رفتن به مطلب

رژيم صهيونيستي به استفاده از بمب هاي فسفري در غزه اعتراف کرد


ارسال های توصیه شده

13/11/1388

کد خبر : 934948

منبع : خبرگزاری ایرنا

wscjpj9zxoody1an602e.jpg

رژيم صهيونيستي به استفاده از بمب هاي فسفري در غزه اعتراف کرد

 

تهران- پايگاه اينترنتي شبکه خبري بي.بي.سي روز سه شنبه اعلام کرد که رژيم صهيونيستي در پاسخ به گزارش قاضي "ريچارد گلدستون" به استفاده از بمب هاي فسفري اذعان کرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، اين منبع نوشت: اسرائيل اعلام کرده که دو افسر ارشد ارتش آن به دليل اقداماتشان در جنگ غزه و استفاده از بمب هاي فسفري تنبيه انضباطي شده اند.

 

اين براي اولين بار است که اسرائيل مي گويد، از بمب هاي فسفري استفاده کرده است.

بر اساس اين گزارش، مقامات رژيم صهيونيستي گفته اند، يک سرتيپ و يک سرهنگ ارتش اين رژيم با شليک بمب هاي "فسفر سفيد" به سوي انبار اصلي سازمان ملل در غزه که منجر به آتش گرفتن آن شد، زندگي مردم را به خطر انداختند. در اين حادثه، چند نفر زخمي شدند.

جزئيات اين حادثه در گزارش (رژيم صهيونيستي) اسرائيل به سازمان ملل در باره جنگ سال پيش غزه ذکر شده است. اسرائيل گفته است که هيچ مدرکي دال بر وقوع جنايت جنگي وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اين رسانه، اين براي اولين بار است که اسرائيل به استفاده از چنين بمب هايي اذعان کرده است.

هنوز مشخص نيست شدت تنبيه هاي در نظر گرفته شده از سوي اسرائيل براي اين افراد تا چه حد است. نام اين افراد نيز افشا نشده است.

در جنگ غزه، رسانه ها تصاويري منتشر کردند که نشان مي داد بمب هاي فسفري به سوي انبار سازمان ملل شليک شده است.

در گزارش (رژيم صهيونيستي) اسرائيل آمده است که چند گلوله توپ حاوي فسفر سفيد که استفاده از آن مغاير قوانين بين المللي است، در نزديکي مناطق مسکوني شليک شده است.

يک مقام اسرائيلي در باره پاسخ اين کشور به گزارش گلدستون گفت که اسرائيل اين هدف را نداشته که پاسخ مشروحي به ادعاهاي مطرح شده در اين گزارش بدهد و تنها خواسته نشان دهد که سيستم قضايي آن "مستقل" و "قابل اعتماد" است.

در جريان تهاجم نظامي (رژيم صهيونيستي) اسرائيل به غزه بيش از يک هزار و 400نفر کشته شدند اما اسرائيل آمار کشته ها را يک هزار و 166تن اعلام کرد.

سه شهروند غيرنظامي اسرائيل و 10 سرباز آن نيز در اين جنگ کشته شدند.

در گزارش قاضي گلدستون آمده بود که شواهدي از "نقض جدي حقوق بشر بين المللي و قوانين بشردوستانه توسط اسرائيل در جريان مناقشه غزه" وجود دارد. طبق اين گزارش، عمليات جنگي اسرائيل در غزه "در تمام مراحل براي حمله عمدي و بي تناسب به منظور مجازات، خوار و خفيف کردن و ترساندن غيرنظاميان" به دقت برنامه ريزي شده بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...