل جین رو داره که ما به لطف تحریمها ازش محومیم یا حتی در تولید چادر مشکی!!!!اینم اثر تحریمها..بماند از ورود ماشین آلات !

 

 

همینطوره

بند 5-6 رو به جهت تولید ماشین آلات گفتم حالا بماند ره صد شب و ...

آخه به صورت قاچاق که نمیشه بازار یه کشور رو اشباح کرد مگه اینکه افرادی .... :ws38::sigh:

 

در مورد واگذاری هم دقیقا همینطوره تا وقتی دولتیه با کلی بدهی به .... عوامل دولتی هم دنبال مطالباتشون نمیرن

به محض اینکه به بخش خصوصی واگذار میشه 180 درجه مواضعشون تغییر میکنه

 

من که اینقدر به اجناس چینی بی اعتمادم که فکر کنم در این حوزه رنگ های مورد استفادشون

به خصوص برا بازار ایران مورد تایید وزارت بهداشت و مناسب بچه ها نباشه

 

باید به سمتی بریم که خرید جنس داخل رو یه افتخار بدونیم و نه شعار

(اینو به مسولین میگم که تو کار دولتیشون الزام میدونن ولی تو زندگی شخصیشون اصلا رعایت نمیکنن ) :w000:

لینک به دیدگاه
همینطوره

بند 5-6 رو به جهت تولید ماشین آلات گفتم حالا بماند ره صد شب و ...

آخه به صورت قاچاق که نمیشه بازار یه کشور رو اشباح کرد مگه اینکه افرادی .... :ws38::sigh:

 

در مورد واگذاری هم دقیقا همینطوره تا وقتی دولتیه با کلی بدهی به .... عوامل دولتی هم دنبال مطالباتشون نمیرن

به محض اینکه به بخش خصوصی واگذار میشه 180 درجه مواضعشون تغییر میکنه

 

من که اینقدر به اجناس چینی بی اعتمادم که فکر کنم در این حوزه رنگ های مورد استفادشون

به خصوص برا بازار ایران مورد تایید وزارت بهداشت و مناسب بچه ها نباشه

 

باید به سمتی بریم که خرید جنس داخل رو یه افتخار بدونیم و نه شعار

(اینو به مسولین میگم که تو کار دولتیشون الزام میدونن ولی تو زندگی شخصیشون اصلا رعایت نمیکنن ) :w000:

بله متاسفانه خیلی عجیبه که کشوری بازارش اشباع از محصولات قاچاق باشه.ولی خیلی جالبه توی برنامه تلویزیونی میگفت فقط 3% قاچاق رو کشف میکنن.برنامه تو تحلیلش گفت حالا ما میگیریم 10%. و با این حساب میشه حجم محصولات قاچاقی به ایران رو 70% در نظر گرفت...واقعا سرسام آوره.حتمت افرادی پشت پرده اند که با ورود این کالاها سود کلان به جیب میزنند و بند یه جایی هستند!!!!

متاسفانه صنعتی که یه روز توی اوج شکوفایی بوده حالا براثر سوء مدیریت باید به سختی به راهش ادامه بده.

میدونید استادای ما دلیل اصلی این وضع رو چی میدونستند؟؟؟؟؟سندش میشه مربوط به 33 سال پیش!!!!!!!

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: توسعه وحمایت از صنایع تبدیلی وتکمیلی تنها درسایه توجهات دولت به عنوان متولی سیاست‌گذاری‌های کلان می‌سر است.

 

