zebel 619 249 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مرداد، ۱۳۹۰ سلام به همه درباره قطعات زیر در خودرو و وظایفشون اطلاعات لازم دارم ممنون میشم که کمکم کنید دوستان: اسبک - تایپت - کارتل - رینگ پیستون - مانیفولد - پولوس - فلایویل - کرانویل - ماهک - سگدست - شغالدست - سیبک - میله فرمان - میله رام - کمبر - کستر - واسکازین - اشبیل - بوستر . همین!! 1 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مرداد، ۱۳۹۰ سلام به همهدرباره قطعات زیر در خودرو و وظایفشون اطلاعات لازم دارم ممنون میشم که کمکم کنید دوستان: اسبک - تایپت - کارتل - رینگ پیستون - مانیفولد - پولوس - فلایویل - کرانویل - ماهک - سگدست - شغالدست - سیبک - میله فرمان - میله رام - کمبر - کستر - واسکازین - اشبیل - بوستر . همین!! با سلام نمیدونم منظور شما دقیقا چیه ولی چون اینها خیلی زیادن سعی میکنم وظایفشونو به زبان ساده بگم خدمتتون : اسبک : پس از دریافت فرمان از بادامکها با اعمال فشار اقدام به باز نمودن سوپاپ میکنه تایپت " نمیدونم کارتل : به محفظه ی زیر انجین گفته میشه که میل لنگ در اون قرار داره و در اون روغن برای خنک کاری و روانکاری سیلندر قرار داره رینگ پیستون : رینگها به تعداد 3 عدد در اطراف پیستون قرار دارند که از جنس فولاد فنر و چدن خاکستری و چدن کروی تشکیل شده اند و برای جداش محیط انفجار از محفظه ی روغن ( کارتل ) و جلوگیری از نفوذ روغن تعبیه شده اند . مانیفولد : بطور کلی هر خودرو دارای 2 نوع مانیفولد میشه : ا - مانیفولد سوخت که از طریق اون سوخت به همراه هوا به پشت انژکتور وارد میشه و توسط انژکتور به داخل سیلندر تزریق میشه 2 - مانیفولد دود که دود ناشی از انفجار رو از سیلندر به سمت اگزوز خارج میکنه پولوس : در هوزینگ دیفرانسیل قرار داره و باعث میشه تا چرخها در پیچها دارای چرخشی متعادل باشند فلایویل : یا همون چرخ طیار که به سر استارت متصل هست و پس از اعمال نیرو از استارت دچار چرخش و در نهایت روشن شدن موتور میشه ( فلایویلهای کنکونی دارای 58 دندانه هستند که مربوط به بحث ecu میشه که در این فرصت بهش نمیپردازم ) کرانویل : ماهک : قعطاتی الومینیومی که شکلی شبیه هلال ماه دارند و در گیربکس قرار دارند و وظیفه ی تعویض دنده ها را با اعمال نیرو به قطعاتی که در بازار به النگویی و تودلی معروف هستند بر عهده دارد . سگدست : نمیدونم شغالدست : نمیدونم سیبک : قعطه ای متصل به چرخها میل فرمان : میله ای که از فرمان به جعبه فرمان متصله و باعث جهتدهی میشه میله رام : نمیدونم کمبر و کستر : به زوایای چزخها به جانب و طرفین گویند که در هر خودرو دارای زوایای استانداردیه که خودروساز معین میکنه واسکازین : یا همون روغن فرمان که دارای ویسکوزیتهی مشخصیه و دارای شماره ی استاندادیه اشپیل : نوعی قطعه ی استاندارد که در انتهای پینها و پیچهایی که دارای ارتعاش زیاد هستند قرار میگیرد . بوستر : نمیدونم 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده