رفتن به مطلب

وزير دفاع: کشورهاي منطقه بايد متعهد به حفظ ثبات و امنيت تنگه هرمز باشند


ارسال های توصیه شده

13/11/1388

کد خبر : 936899

منبع : خبرگزاری ایرنا

c6qun16kntts3cfjr5td.jpg

وزير دفاع: کشورهاي منطقه بايد متعهد به حفظ ثبات و امنيت تنگه هرمز باشند

 

وزير دفاع و پشتيباني و نيروهاي مسلح گفت: کشورهاي منطقه بايستي متعهد به حفظ ثبات و امنيت در منطقه حساس خليج فارس و تنگه هرمز باشند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي و تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ "احمد وحيدي" ظهر امروز با شيخ تميم بن حمد آل ثاني وليعهد و جانشين فرمانده کل نيروهاي مسلح قطر که براي اقامتي کوتاه به کشورمان سفر کرده است، ديدار و گفت و گو کرد.

وليعهد قطر در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي و ملاقات با مقامات بلندپايه ايران اظهار داشت: مشترکات تاريخي و فرهنگي ايران و قطر مبناي توسعه و تحکيم روابط دو کشور مي باشد.

وي با تاکيد بر توسعه همکاري‌هاي دو کشور در همه زمينه‌ها افزود: گفت‌وگو و تعامل ميان دولت‌ها، ملت‌ها و علماي منطقه ضمن تثبيت ثبات و امنيت در منطقه، وحدت و برادري را نيز گسترش خواهد داد.

وليعهد قطر، با دعوت از وزير دفاع کشورمان براي سفر به اين کشور، آمادگي قطر را براي توسعه روابط نظامي با جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد.

وزير دفاع کشورمان نيز در اين ديدار با اشاره به سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران که مبتني بر توسعه و تحکيم روابط با همسايگان بويژه در منطقه خليج فارس است، گفت: خوشبختانه مناسبات ايران و قطر در پرتو اشتراکات تاريخي، فرهنگي و اجتماعي از سطح بسيار خوبي برخوردار است.

سردار سرتيپ احمد وحيدي با بيان اينکه سطح روابط دفاعي دو کشور نيز از رشد قابل قبول و مطلوبي برخوردار است آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ايجاد و توسعه هر چه بيشتر همکاري‌هاي دفاعي، نظامي با قطر و کليه کشورهاي منطقه خليج فارس اعلام کرد.

وزير دفاع تصريح کرد: الگوي مورد نظر جمهوري اسلامي ايران، تأمين امنيت دسته ‌جمعي است و معتقد هستيم همه کشورهاي منطقه بايستي متعهد به حفظ ثبات و امنيت در منطقه حساس خليج فارس و تنگه هرمز باشند.

c6qun16kntts3cfjr5td.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...