بهرام بیرانوند با بیان اینکه در صورت رفع مشکلات صنایع نساجی بروجرد نرخ بیکاری به طور محسوس کاهش می‌یابد، به خبرنگار ایلنا در بروجرد گفت: صنعتگران بدون هیچ مشکلی حاضر به تولید بیشتر با بهترین کیفیت هستند و دولت باید با یک برنامه‌ریزی کاربردی تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران در این بخش مهیا کند تا با رفع مشکلات جدی این صنعت زمینه اشتغال بسیاری از فارغ‌التحصیلانی که اکنون بیکار هستند فراهم شود.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس نهم درباره توسعه صنعت کشاورزی نیز اظهارداشت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به عنوان حلقه تمام کننده زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، نقشی اساسی در توسعه پایدار این بخش داشته و از ایجاد ضایعات در محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه جمعیت جوان در کشور، می‌تواند فرصت مناسبی برای رشد و توسعه باشد، افزود: این جمعیت جوان نیازمند اشتغال پایدار هستند و یکی از زمینه‌های اصلی فراهم‌سازی این اشتغال، توجه به حوزه صنعت است.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس یاد آور شد: برای نیل به اهداف اقتصادی کشور، باید مزیت‌ها و پتانسیل‌های بومی را فعال کرد و به همین دلیل نیز ایجاد صنایع تبدیلی از مناسب‌ترین مزیت‌ها به شمار می‌آید.

1391/03/27[/url]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از تعطیلی و رکود صنعت نساجی در داخل کشور، گفت: نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده و تعداد کارگران آن از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.

به گزارش افکارنیوز نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بازدید از صنایع مازندران امروز (۵ شهریور ماه) وارد این استان شدند، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب ۵ گروه از مناطق مختلف صنعتی و معدن‌های استان مازندران در حال بازدید هستند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است، افزود: دستگاه‌های موجود در این کارخانه باز شده و در حال فروش است؛ ضمن اینکه تعداد کارگرهای این کارخانه از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: قرار بود با واگذاری این کارخانه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شریک خارجی وارد گود شود و با آوردن سرمایه بهره‌وری در این کارخانه را افزایش دهد ولی با آمدن بخش خصوصی ترکیه‌ای این کارخانه رو به تعطیلی رفته است.

 

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ میلیون جمعیت زنان ایران نیاز به چادر و مانتویی دارند که صنعت نساجی باید آن را تولید کند، گفت: اگر سالانه هر فرد مصرفی حدود ۵ متر هم داشته باشد، ما در سال نیاز به ۱۰۰ میلیون متر پارچه داریم، حال مسئولان باید توضیح دهند برای اینکه صنعت نساجی این نیاز را تأمین کند چه کرده‌اند.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی نیاز ایران از طریق واردات تأمین می‌شود که مسئله بسیار نگران کننده است.

 

5شهریور91

لینک به دیدگاه

آتش سوزی بزرگترین کارخانه تولیدکننده نخ شمال شرق کشور در مشهد مهار شد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، این آتش سوزی که ساعت 22 دیشب رخ داد ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد امروز ، 70 نیرو با 22 خودرو از 11 ایستگاه آتش نشانی اطفاء شد.

 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در این آتش سوزی دو سوله بزرگ به میزان 100 درصد در آتش سوخت و دو کارگر این کارخانه دچار سوختگی شدید شدند.

 

آقای خاکپور افزود: 10 دستگاه تانکر 30 هزار لیتری آبرسانی شهرداری نیز به کمک نیروها اعزام شدند.

 

وی گفت: 4 آتش نشان نیز در جریان اطفای حریق این حادثه دچار دودزدگی شدید شدند.

 

شرکت مشهد نخ تولید کننده انواع نخ دارای واحدهای ریسندگی رینگ الیاف بلند ، واحد ریسندگی چرخانه ای ، واحد ریسندگی رینگ الیاف کوتاه و واحد رنگرزی است.

 

این کارخانه در سال 1359 تاسیس شد و از سال 1368 با استفاده از تکنولوژی کشورهای سوئیس و آلمان شروع به کار نمود و بزرگترین تولید کننده نخ با بیش از 45 تن تولید در روز است.

 

علت این حادثه و میزان خسارت وارد شده در دست بررسی است.

 

1391/06/13

 

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

نساجی نیوز: صنایعی که به دلیل نبود فناوری در سال های گذشته پیشرفت چندانی نداشتند، اما چرخ فعالیت آن ها در گردش بود و حاصل این گردش اشتغال و برکت در سفره خانواده ها بود.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، واحدهای صنعتی و تولیدی کشت و صنعت، پارسیلون، فارسیت، چرم و پوست، فولاد ازنا، پوشاک و یخچالسازی از جمله صنایع مهم لرستان هستند که در سالهای اخیر با کش و قوس های فراوان مدیریتی و مالی دست و پنجه نرم کرده اند.

