رفتن به مطلب

افسران ارشد نظامي چين مقابله جدي با آمريکا را خواستار شدند


ارسال های توصیه شده

22/11/1388

کد خبر : 957796

منبع : خبرگزاری ایرنا

 

2010%5C2%5C11%5Cimg634014881652500000.jpg

 

افسران ارشد نظامي چين مقابله جدي با آمريکا را خواستار شدند

 

پکن - دنبال فروش تسليحات پيشرفته نظامي از سوي آمريکا به تايوان،شماري از افسران ارشد چين خواستار مقابله جدي دولت چين با آمريکا شدند.

 

به گزارش ايرنا از پکن، دولت آمريکا اخيرا تصميم گرفت با تصويب کنگره اين کشور شش ميليارد و 400 ميليون دلار سلاح به تايوان بفروشد.

خبرگزاري "شين هوا" چين روز پنجشنبه نوشت: افسران ارتش چين براي مقابله با فروش تسليحات به تايوان از سوي آمريکا خواستار فروش بخشي از بدهي هاي آمريکا توسط دولت چين شده اند.

مجله چيني "آوت لوک" که هر هفته منتشر مي شود به نقل از افسران دانشگاه دفاع ملي و آکادمي علوم نظامي چين نوشت: تلافي در برابر فروش سلاح به تايوان يک اقدام لازم است.

"جو چينگجو" و "لو يوان" دوتن از فرماندهان ارشد ارتش چين گفتند: فروش بدهي هاي آمريکا توسط دولت چين مي تواند اقدام بسيار موثري در برابر فروش اسلحه هاي آمريکا به تايوان باشد.

آنان گفته اند: سياست هاي دولت چين بايد مقابله با فشارهاي فزاينده آمريکا باشد و دولت چين بايد دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا را با اقدامات لازم تهديد کرده و تحت فشار بگذارد و تنبيه کند.

"لو يوان" از آکادمي علوم نظامي چين نيز خاطر نشان کرد: ما نبايد اقدامات تلافي جويانه را به روش هاي نظامي محدود کنيم و لازم است بسته راهبردي شامل تدابير نظامي، اقتصادي و سياسي براي مقابله با آمريکا و ريشه کن کردن اقدامات نادرست آن کشور تهيه نماييم.

"لو" گفت: ما مي توانيم تحريم هاي اقتصادي براي آمريکا در نظر بگيريم. براي نمونه اوراق قرضه دولت آمريکا را که بدهي آن کشور محسوب مي شود به فروش بگذاريم.

اين تهديدها درحالي مطرح مي شود که روابط چين و آمريکا درهفته هاي اخير درپي تاکيد آمريکا براي ديدار با "دالايي لاما" رهبر در تبعيد بوداييان تبت، تحت فشار قرار دادن چين براي آزادسازي اينترنت و سايت گوگل و فروش تسليحات آمريکا به تايوان به طور جدي تيره شده است.

نظاميان چيني همچنين گفته اند در زمان ارايه بودجه نظامي سال جاري ميلادي چين در ماه آينده، بايد مساله فروش تسليحات آمريکا به تايوان را در نظر گرفت و آينه اي از رفتار آمريکا را پيش روي اين کشور گذاشت.

"لو" گفت: زماني که آمريکا با فروش سلاح درياي تايوان را با موجي از تهديدهاي فزاينده مواجه مي سازد ارتش چين نيز بايد هزينه هاي نظامي خود را افزايش دهد.

سال گذشته ميلادي بودجه نظامي چين با حدود 15 درصد افزايش 70 ميليارد و 400 ميليون دلار اعلام شد.

"جو چينگجو" از دانشگاه دفاع ملي گفت: آمريکا تنگه تايوان را با فروش سلاح با تهديد مواجه مي سازد و چين بايد بودجه نظامي خود را براي مقابله با آن کشور افزايش دهد.

آمريکا با 798 ميليارد و 900 ميليون دلار بدهي به چين، بزرگترين بدهکار جهان به اين کشور به شمار مي رود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...