رفتن به مطلب

شبه جزيره کره ناآرام است


ارسال های توصیه شده

07/11/1388

کد خبر : 921351

منبع : خبرگزاری ایرنا

b63dga1vvv6xv4pv31hu.jpg

شبه جزيره کره ناآرام است

 

پکن - درپي تبادل آتش بين نيروهاي دريايي دوکره ، تنش ها در شبه جزيره کره که بيش از 28 هزار نظامي آمريکا در آن مستقر هستند؛ شدت گرفته است.

به گزارش ايرنا، منابع خبري در کره جنوبي روز چهارشنبه گزارش دادند که کره شمالي امروز اقدام به شليک توپ به سمت دريايي واقع در نزديکي مرز مشترک دو کره کرد و نيروهاي کره حنوبي نيز به اين اقدام پاسخ دادند.

هرچند خسارتي از اين آتشباريها گزارش نشده است اما اين دومين مناقشه و درگيري نظامي بين نيروهاي دريايي دوکره در دوماه گذشته است.

در ماه نوامبر گذشته ، نيروهاي دريايي دوکره شاهد يک درگيري نظامي بودندکه به آتش گرفتن يک قايق گشت زني انجاميد.

شليک گلوله هاي توپ از سوي کره شمالي در روز چهارشنبه يک روز پس از آن رخ مي دهد که کره شمالي يک منطقه " ممنوعه کشتيراني " در اطراف مرز متشنج دو کره اعلام کرد.

کره شمالي قبل از اين اعلام کرده بود که درصدد ايجاد محدوديت هايي براي کشتي ها در اين منطقه است.

ارتش کره جنوبي احتمال داده است که اين مساله با تمرينات نظامي عادي و يا آمادگي کره شمالي براي آزمايش کوتاه برد اين کشور مرتبط باشد.

اختلافات دو کره در خصوص سرحدات دريايي در اين دريا بارها براي هر دو طرف مشکل ساز شده است.

نيروهاي دريايي دو کره در سال هاي 1999 و 2002 نيز با يکديگر درگير شده بودند.

نفس برخورد نيروي دريايي دو کره در آبهاي مورد منازعه مساله اي عادي است زيرا وجود نظاميان و کشتي هاي آمريکايي در اين منطقه و مداخله هاي برخي از قدرت هاي غربي تاکنون مانع شده است که دو کره براي مرزبندي اين آبها به توافقي برسند و لذا چنين حوادثي هر از چند گاهي رخ مي دهد.

به همين سبب برخي اعتقاد دارند کره شمالي با اين اقدام خود به سئول و واشنگتن هشدار مي دهد در شبه جزيره کره به دنبال تنش نباشند و به ياد داشته باشند مساله هسته اي در اين منطقه زماني حل مي شود که آنها حضورشان را خاتمه داده و از برگزاري رزمايش هاي مشترک خودداري ورزيده و به سياست تحريم و اعمال فشار پايان دهند.

از ديدگاه کره شمالي تا زماني که سئول و واشنگتن در آبهاي شبه جزيره کره برضد اين کشور و براي اجراي عمليات نظامي برنامه ريزي مي کنند آسياي شمال شرقي براي کره شمالي امنيت کافي نخواهد داشت.

پيش بيني مي شود ارتش هاي کره شمالي و کره جنوبي بعد از حادثه امروز به حال آماده باش درآيند و اگر آمريکا بخواهد کماکان مثل گذشته در انديشه افزايش تسليحات خود در منطقه و تقويت روابط نظامي و استحکام اتحاد با کره جنوبي باشد کار براي مصالحه دو کره دشوارتر شده و وضعيت شبه جنگي در اين منطقه هرگز پايان نخواهد يافت.

b63dga1vvv6xv4pv31hu.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...