 

در این میان می توان به کارخانه چرم و پوست لرستان اشاره کرد که سال 54 تاسیس شد و هم اکنون به دلیل رکود چند ساله ای که گریبانگیر این کارخانه شده در انزوای کامل اقتصادی و تولیدی به سر می برد.

 

کارخانه ای که از بدو تاسیس سه بار تعطیل شد و در حال حاضر نیز به دور از هیاهوی چرخ ماشین آلات و جنب و جوش کارگران در گوشه ای از لرستان آرام گرفته است.

 

رییس سازمان صنعت, معدن و تجارت لرستان در خصوص وضعیت این کارخانه گفت: جواز تاسیس این کارخانه در سال 54 و پروانه بهره برداری آن در سال 57 صادر شده است.

 

ˈحجت الله بیرانوندˈ افزود: ظرفیت این کارخانه 14هزار جلد پوست در سال بوده که به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مدیریتی و ساختاری در اختیار بنیاد مستصعفان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اشتغال 240 کارگر در سال های فعالیت این کارخانه اظهار داشت: هم اکنون تنها هشت نفر در بخش نگهبانی این کارخانه مشغول هستند که حفاظت از ماشین الات و بنای فرسوده این کارخانه را به عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: امسال در ستاد توسعه بخش کشاورزی خرم آباد 100 میلیارد ریال تسهیلات جهت راه اندازی مجدد این کارخانه مصوب شده که این میزان با اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، راه اندازی مجدد چرم و پوست لرستان را به همراه خواهد داشت.

 

بیرانوند گفت: هم اکنون چرم و پوست لرستان در قالب قرارداد به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده و در صورت اعطای تسهیلات، فعالیت این کارخانه از سر گرفته می شود که دهها نفر از جوانان جویای کار این استان در چرخه کار و فعالیت این کارخانه قرار می گیرند.

 

رییس سازمان صنعت, معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه قابل استفاده است و با توجه به ظرفیت این تجهیزات، طرح توسعه تولیدات پوست و چرم نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 

بیرانوند افزود: در این راستا مصنوعات چرمی نیز در کارخانه تولید می شود و پیش بینی می شود با اجرای طرح توسعه کارخانه، شرایط اشتغال غیرمستقیم برای یک هزار نفر فراهم شود.

 

وی با اشاره به حجم بالای دام در لرستان گفت: چنانچه طرح راه اندازی و توسعه کارخانه چرم و پوست لرستان با موفقیت اجرا شود، صادرات تولیدات این کارخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت که این امر منجر به درآمد ارزی و ریالی در استان می شود.

 

وی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای کارخانه چرم و پوست لرستان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در حال حاضر پوست دام ها توسط دلالان جمع آوری و به سایر واحدها منتقل می شود که با اجرای این روند دامداران متضرر هستند.

 

راه اندازی کارخانه چرم و پوست لرستان جرقه امیدی برای دمیدن جانی تازه به کالبد نیمه جان صنعت این استان است که امید می رود با ادامه این روند و تلاش مسوولان، صنایع به خواب رفته استان یکی پس از دیگری فعال شود.

8.7.1391

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

نساجی نیوز: کارخانه زرجین بافت، بزرگ‌ترین تولید کننده پارچه در ایلام تعطیل و ۱۴۰ کارگر بیكار شدند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، علی غیاثی، دبیر خانه کارگر ایلام با اعلام این خبر گفت: طی یک هفته گذشته، کارخانه زر جین بافت، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پارچه‌های جین در کشور با ۱۴۰ کارگر توسط کارفرما، تعطیل شد و تمامی کارگران این واحد تولیدی بیکار شدند.

 

او سوابق کار این کارگران را از یک تا ۱۸ سال عنوان کرد و افزود: با وجود آنكه این كارخانه از لحاظ تولید و فروش و همچنین پرداخت حقوق کارگران هیچ مشکلی نداشت تعطیلی ناگهانی آن غافلگیر كننده بود اما به کارگران گفته شده است کمبود نقدینگی، ‌گرانی مواد اولیه و عدم فروش محصولات از دلایل تعطیلی این کارخانه بوده است.

