رفتن به مطلب

6 عکس العمل برای قوی ماندن بعد از یائسگی


afa

ارسال های توصیه شده

بدن دیگر تحت تأثیر هورمون ها نیست و تغییرات عمده ای در آن به وجود می‌آید. واضح ترین چیز، اضافه شدن بخش جدیدی از چربی ها در بدن است. کافیست که فرد فعالیتش کم شود و کی هم بیشتر از قبل بخورد، به سرعت چندین کیلو اضافه وزن در محل های خاصی، خصوصاً شکم جای می‌گیرند. به بیان دیگر، بدن به سمت مردانه شدن پیش می‌رود... . در اینجا، ما 6 عکس العملی را که به شما امکان حفظ اندامی جوان و زیبا، بعد از یائسگی را می‌دهد، ارائه می‌کنیم.

 

بدن تان را ماساژ دهید

بدن تان را ماساژ دهید، با یک روغن ِ بدن، یک کرم لاغری یا یک شیر معمولی مخصوص بدن، فرقی ندارد؛ مهم این است که به مدت طولانی ماساژ دهید. این کار به شما می‌آموزد که بدن تان را دوباره بشناسید و روی فرم بیاوریدش. عمل سادۀ ماساژ، چربی ها را به حرکت درمی‌آورد، بنابراین بدون تردید، باید روی محل هایی که با قشری از چربی پوشیده شده اند، تأکید بیشتری داشته باشید.

پوست تان را مرطوب کنید

پس از یائسگی، پوست خشک تر و شل می‌شود. پس هر روز، تمام بدن از جمله صورت تان را مرطوب کنید. برای این کار کرم مناسب با نوع پوست تان را انتخاب کنید.

برای پاک سازی و شستشوی پوست، حواستان باشد که از محصولات خشک کننده یا خیلی قوی استفاده نکنید. به طور کلی، بهتر است از ژل های ملایم یا صابون های قدیمی برای شستشو استفاده کنید.

 

ورزش کنید

به هیچ وجه ورزش را ترک نکنید. اگر بتوانید، میزان ورزش روزانه تان را افزایش دهید، بسیار عالی می‌شود. به احتمال زیاد، با بزرگ شدن بچه ها، زمانبندی شما هم تغییر می‌کند و وقت بیشتری برای خودتان خواهید داشت، از این وقت اضافه بهره ببرید؛ یک فعالیت جسمی مناسب انتخاب کنید، می‌توانید این فعالیت جسمی را همراه با یکی از دوستان تان انجام دهید....

 

با این کار، ورزش کردن راحت تر و صمیمانه تر خواهد شد. اگر نمی‌توانید ورزش کنید، در هر شرایط و به هر بهانه ای تحرک تان را بیشتر کنید: راه بروید، باغبانی کنید، کارهای تعمیرات را انجام دهید، گرد گیری کنید، مسیرهای کوتاه را پیاده طی کنید و... . اگر ورزش کنید، همه چیز را برای سلامتی در اختیار دارید زیرا فعالیت جسمی بدن تان را روی فرم نگه می‌دارد، از اضافه وزن، بیماری های قلبی و عروقی و پوکی استخوان پیشگیری می‌کند و اخلاق و حال و هوایتان را هم بهتر می‌کند!

توجه، عضله های سه سر را از یاد نبرید ! باید این عضله ها را با استفاده از وزنه یا شنا رفتن ساده، به طور مرتب به کار بیندازید.

 

تغذیۀ مناسبی داشته باشید

طی دوران یائسگی، که دورۀ تحول زندگی زنان است، احتمال دارد همراه با افزایش وزن باشد. زمانش فرارسیده که نگاه مجددی به رژیم غذایی تان داشته باشید.

شکی نیست که یک شبه نمی‌توان همه چیز را تغییر داد، اما می‌توان برخی عادات را به تدریج اصلاح کرد: مصرف سس ها و بقیه مایونزها را کم کنید، هرزه خوری و خوردن خوراکی های چرب و شیرین را ترک کنید، خودتان با استفاده از مواد غذایی اولیه آشپزی کنید، مواد غذایی تصفیه نشده را در الویت قرار دهید (غلات کامل، نان کامل، آرد، برنج و ماکارونی کامل)، مصرف ماهی، گوشت های سفید، فرآورده های لبنی کم چرب را به بقیۀ خوراکی ها ترجیح دهید، از مصرف گوشت خوک و الکل اجتناب کنید.... و البته مصرف میوه و خصوصاً سبزیجات را افزایش دهید !

 

به طور مرتب خودتان را وزن کنید

بدون افتادن به افراط، و وسواسی شدن نسبت به وزن، به طور مرتب خودتان را وزن کنید تا بدانید چه وضعیتی دارد و بتوانید خیلی سریع و در نتیجه مؤثر، واکنش نشان دهید. اصولاً، در یائسگی مثل بقیه دوره های زندگی یا حتی شدیدتر از آنها، کم کردن 1 یا 2 کیلو راحت تر از کم کردن، 6- 5 کیلو خواهد بود!

 

زندگی بدون استرس

استرس نیز به روش های خاصی خارج می‌شود.... . از زمان هایتان به بهترین نحو بهره ببرید و به ریلکسیشن یا یوگا بپردازید. نگذارید مشکلات خواب دوام پیدا کنند. برای حل مشکلات خواب یک سری اصول خاص وجود دارند که باید رعایت شان کنید (زمان تنظیم شده برای به خواب رفتن و از خواب برخاستن، دعای قبل از خواب، ورزش نکردن در شب، حمام آّب گرم، شام سبک، عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی و ...). در نهایت زمانی را برای کارهایی مثل مطالعه، گشت و گذار، گوش دادن به موزیک یا هر تفریح دیگری که خسته تان کند، یا حمام کامل همراه با شستشو اختصاص دهید تا بهتر خوابتان ببرد.

 

بازهم یادآوری می‌کنیم که رعایت اصول بهداشتی در زمان یائسگی بسیار مهم است. دیگر زمانش رسیده که دوباره به روش زندگی تان بیاندیشید و اصلاحش کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...