رفتن به مطلب

خشکسالي 10 ميليون نفر را در شرق آفريقا با بحران مواجه کرده است


ارسال های توصیه شده

خشکسالي 10 ميليون نفر را در شرق آفريقا با بحران مواجه کرده است :ws44:

ايرن: نمايندگان سازمان ملل متحد در گزارشي اعلام کردند: خشکسالي در حوزه شرق آفريقا بر زندگي 10 ميليون تن اثر مخرب برجاي گذاشته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش (ايسنا)، در گزارش اين نهاد بين‌المللي آمده است که خشکسالي ناشي از نباريدن باران‌هاي فصلي باعث بروز قحطي و کمبود مواد غذايي در کشورهاي حوزه شرق آفريقا شده است که اين موضوع بر 10 ميليون تن از سکنه اين کشورهاي اثر سوء برجاي گذاشته و زندگي را براي اين افراد سخت کرده است.

«اوني کريشنان» رييس مرکز حمايت از افراد آسيب‌پذير سازمان ملل متحد در کشورهاي حوزه شرق آفريقا، طي 10 سال گذشته متاسفانه اين وضعيت نامساعد جوي به شدت بر زندگي سکنه اين کشورها اثر گذاشته و باعث بروز خشکسالي و قحطي هاي پي درپي شده است.

«جوديت شولر» يکي از کارشناسان برنامه غذايي سازمان ملل متحد در ادامه به شبکه خبري سي‌ان‌ان يادآور شد: طي يک دهه گذشته باران به ميزان لازم نباريده و باعث خشک شدن زمين‌هاي زراعي و از بين رفتن ذخيره آبي در کشورهايي چون «جيبوتي» و سومالي شده است.

به گزارش ايسنا، اين کارشناس برنامه غذايي سازمان ملل متحد در ادامه خاطرنشان کرد: در ماه‌هاي نوامبر و دسامبر بارش‌هايي داشتيم، اما دماي بالاي هوا باعث خشک و بخار شدن آب‌هاي ذخيره شد. اين موضوع باعث شد تا دست کم دو ميليون و 500 هزار تنن تنها در سومالي دچار سوءتغذيه شده و از گرسنگي رنج ببرند. البته بروز جنگ‌هاي چند ساله داخلي باعث شده تا کمک‌هاي نيروهاي امداد بين‌المللي با مشکل مواجه شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...