رفتن به مطلب

چهار ترفند رجیستری خیلی با حال!


ارسال های توصیه شده

غیرفعال كردن برگه‌ها ( Tab ) در Display Properties

وقتی بچه‌ها يا افراد ناوارد ياد می‌گيرند كه چگونه Disp Prp شكل و ظاهر سيستم را تغییر می‌دهد، گاهی وقت‌ها تغییرات نابجایی را در كامپیوترهایی كه مشترك هستند، ايجاد می‌كنند. می‌توانید با اضافه كردن یك متغیر در

 

 

HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System

 

 

تغییرات پیكربندی Disp Prp را متوقف كنید. به تناسب مورد، یك مقدار DWORD ایجاد كنید و دادهِ آن را برابر با یك قرار دهید. برگه‌های Themes ، Desktop ، ScreenSaver و Setting به ترتیب با مقادیری به نام NoThemesTab ، NoDispBackgroundPage ، NoDispScrSavPage و NoDispSettingsPage متوقف می‌شوند. مقدار NoDispAppearance هم برگهِ Themes و هم Appearance را متوقف می‌كند. مقدار NoDispCpl هم به طور كل، كادر Disp Prp را تعطیل می‌كند.

 

جلوگیری از تغییر Background

در IE وقتی روی تصویری راست كلیك كرده و گزینه‌ی Set as background را انتخاب می‌كنید، background تغییر می‌كند. برای جلوگیری از چنین كاری در كادر محاوره‌ای Run تایپ كنید Regedit و مسیر زیر را دنبال كنید:

 

 

HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ ActiveDesktop

 

 

و یك مقدار DWORD به نام NoChangingWallpaper ايجاد كنید و مقدار آن را یك قرار دهید. توجه داشته باشید این تنظیم فقط برای ویندوز XP است و حتما باید یك عكس را به عنوان Background انتخاب كنید، نه گزینه‌ی None (ولا غیر)

نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره !

 

اجرای برنامه از طریق كادر محاوره‌ای Run

برنامه‌هایی مثل Regedit و Msconfig را می‌توان از طريق كادر محاوره ای Run و بدون نوشتن مسیر آن‌ها اجرا كرد. اما برای اجرای سایر برنامه‌ها، به این شکل، باید یك كلید به رجیستری اضافه كنیم. مسیر زیر را دنبال كنید:

 

 

HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ App Paths

 

 

حالا یك كلید كه نام آن همان نام فایل اجرایی است، اضافه كنید. برای مثال Myprog.exe . مقدار آن‌را برابر آدرس كامل برنامه قرار دهید، در مثال ما C:\Program Files\Myprog\Myprog.exe . همچنین می‌بایست یك String Value ایجاد كنید كه آدرس آن فقط قسمتی از محل مورد نظر شماست كه در مثال ما این آدرس می‌باشد: C:\Program Files\MyProg

نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره!

 

توقف Compression

ابزار DiskCleanup در پارتيشن‌های NTFS فایل‌های قدیمی را برای ایجاد فضای بیشتر فشرده می‌كند. امّــا محاسبه‌ی‌‌ ذخیره‌سازی و انجام عملیات فشرده‌سازی زمان زیادی طول می‌كشد و در بعضی موارد سیستم قفل می‌كند. اگر چنین اتفاقی می‌افتد و یا شما هم مثل من آدم صبوری نیستید، برای از كار انداختن Compression مسیر زیر را دنبال كنید:

 

 

HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ VolumeCaches \ Compress Old Files

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...