رفتن به مطلب

يک کارشناس : استقرار سامانه موشکي آمريکا اقدامي ناکارآمد براي فشار بر ايران است


ارسال های توصیه شده

13/11/1388

کد خبر : 935665

منبع : خبرگزاری ایرنا

n4udssm3m3fs9rwmolxb.jpg

يک کارشناس : استقرار سامانه موشکي آمريکا اقدامي ناکارآمد براي فشار بر ايران است

يک کارشناس مسائل بين المللي با اشاره به تلاش آمريکا براي استقرار يک سامانه موشکي در خليج فارس اظهار داشت: اين مساله اقدامي ناکارآمد براي فشار بر ايران در موضوع هسته اي است.

فاضل فيضي معاون پژوهشي دانشکده خبر و کارشناس مسائل بين المللي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي ايرنا با اشاره به اقدامات خصمانه آمريکا عليه کشورمان در طول سي سال گذشته تاکيد کرد: موضوع استقرار سامانه موشکي آمريکا در خليج فارس موضوع جديدي نيست و آمريکايي ها در طول سال هاي پس از انقلاب اسلامي تلاش کرده اند تا با استفاده از مکانيزم هاي سياسي، اقتصادي و نظامي جمهوري اسلامي را تحت فشار بگذارند.

وي با اشاره به اقدامات آمريکايي ها در طول سال هاي بعد از انقلاب گفت: 8 سال جنگ تحميلي عراق عليه ملت ما با چراغ سبز آمريکايي ها انجام شد و استقرار نيروهاي واکنش سريع، استقرار پايگاه هاي نظامي دايمي در منطقه و حضور ناوهاي آمريکايي در خليج فارس همگي در يک راستا قرار دارند.

اين کارشناس مسائل بين المللي با اشاره به عدم نگراني ايران از اين گونه اقدامات تصريح کرد: اين گونه اقدامات باعث نگراني جمهوري اسلامي نخواهد شد. ما علاوه بر آنکه تمامي تحرکات نظامي در منطقه را با هوشمندي رصد مي کنيم، واکنش درخوري را نيز به منظور مقابله با آنها خواهيم داد.

معاون پژوهشي دانشکده خبر خاطرنشان ساخت: آمريکايي ها بعد از مشاهده مقاومت ايران در موضوع هسته اي و براي ايجاد فشار بيشتر بر تهران به منظور عقب نشيني از مواضع اصولي اش دست به اين گونه اقدامات مذبوحانه مي زنند.

وي با اشاره به اختلافات آمريکا با چين بر سر موضوعات مختلف گفت: آمريکايي ها بعد از آنکه متوجه شدند نمي توانند چين را در موضوع تحريم هاي بيشتر ايران بر سر موضوع هسته اي با خود همراه کنند، دست به اين اقدام زدند.

فاضل فيضي با بيان اينکه اين گونه اقدامات باعث بي ثباتي و ناامني در منطقه خواهد شد، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره تاکيد کرده است که به امنيت دسته جمعي که با مشارکت همه کشورهاي ساحلي خليج فارس به دست بيايد، اعتقاد دارد و اين گونه اقدامات تنها باعث بي ثباتي، ناامني و ايجاد فضاي بي اعتمادي خواهد شد.

اين کارشناس مسائل بين المللي افزود: در طول سي سال گذشته شاهد 3 جنگ در خليج فارس بوده ايم که در هيچ کدام از آنها ايران نقش تهاجمي نداشته است. جنگ اول، 8 سال جنگي بود که ارتش بعث عراق بر کشور ما تحميل کرد و ما تنها از کشور خود دفاع کرديم، در جنگ دوم که عراق کويت را اشغال کرد ما نه تنها نقشي نداشتيم بلکه در بازسازي کويت نيز نقش داشتيم و در جنگ سوم هم اين آمريکا بود که به عراق لشکر کشيد.

وي خاطرنشان ساخت: نه در دکترين نظامي و نه در مشي سياسي جمهوري اسلامي ايران بدنبال حمله به هيچ کشوري نيست و اين آمريکاست که منبع تهديد براي منطقه خليج فارس است.

n4udssm3m3fs9rwmolxb.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...