رفتن به مطلب

گاردین : طالبان آماده قطع رابطه با القاعده است


ارسال های توصیه شده

10/11/1388

کد خبر : ندارد

منبع : خبرگزاری مهر

***خبر بدون تصویر***

 

گاردین : طالبان آماده قطع رابطه با القاعده است

یک روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از مقامات ارشد نظامی سابق پاکستان که مسئول آموزش "ملا محمدعمر" بوده از آمادگی رهبر طالبان برای قطع همکاری با القاعده خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، "سلطان امیر طرار" افسر بازنشسته سرویس امنیت داخلی پاکستان ( isi ) که زمانی مسئول آموزش دادن به مرد شماره یک طالبان بود اعلام کرده که "ملا محمد عمر" برای رسیدن به صلح در افغانستان آماده قطع رابطه با القاعده است.

به نوشته گاردین، "سلطان امیر طرار" در بین شبه نظامیان افغانی به عنوان پدرخوانده طالبان شناخته می شود. وی در درگیریهای داخلی افغانستان در دهه 1990 نقشی انکار نشدنی در به قدرت رسیدن طالبان ایفا کرده است.

وی که هم اکنون در راولپندی ساکن است مذاکره نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان را با فرماندهان ارشد طالبان در دبی را تکذیب کرد.

طرار در ادامه با ذکر این مطلب که افرادی که به نمایندگی از طالبان به دبی رفته اند هیچ جایگاهی در میان نیروهای طالبان نداشته اند، گفت : مذاکره با طالبان تنها در صورتی که بطور مستقیم با خود ملاعمر مذاکره شود نتیجه بخش خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در نشست لندن گفت : هر گونه راهبردی درباره طالبان شامل پرداخت رشوه و یا آشتی با آنها شکست می خورد.

گاردین در ادامه مطلب می نویسد : بر خلاف تبلیغاتی که در هفته های اخیر درباره مذاکره با طالبان منتشر شده حقایق کمی در این باره وجود دارد. در دهه 1990 ارتباطاتی کلیدی میان سازمان اطلاعات پاکستان و طالبان وجود داشت و طرار مسئول این ارتباطها بود. نقش وی به حدی بود که هنوز هم جایگاهی ویژه در میان طالبان افغانستان دارد.

به گفته وی اگر آمریکا چهره ای قابل اطمینان از خود به نمایش بگذارد، طالبان افغانستان نیز با رویکردی مثبت وارد مذاکره می شود زیرا ملاعمر به فکر نجات کشور خود است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...