رفتن به مطلب

معمای شطرنج Chess puzzle


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 470
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

جواب 2

 

سلام.ورود شما رو به این فروم و تاپیک خوش آمد میگم.پست اول این صفحه پست اول تاپیک هست که در هر صفحه نمایش داده میشه.اگر به تاریخ پست در سمت چپ بالای صفحه نگاه کنید می بینید که اون پست در سال 2011 نوشته شده و به معماهای اون پست مدتهاست که پاسخ داده شده.شما محبت کنید و به معماهای جدید که آدرسش رو در زیر میدم پاسخ بدید.

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread65313-31.html#post1201882

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread65313-32.html#post1202135

 

فکر می کردم فقط معماهای 5و6و7 بی جواب باقی موندند.ولی حضور شما باعث شد که دوباره نگاهی به معماها بکنم و متوجه اشتباه خودم بشم.معماهای 9و10 هم حل نشده هستند قابل توجه mojtaba77! پس معماهای 5و6و7و9و10.

شما می تونید از حل سایر معماها هم لذت ببرید.

لینک به دیدگاه

همه معماهای حل نشده رو در زیر می بینید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

5.سفید از دو راه متفاوت میتواند در دو حرکت مات کند.دستکم یکی از این راه حل ها را پیدا کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

6.این یک معمای بسیار قدیمی است.اینجا هدف مات کردن نیست.تهدید سیاه Rh8# است و در این بین رخ سفید هم توسط شاه سیاه هدف گرفته شده.بهترین حرکت سفید را بازی کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

7.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

9.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

10.سفید وزیر سیاه را می گیرد

لینک به دیدگاه

[‌

12- سفید شروع کنه با حداکثر 3 حرکت مات کنه

 

2vzffjat1148wwzsd5aj.jpg

 

 

جواب.رخb1شاهg7وزیرb7شاهf6رخb6 مات.:icon_pf (34):

 

 

اینو این آقاهه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سال 1936 طرح کرده بوده

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اول وزیر رو حرکت می دیم به خونه f5

الان 3 تا حرکت داره که

1اگه وزیر رو با سرباز بزنه سر باز رو با اسب می زنیم و تموم

2 اسبش یه راه بیشتر نداره که با اسب ما زده میشه و شاه کیش میشه و مات

3 قلعه رو حرکت بده که اگه بذاره f6 ما وزیر رو می ذاریم e5 اگه بقیه ی خونه ها قلعه رو بذاره ما وزیر رو می ذاریم g6 و سر باز رو می زنیم و مات

 

5.سفید از دو راه متفاوت میتواند در دو حرکت مات کند.دستکم یکی از این راه حل ها را پیدا کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اینجا ما برای اینکه مات نشیم شاه طرف رو کیش کنیم که 3 راه داره که تقریبا هر سه یه راه حل محسوب میشن

 

6.این یک معمای بسیار قدیمی است.اینجا هدف مات کردن نیست.تهدید سیاه Rh8# است و در این بین رخ سفید هم توسط شاه سیاه هدف گرفته شده.بهترین حرکت سفید را بازی کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به ذهنم نرسید بعدا فکر می کنم روش

7.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

راه حل مجتبی 77 درسته

9.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قلعه a1 رو می بریم e1 سیاه مجبوره فیل سیاه رو بیاره جلو شاهش اگه وزیرش رو بیاره با قلعه صاف می ریم تو شکم وزیرش

فیل آچ شده و با خیال راحت وزیرش رو با وزیرمون می زنیم

10.سفید وزیر سیاه را می گیرد

 

ببخشید زبون شطرنج بلد نیستم:ws3:

لینک به دیدگاه
[‌

12- سفید شروع کنه با حداکثر 3 حرکت مات کنه

 

2vzffjat1148wwzsd5aj.jpg

 

 

جواب.رخb1شاهg7وزیرb7شاهf6رخb6 مات.:icon_pf (34):

 

 

اینو این آقاهه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سال 1936 طرح کرده بوده

 

آقا فقط صدبار راه حل این رو نوشتی.متوجه نشدید گفتم این معماها حل شده؟معماهای حل نشده رو صفحه قبل نوشتم.:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اول وزیر رو حرکت می دیم به خونه f5

الان 3 تا حرکت داره که

1اگه وزیر رو با سرباز بزنه سر باز رو با اسب می زنیم و تموم

2 اسبش یه راه بیشتر نداره که با اسب ما زده میشه و شاه کیش میشه و مات

3 قلعه رو حرکت بده که اگه بذاره f6 ما وزیر رو می ذاریم e5 اگه بقیه ی خونه ها قلعه رو بذاره ما وزیر رو می ذاریم g6 و سر باز رو می زنیم و مات

 

5.سفید از دو راه متفاوت میتواند در دو حرکت مات کند.دستکم یکی از این راه حل ها را پیدا کنید.

 

 

سلام.بهتره از کلمه رخ به جای قلعه استفاده کنید.فقط جمله آخر اشتباهه و همه امکانات سیاه رو در نظر نگرفتید.اگر مثلا رخ رو بذاره e1 شما وزیر رو به g6 ببرید اونوقت سیاه میتونه پیاده e6 بازی کنه یا رخ رو به e6 برگردونه.پس اینجا حرکت درست Qxd7# است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اینجا ما برای اینکه مات نشیم شاه طرف رو کیش کنیم که 3 راه داره که تقریبا هر سه یه راه حل محسوب میشن

 

6.این یک معمای بسیار قدیمی است.اینجا هدف مات کردن نیست.تهدید سیاه Rh8# است و در این بین رخ سفید هم توسط شاه سیاه هدف گرفته شده.بهترین حرکت سفید را بازی کنید.

 

نه.راهنمایی اینکه سفید این بازی رو میبره.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به ذهنم نرسید بعدا فکر می کنم روش

7.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

باشه منتظرم.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

راه حل مجتبی 77 درسته

9.سفید وزیر سیاه را می گیرد.

 

بله.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قلعه a1 رو می بریم e1 سیاه مجبوره فیل سیاه رو بیاره جلو شاهش اگه وزیرش رو بیاره با قلعه صاف می ریم تو شکم وزیرش

فیل آچ شده و با خیال راحت وزیرش رو با وزیرمون می زنیم

10.سفید وزیر سیاه را می گیرد

 

بله کاملا درسته.

ببخشید زبون شطرنج بلد نیستم:ws3:

 

شما که شطرنجت خوبه چرا یاد نمی گیری؟

R رخ

Q وزیر

B فیل

N اسب

K شاه

مثلا Nd7 یعنی اسب به خونه d7 میره.یا Nxd7 یعنی اسب ضمن زدن مهره حریف به d7 میره.

+Qxe3 وزیر سیاه مهره حریف رو میزنه به خونه e3 میره و کیش میده.

Qxe3# وزیر سیاه مهره حریف رو میزنه به خونه e3 میره و مات می کنه.

00 قلعه کوچک

000 قلعه بزرگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...