 

این فعال کارگری استان ایلام با بیان اینکه کارخانه زرجین بافت متعلق به بخش خصوصی است، تاکید کرد: پی گیری کارگران برای حل مشکلاتشان ازسوی مسئولان بی‌نتیجه مانده و متاسفانه تا کنون توجهی به این موضوع نشده است.

1.9.91

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: استاندار لرستان ابراز امیدواری كرد كارخانه چرم و پوست لرستان با مدیریت جدید بتواند پس از راه اندازی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه نقش خود را ایفا کند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، حبیب‌الله دهمرده طی بازدید از كارخانه چرم و پوست، با اشاره به ظرفیت‌های دامداری استان لرستان و همجواری با سایر استان‌های دام‌خیز كشور، درباره آخرین وضعیت این كارخانه تعطیل شده اظهار كرد: پس از گذشت سالها از تعطیلی این كارخانه متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید شرکت معرفی شدند و اخیراً این كارخانه به گروه صنعتی داکوک واگذار شده است و این گروه صنعتی قصد راه اندازی مجدد كارخانه و شروع تولید را دارد.

image_news_7893.jpg

 

دهمرده در ادامه به معرفی تكنولوژی ابزار تولید كارخانه چرم و پوست لرستان پرداخت و گفت: کنولوژی تولید کارخانه متشکل از دو روش تولید خطی و گروهی است که بر مبنای عملکرد ماشین آلات در ایستگاههای مختلف تغییر می‌کند.

 

او گفت: ماشین آلات موجود ساخت کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند که در دو بخش عمده سالامبور و سپس سالامبور به چرم و در ‌‌نهایت رنگ آمیزی چرم در این شرکت فراهم است.

 

گفتنی است شرکت چرم و پوست متعلق به بنیاد مستضعفان از سال ۱۳۵۷ (سال بهره برداری) تا ۱۳۷۳ به تولید ادامه داده اما در سال ۱۳۷۴ پس از خصوصی‌سازی، به دلایلی از جمله بحث بازسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت و واگذاری به شرکتهای تابعه بنیاد تعطیل شده بود. اما در سال ۱۳۷۶ (به مدت ۹ ماه) فعالیت مجددی را آغاز كرد ولی از ابتدای سال ۷۷ تاکنون شرکت به دلایل متعدد تعطیل و از آن پس تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیروی شاغل در آن بازخرید شده‌اند.

7.9.91

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: یك فعال كارگری در خرم آباد از بازگشایی کارخانه تولید نخ «پارسیلون» و راه اندازی مجدد آن پس از گذشت دو سال از تعطیلی خبر داد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، پیمان نادرنیا، دبیر خانه کارگر خرم آباد با اعلام این مطلب گفت: کارخانه پارسیلون خرم آباد که به علت انباشت بدهی‌ها از دو سال گذشته تعطیل شده بود با مساعدت مسئولان کشوری و استانی مجددا راه اندازی شد.

 

او با اعلام اینکه ۲۵۰ کارگر رسمی این کارخانه مجددا دعوت بکار می‌شوند افزود: جذب مجدد این تعداد کارگر بیکار شده تبعات بسیار مثبتی را در بازار کسب و کار استان به همراه دارد.

 

او گفت: بزرگ‌ترین تولید کننده نخ خاورمیانه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال از سوی دولت با همکاری مسئولان استانی بویژه استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی حوزه صنعت معدن تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بازگشایی می‌شود.

 

این فعال کارگری اضافه کرد: هم اکنون از تیم تعمیرات این کارخانه برای راه اندازی و تعمیر خرابی‌های احتمالی دستگاهایی که بیش از دوسال است که خاموش بوده‌اند دعوت بکار شده و هم اکنون آنان در کارخانه مستقر هستند.

 

او در ادامه با بیان اینکه کمبود مواد اولیه و نقدینگی مشکل اساسی این واحد تولیدی بود، اظهار کرد: مسئولان این کارخانه با تامین مواد اولیه‌ای که خریداری شده است، طی روزهای آینده برای ادامه کار از کارگران طی فراخوانی دعوت بکار می‌کنند.

