رفتن به مطلب

گزارش تصویری: شكار سلطنتی به سبك روسی


ارسال های توصیه شده

گزارش تصویری: شكار سلطنتی به سبك روسی

54092.jpg

گروهی از اشراف نوظهور روسیه جدید و تعدادی از افراد طبقه متوسط اما مرفه كه تصمیم به احیای سنت‌های قدیمی دارند این شیوه شكار را به عنوان تفریح برگزیده اند...

شكار سوار بر اسب و گله ای سگ‌های شكاری از تفریحات محبوب اشراف روسیه تزاری در قرن نوزدهم میلادی بود. گاهی اشراف زمیندار روسیه تزاری روستاهایی با كل جمعیت آنها كه رعیت‌های برده بودند را به ازای یك سگ شكاری خوب بین خود معامله می‌كردند. اكنون گروهی از اشراف نوظهور روسیه جدید دوران پساكمونیست و حتی تعدادی از افراد طبقه متوسط اما مرفه كه تصمیم به احیای سنت‌های قدیمی دوره تزاری را دارند این شیوه شكار را به عنوان تفریح برگزیده اند. گزارشی كوتاه و تصویری از شكار سلطنتی به سبك روسی.

 

L00865127480.jpg

تصویر دو سواركار با لباس های متداول شكار در قرن نوزدهم میلادی همراه با سگ شكاریشان در دشتی در غرب مسكو.

L00865127552.jpg

تصویر یك زن روس ملبس به لباس قرن نوزدهمی سوار بر اسب كه همراه با 200 نفر دیگر در حومه شهر موژایسك در غرب مسكو شكاری به سبك اشراف دوره تزاری را به راه انداخته اند.

L00865127569.jpg

تصویر دو شكارچی سواركار كه لباس هایشان براساس توصیفی از شاهكار لئون تولستوی رمان جنگ و صلح است.

L00865127588.jpg

تصویر یوگنی ماتوزوف مردی كه تصمیم گرفت دوباره شكار سواره به سبك اشراف روسیه تزاری را باب كند. او می‌گوید: برای تدارك نخستین دوره این شیوه شكار نزدیك به یكسال وقت صرف كرد تا بتواند با كلیه جزئیات ویژه سنتی این شكار قرن نوزدهمی آشنا شده و آن را به اجرا درآورد.

L00865127604.jpg

تصویر منظره گروهی شكارچیان سواره در لباس های سنتی قرن نوزدهم كه چهارنعل در دشت حومه شهر موژایسك می‌تازند.

L00865127619.jpg

تعدادی از این شكارچیان سواركاران حرفه ای بوده اما تعدادی دیگر تازه سواركاری را آموخته اند. در هر حال در سرمای 20درجه زیر صفر باید هر از چندگاه توقفی كرده و چای داغ بنوشند.

L00865127636.jpg

در ابتدای شكار، شكارچیان برای اطمینان یافتن از اینكه خرگوش‌های وحشی نتوانند از دست آنها فرار كرده و پنهان شوند، بطور گروهی گستره دشت را می‌پیمودند. سپس بصورت گروه های كوچك 10 نفره درآمده و هر گروه به تنهایی به تعقیب خرگوش های وحشی پرداختند.

L00865127655.jpg

تصویر شكارچیان سواره كه برای لحظاتی توقف كرده اند. باید تذكر داد كه هیچ یك از شكارچیان سلاح حمل نمی‌كرد و هدف آنها كشتن خرگوش های وحشی نبود بلكه قصد آنها كسب تجربه از شكاری سنتی به سبك روسی در دوره تزاری بوده است.

L00865127672.jpg

تصویر شكارچیان سوار بر سوار و سگ های شكاری شان هنگام بازگشت از این شكار سنتی. تعدادی از آنها از چهره های مشهور روسیه و اشرافیت نوظهور این كشور بوده اما در میان آنها تعدادی از افراد طبقه متوسط مرفه مسكو نیز مشاهده می‌شود.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...