رفتن به مطلب

افشاگری تحلیلگر صهیونیست : موساد عامل ترور رهبر حماس در دبی است


ارسال های توصیه شده

10/11/1388

کد خبر : ندارد

منبع : خبرگزاری مهر

dubvondlvobziqu9e2ng.jpg

"عکس محمود مبحوح در دست پدرش"

 

افشاگری تحلیلگر صهیونیست : موساد عامل ترور رهبر حماس در دبی است

یک تحلیلگر ارشد صهیونیست که در زمینه اطلاعات امنیتی و نظامی مشهور است، تاکید کرد: بیش از یک دلیل درباره دست داشتن موساد در ترور "محمود مبحوح" (از فرمانده های نظامی حماس) در دبی وجود دارد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت، "ران بن یشای" که از ارتباطات نزدیکی با دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی بهره می برد، در تحلیلی نوشت: اینکه موساد (دستگاه امنیتی خارجی رژیم اسرائیل) عامل ترور مبحوح باشد، مسئله عجیبی نیست.

وی تاکید کرد: عوارضی که بر جسد مبحوح (تصلب شرایین و عفونت اندام داخلی) دیده شده است، بسیار مشابه همان عوارضی است که "خالد مشعل" در سال 1997 با آن روبرو شده بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سال 1997، در زمانی که در امان (پایتخت اردن) میهمان "ملک حسین" پادشاه اردن بود، با همین روش مورد حمله قرار گرفت. در آن سال ملک حسین به شدت علیه رژیم صهیونیستی موضع گرفت، امری که به اعزام پزشکی متخصص از سوی "بنیامین نتانیاهو" (نخست وزیر وقت کابینه) منجر شد. گفته می شود این پزشک با تزریق پادزهر سم وارد شده به بدن مشعل از مجرای سر، وی را از مرگ حتمی در پی عملیات تروریستی موساد نجات داده است.

بن یشای در ادامه با اشاره به دیگر دلایل موساد در ترور فرمانده حماس، تاکید کرد: موساد دلایل زیادی برای انجام این عملیات داشت؛ مبحوح مؤسس شاخه نظامی حماس موسوم به کتائب قسام در انتفاضه نخست الاقصی بود، همچنین عامل طراحی و اجرای عملیات گروگان گیری و قتل دو سرباز اسرائیلی (آوی اسپورتاس، ایلان سعدون) بود.

روز گذشته "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس از ترور یکی از رهبران این جنبش در دبی توسط رژیم صهیونیستی خبر داه بود.

وی با بیان اینکه موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) عامل ترور مبحوح بوده است، گفت: خون شهیدان ما پایمال نخواهد شد و دشمن اشغالگر را نابود خواهد کرد.

گفتنی است مبحوح 35 ساله که یکی از بنیانگذاران گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس به شمار می رود در سال 1998 از نوارغزه تبعید شد.

وی طراح بسیاری از عملیات ها علیه رژیم صهیونیستی بود و در آغاز انتفاضه نخست در به اسارت گرفتن دو نظامی صهیونیست برای تبادل با اسرای فلسطینی نقش داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...