 

نادرنیا ادامه داد: در نتیجه تلاش‌ها و اقدامات موثر استاندار استان، رییس جمهوری دستور کمک به کارخانه پارسیلون خرم آباد را صادر کرده است.

 

به گفته این فعال كارگری نظارت کامل دولت بر پارسیلون و واحدهای تولیدی مشابه باعث ایجاد انگیزه تولید در کشور خواهد شد.

 

دبیر خانه کارگر خرم‌آباد در خاتمه ضمن قدردانی از پیگیری مسئولان برای بازگشایی این كارخانه، افزود: اگراین کارخانه بطور کامل احیاء شود گنجایش اشتغال تعداد زیادی از کارگران بیکار در منطقه را داراست و ادامه این روند و بازگشایی كارخانجات تعطیل باعث رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

12.9.91

لینک به دیدگاه

تجمع کارگران نساجی مازندران مقابل مجلس/ 28 ماه حقوق نگرفته ایم

نساجی نیوز: جمعی از کارگران نساجی مازندران در اعتراض به به 28 ماه حقوق معوقه خود در مقابل مجلس تجمع کردند و از مسئولان خواستند تا به مشکلات ‌آنها رسیدگی کنند.

image_news_7949.jpg

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، جمعی از کارگران کارخانه نساجی مازندران در اعتراض به عقب افتادن چندین ماهه حقوق خود در مقابل درب مجلس تجمع کرده و از نمایندگان مجلس و دولت خواهان رسیدگی به شرایط نابسامان خود شدند.

 

این کارگران که تعداد آنها در حدود 100 نفر بود، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "از دولت و مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواستار عنایت ویژه نسبت به کار، استمرار زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه و دستور پرداخت فوری حقوق 28 ماهه معوقه و پرداخت حق سنوات بازنشستگی و حقوق معوقه آنان هستیم".

 

این کارگران همچنین در دست نوشته‌های خود خطاب به مسئولان تاکید کرده بودند: "سرمایه گذاری خارجی (ترک) را نمی‌خواهیم"، "سرمایه گذاری دولتی و اداره شرکت توسط دولت مساوی آرامش و راه اندازی شرکت و پرداخت حقوق معوقه".

 

کارگران کارخانه نساجی مازندران در شعارهای خود هم چنین به توجه بیش از حد نمایندگان به مسائل جنجالی سیاسی و در حاشیه بودن مشکلات اصلی مردم چون تورم، بیکاری و رکود اقتصادی اعتراض داشتند.

15.9.91

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری خبر داد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی پوشاک و تریکو در ساعت 12:21 ظهر روز سه شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه یک و دو را به همراه گروه نجات یک به محل حادثه اعزام کرد.

 

وی محل حادثه را یک ساختمان دو طبقه در خیابان جمهوری، حد فاصل چهارراه استقلال (مخبرالدوله) و میدان بهارستان اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند طبقه دوم این ساختمان که یک کارگاه تولیدی حدود 150 متری بود، دچار حریق شده است که بر اساس گزارشات اولیه شهروندان، تعدادی از افراد مشغول در این کارگاه نیز در آتش محبوس شده‌اند.

 

ملکی با اشاره به احتمال محبوس شدن افراد در این کارگاه، اظهار کرد: بر همین اساس آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شده و به طور همزمان عملیات نجات و اطفای حریق را آغازکردند که خوشبختانه در بررسی گروه نجات مشخص شد هیچ فردی در این واحد کارگاهی نبوده است.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، اضافه کرد: آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را ادامه داده و سرانجام آتش در این کارگاه 150 متری را مهار و اطفا کردند.

 

به گفته وی، در جریان این حادثه اگرچه خسارت سنگینی به واحد تولیدی وارد شده، اما خوشبختانه مورد جرحی یا فوتی‌ای اعلام نشده است.

 

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه هم‌اکنون تحت بررسی است، گفت: در حال حاضر عملیات اطفای حریق به پایان رسیده و آتش‌نشانان عملیات لکه‌گیری را آغاز کرده‌اند.

15.9.91

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...