رفتن به مطلب

مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40


Fahim

ارسال های توصیه شده

m32 نارنجک انداز جدید نیروی سپاه تفنگداران دریایی امریکا را میتوان از مرگ اورترین جنگ افزار های حال حاضردنیا دانست.مقامهای شرکت mieکه نارنجکهای dracoرا برای این سلاح فراهم میکنند. ادعا دارند که یک تیرdraco به سرجنگی ترمو باریک میتواند یک ساختمان را به خرابه ای تبدیل کند.این نارنجک انداز میتواند ۶ نارنجک۴۰ میلی متری در عرض ۳ ثانیه شلیک کندوهمین امر ان را به اسلحه ای مخوف ومرگ اور تبدیل کند.

برد این سلاح به ۴۰۰ متر میرسد. در حالی که وزن خالی ان ۶کیلو گرم ودرحالت پربا شش تیر draco وزن ان ۵/۷ کیلو گرم است.

 

 

 

 

 

ORD_M-32_40mm_lg.jpg

مسلسل نارنجك انداز اتوماتیک Striker4

 

 

 

mk47_0.jpg

 

 

 

مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47 سبک وزن بر روی سه پایه استادارد

 

 

‌در سال 1980 شرکت Saco Defence) ) امریكا كه امروزه نام آن به( General Dynamics Armament and Technical Products) (GDATP) تغییر کرده است.کار ساخت سلاحی نارنجک انداز، سبک و موثرتر با قدرت تخریب بالا كه می‌توانستند آن را جایگزین لانچر نارنجک انداز Mk.19 Mod.3 کنند، شروع کرد.

 

 

 

 

mk47_1.jpg

 

 

تصویری کامل از مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47

 

. در ابتدا نخستین ا‌لگوی اسلحه جدید در میانه سال 1990 ارائه شد، و بعد در سال 1995 موافقت شد که تیم صنعتی، متشکل از شرکت های (GDATP)Saco Defence ، شرکت Raytheon و شرکت نروژی (NAMMO Oy) تشکیل شد. كه شركت Saco کار ساخت اسلحه و سیستم مکانیکی و شلیک سلاح را انجام دهد و شرکت ریتون به عنوان سازنده سیستم ا‌‌لکتریکی نشانه روی و تجهیزات کنترل آ‌تش . که بعدا" توسط تیم شرکت نروژی (NAMMO Oy) به هم وصل می‌شد و نیز کار ساخت گلوله های 40 میلیمتری گازی- انفجاری برای اسلحه جدید انجام می‌داد.

 

 

در سال 2003 ، فرماندهی عملیا‌ت‌های ویژه امریکا (USSOCOM) مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47 را به خدمت گرفت، که بعد توسط شرکت ریتون به سه پایه جدید و سیستم نشانه‌روی تلویزیونی AN/PVG-1 Lightweight مجهز شدند.این اسلحه هم اکنون در خدمت محدودی از نیروهای ویژه امریکا هست.که در طی جنگ و عملیات نظامی در عراق و افغانستان توسط یگان‌های تفنگداران دریایی امریکا به کار گرفته شد. گلوله‌های اسلحه نارنجک انداز Mk.47 بر طبق استاندارد NATO ، کالیبر 40 میلیمتر با سرعت شلیک بالا ساخته شده‌اند. در حال حاضر گلوله‌های پیشرفته گازی- انفجاری با فیوزهای قابل برنامه‌ریزی نوع انفجاری‌،برای این اسلحه ساخته می‌شود، و فقط یک بار قابل استفاده هستند. که سلاحی مخوف به وجود می‌آورد و با وجود آن که قیمت بیشتری نسبت به سلاح XM307 ASCAW با كالیبر 25 میلیمتر (که در حال حاضر ساخته می‌شود) دارد، ولی می‌تواند جایگزین موثری برای این اسلحه باشد.

 

 

 

 

 

mk47_3.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...