رفتن به مطلب

هفت منبع بزرگ یافتن کتاب الکترونیکی رایگان [free ebook]


ارسال های توصیه شده

هر ساله دانش آموزان و محققان بی شماری در سرتاسر جهان هزاران دلار را صرف خرید کتاب می کنند غافل از این که به بسیاری از این کتاب ها می توانند رایگان یا با صرف هزینه اندکی دسترسی یابند.

توی ایران این قضیه شکل بسیار وخیمی به خود می گیرد. با موانع سخت و صعب العبوری که برای جلوگیری از ورود دانش به ایران صورت می گیرد دسترسی محققین و علاقه مندان به این منابع بسیار مشکل است.

اما می توان به جای خریدن کتاب های کاغذی ( textbook ) گرانقیمت نسخه الکترونیکی آنان را با قیمت هایی مقایسه نشدنی به دست آورد. اما یافتن e book مناسب این روزها کار چندان راحتی است.

در این نوشتار به معرفی 5 پایگاه داده و سایت قدرتمند می پردازم که از طریق آنها بتوانید ebook های خود را به راحتی پیدا کنید :)

planet ebook یک سرویس رایگان است که اساتید و دانشجویان می توانند مقالات سنتی موجود در آن را، رایگان دانلود کنند. سیاره ebook به صورت مرتب کلی عنوان جدید اضافه می کند که شما می توانید با عضویت در خبرنامه یا مشترک شدن در وبلاگ، آمار آنها را به دست آورید.

این سرویس همچنین یک پیش زمینه ای از عنوانی که مدنظر شماست ارائه می دهد که اگر چیزی را خواستید دانلود کنید بدون ترس و واهمه باشد و با خیال راحت بروید برای دانلود ebook موردنظرتان :)

e-books directory یک سرویس بسیار خوب و کامل حاوی 3089 عنوان از انواع مقالات و کتب و متون است و شما می توانید بوسیله جستجوی خوب این سرویس در میان دسته بندی های بسیار متنوع این سرویس به یافتن کتابهای به درد بخور برای خودتان بپردازید و آنها را دانلود کنید.

science books online یک دایرکتوری از انواع کتاب های الکترونیکی در سرتاسر وب است. و هر روز هم اضافه می شود به لیستی که این سرویس ارائه می کند. شما می توانید کتابهایی را که معرفی می کند و شامل pdfهای سبک، تا کتابهای الکترونیکی گرانقیمت و سنگین هستند را به رایگان دانلود کنید. اگر کتاب خاصی مدنظرتان نباشد نگاه کردن به لیست های این یکی واقعا عالی است.

free book-s یک موتور جستجوی بسیار زحمتکش است که در بین تمام منابع رایگانی که می شناسد می گردد برای پیدا کردن عنوانی که شما در جستجوی آن هستید. چند مورد سرچی که انجام شده است همه از همخوانی خوب نتایج با چیزهایی که مدنظر ما بوده است حکایت دارد. شما هم تست کنید. شاید به چیزهایی که دوست داشتید رسیدید که من امیدوارم همین طور هم شود :)

bookserver یک موتور جستجوی فوق العاده است برای پیدا کردن، قرض گرفتن، دانلود کردن، خرید کردن و کلا هر حرکت موزونی که بشود به صورت دیجیتال انجام داد. یک خوبی بوک سرور این است که از طریق آن می توانید به لیستهایی از کتابهایی دست پیدا کنید که هم شامل کتابهای رایگان باشد و هم شامل کتابهای فوق العاده ای برای خریدن.

flat world knowledge یک شاهکار به تمام معنا برای کسانی است که دسترسی به اساتید فوق العاده قدرتمند در رشته خودشان ندارند. توی فلت ورلد نولیج شما با کتابهایی روبرو می شوید که توسط یک سری از غولهای رشته های تخصصی نوشته شده است و در آکادمی های بسیاری در آمریکا تدریس هم می شوند.

و در پایان می رسیم به غول دنیای e-book.

google books یک میزبان است برای هزاران هزاران کتابی که در سرتاسر نت به صورت قانونی در دسترس دیگران قرار گرفته است. یک خورده سر و کله اگر با گوگل بوکز بزنید به چیزهای خارق العاده ای می رسید. مثلا در جستجوی پیشرفته می توانید یک نگاهی به full view only books بندازید و از دنیای از کتابهایی که گوگل برای شما تدارک دیده است استفاده کنید.

اگر در پیدا کردن کتاب در این سرویس ها مهارت پیدا کردید دست ما را هم بگیرید چون شما یک کتابخانه فوق العاده عالی و بی همتا در اختیار دارید. مبارکتان باشد :)

توصیه : بزرگترین مرجع e book در سطح نت

پی نوشت: این نوشتار برای تمام علاقه ای که به خواندن و معرفی e-book ها دارد به دوست عزیزم امیرعباس، تقدیم می شود که از مشوقین خوبم برای نوشتن این وبلاگ است.

در ضمن امیرعباس یک طرح عالی برای ترجمه یک کتاب به صورت گروهی دارد. اگر شما دست به ترجمه خوبی دارید اینجا کامنت بگذارید یا تماس بگیرید که علاقه مندی شما را به گوش امیرعباس برسانم. امیدوارم هنوز جا برای شرکت در این طرح عالی باقی مانده باشد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اقا ممد دستت طلا

اما سرویسهایی مثل گیگا پدیا یا اواکس رو از قلم انداختی که بیشتر به دردبچه ها میخورن

امیدوارم دوستان عزیز همیشه موفق باشن

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...