رفتن به مطلب

آقای رئیس جمهور، همین اندازه هم کافیست...!


ارسال های توصیه شده

همين اندازه هم کافي است!

دکتر دلاور نجفي حاجي پور -آقاي رئيس جمهور محترم اعلام کردند که مي خواهند به هر خانوادهء ايراني 1000 متر زمين بدهند تا در آن هم خانه بسازند و هم باغ احداث کنند .ظاهر اين حرف چنان ناشيانه است که بخوبي نشان مي دهد بايد عاري از پشتوانهء علمي و کارشناسي باشد . و به همين دليل هم وزير راه و شهر سازي که اخيرا با راي اعتماد مجلس به مقام عالي اين وزارت خانهء جديد التاسيس دست يافته است ، خود را به نشنيدن زد و به قول خودمان پشت اين حرف را نگرفت ! و اما چند نکته :

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

1 - همان اندازه که سکوت وزير راه و شهر سازي و عدم توجه وي به اين سخن قابل تقدير است ، سکوت دولتمردان عرصهء حفاظت از محيط زيست و طبيعت از جمله رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و وزير جهادکشاورزي مذموم و ناپسند است . در ظاهر که صداي مخالفتي از آقايان بلند نشد و بسيار بعيد است که در خلوت نيز تذکري به رئيس شان داده باشند ! و اين جاي تاسف بسيار دارد.

2 - آقاي رئيس جمهور حتما استحضار دارند که اغلب زمين هاي مرغوب طي ساليان پس از پيروزي انقلاب به از ما بهتران رسيده است و هم اکنون زمين مرغوبي نمانده است تا به ساير خلق الله هبه بفرمايند ! اگر باور نداريد سري به لواسان بزنيد حتما باورتان مي شود .شمال کشور که جاي سوزن انداختن ندارد ،جنگل هاي بلوط زاگرس هم که همه اش پروانه چراي دام است ، نوک کوه هم که نمي شود خانه ساخت ، مي ماند کوير لوت و کوير نمک که اگر آقاي رئيس جمهور تمايل دارند ، بسم الله ...!

3 - آقاي رئيس جمهور 2 ميليون هکتار باغ چقدر آب مي خواهد؟! لطف کنيد در حاشيهء دولت از آقاي خليليان بپرسيد. آيا منابع آبي کشور اجازهء اين خيالبافي ها را مي دهد ؟!

4 - آقاي رئيس جمهور ، مي دانيد چرا وزير راه و شهرسازي پشت حرف شما را نگرفت ؟ علت نگراني وي از عدم وجود يک درصد اعتبار مالي اين موضوع است ! وي در طرح مسکن مهر که به قول شما دست گرمي بوده است ، دارد با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم مي کند.

5 - هم اکنون محدوده قانوني شهر ها و روستاها به اندازه کافي گلوي محيط زيست را فشرده است . همين زخم کافي است !

6 - اگر پس از قهر 11 روزهءتان توبه کرده ايد بد نيست اين جملات مقام معظم رهبري را مرور و عمل نمائيد:

 

" حالا آقايان مسئولين دولتى اينجا حضور دارند؛ من جداً از اين طرح باغشهرها نگرانم. آقاى رئيس جمهور هم چند بار با من مطرح کردند، به ايشان هم گفتم. من نمي دانم چه پيش مى‌آيد، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با اين ديد نگاه کنيد که راه را باز نکنيد. يک عده‌اى سوءاستفاده‌چى‌اند. هرجا که براى يک کار عام‌المنفعه‌اى در نظر گرفته ميشود - همين آمارهائى که آقاى شهردار محترم دادند - من ميدانم و مطمئنم که يک عده‌اى نشسته‌اند و کمين گرفته‌اند ببينند چطور ميتوانند اين طعمه را بربايند. جنگلهاى اطراف شهر هست، زمينهاى جنگلى و مناطق جنگلى هست - که خب، اينها با زحمت زياد و در طول ساليان زياد به وجود آمده - نگاهشان به اينهاست.

من گاهى به ارتفاعات مي روم، از آنجا نگاه مي کنم، مى‌بينم چه اتفاقى دارد مى‌افتد. بارها هم به شهردارهاى مختلف اين مطلب را گفتم. البته فقط کار شهردارى نيست؛ مجموعه‌هاى مرتبط با شهرسازى، مجموعه‌هاى مرتبط با مراتع، همه بايد همکارى کنند.

نگذاريد تهران بيش از اين بزرگ شود، نگذاريد به زمينهاى جنوب البرز اينقدر تعرض شود؛ جلوى اينها را بگيريد. يک عده‌اى هستند که فقط دنبال پولند، مسئله‌شان مسئله‌ پول است؛ ديگر نگاه نمي کنند که حالا اين جائى که آنها دارند براى پول تخريب مي کنند، تصرف مي کنند، به چه قيمتى براى کشور، براى مردم، براى شهر تهران تمام خواهد شد؛ هيچ برايشان اهميت ندارد. آن کسى که ديدبان و پاسبان و پاسدار اين منافع ملى است، شماها هستيد؛ نبايد بگذاريد."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...