رفتن به مطلب

طراح حملات اخير کابل گروه جلال الدين حقاني بوده است


ارسال های توصیه شده

07/11/1388

کد خبر : 921405

منبع : خبرگزاری ایرنا

zcdjaql0d9h5wi2leuol.jpg

طراح حملات اخير کابل گروه جلال الدين حقاني بوده است

 

تهران - اداره امنيت ملي افغانستان اعلام کرد: گروه مربوط به جلال الدين حقاني طراح حملات اخير در مرکز شهر کابل بوده است.

به گزارش ايرنا، به نقل از رسانه هاي غربي هر چند حملات هفته گذشته شهر کابل را گروه طالبان به عهده گرفته، اما اظهارات سعيد انصاري يکي از مسوولان اداره امنيت ملي افغانستان نشان مي دهد که گروه مربوط به رهبري جلال الدين حقاني که بيشتر در شرق افغانستان فعال هستند، در اين حملات نقش داشته اند.

 

مسئولان اداره امنيت ملي افغانستان نيز مي گويند، پنج نفر در ارتباط به حملات و ناامني هاي اخير در کابل بازداشت شدند و افراد بازداشت شده مربوط به دو گروه جداگانه هستند که يکي از اين گروه ها، مسئوليت سازماندهي حمله هفته گذشته به مرکز شهر کابل را برعهده داشته است.

 

سعيد انصاري، سخنگوي امنيت ملي افغانستان اظهارداشت که افراد بازداشت شده، همه شهروندان افغان هستند و براي اجراي حملات شان در کابل، از گروه مربوط به جلال الدين حقاني دستور مي گرفتند. انصاري گفت که اين افراد، علاوه بر حمله هفته گذشته در کابل، در سازماندهي چندين حمله انتحاري ديگر در کابل نيز دخيل بوده اند در اين حمله که روز دوشنبه هفته گذشته صورت گرفت، افراد مسلح حملاتي را در نزديکي کاخ رياست جمهوري و چندين ساختمان دولتي در کابل سازماندهي کردند.

 

در اين حملات، پنج نفر کشته و بيش از هفتاد تن ديگر زخمي شدند و ساختمان يک محل خريد و فروش در مرکز شهر، کاملا آتش گرفت.

به گفته انصاري، اين حملات شامل کشتن دکتر عبدالله، معاون امنيت ملي، حمله ناکام به عبدالرسول سياف، از فرماندهان سابق جهادي و عضو پارلمان افغانستان و مسموميت و کشتن چندين مامور پليس در يک پاسگاه امنيتي در غرب شهر کابل بوده است. به دنبال حملات سازماندهي شده هفته گذشته در کابل، نيروهاي امنيتي افغانستان تحقيقات گسترده اي را آغاز کردند.

 

امنيت ملي افغانستان مي گويد، از محل اقامت افراد بازداشت شده در مرکز شهر کابل، سلاح سبک، بمبهاي دستي، مواد انفجاري و نقشه کامپيوتري چندين هدف در هتل سرينا، وزارت دادگستري، بانک مرکزي و کاخ رياست جمهوري به دست آمده است.

zcdjaql0d9h5wi2leuol.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...