رفتن به مطلب

طرح اوباما براي کاهش کسري بودجه هزينه هاي نظامي را شامل نمي شود


ارسال های توصیه شده

07/11/1388

کد خبر : 922626

منبع : خبرگزاری ایرنا

ov93qwkmw8unjsqdpd4v.jpg

طرح اوباما براي کاهش کسري بودجه هزينه هاي نظامي را شامل نمي شود

 

تهران- مقامات دولت آمريکا اعلام کردند که "باراک اوباما" رئيس جمهوري اين کشور در سخنراني سالانه اش و در راستاي نشان دادن جديت خود به کاهش ميزان کسري بودجه کل کشور، تعليق چندساله بودجه برخي از برنامه هاي فوق العاده داخلي را پيشنهاد خواهد داد.

به گزارش پايگاه اينترنتي "اينفورميشن کليرينگ هاوس"، اين تعليق بودجه بيشتر از اين جهت که چه برنامه هايي را مستثني مي کند، قابل توجه است. امنيت اجتماعي و به واقع تمامي "برنامه هاي مرتبط با امنيت" آمريکا، از جمله برنامه هايي هستند که شامل اين تصميم نمي شوند و به عبارت دقيق تر، هزينه هاي نظامي، بودجه اطلاعاتي و يا کمک هاي نظامي در خارج از کشور را نيز در بر نخواهد گرفت.

ov93qwkmw8unjsqdpd4v.jpg

اين بار نيز همچون هميشه، ايده کاهش کسري بودجه و ديون ملي امريکا از طريق کاهش هزينه هاي نظامي اين کشور منتفي است. هزينه هاي نظامي آمريکا تقريبا به اندازه ي تمامي ساير کشورهاي جهان و شش برابر بيشتر از چين که از اين جهت در رتبه دوم قرار دارد، مي باشد. با وجودي که آمريکا زير بار ديون رو به افزايش يک دهه گذشته اش خم شده، اما هزينه هاي دفاعي آن همواره رو به افزايش بوده است.

 

اين در حالي است که هزينه هاي نظامي مربوط به ديگر کشورهاي جهان در مجموع رو به کاهش بوده و به گفته يک نهاد ديده بان هزينه هاي دفاعي، بودجه نظامي امريکا تقريبا 29 برابر کل هزينه هاي نظامي شش کشور ايران، کوبا، ليبي، کره شمالي، سودان و سوريه است که در مجموع 14/65 ميليارد دلار براي اين منظور صرف کرده اند.

 

هزينه هاي نظامي آمريکا که تمامي آن ها فوق العاده و وابسته به شرايط زمان خود هستند، بيش از 50 درصد از هزينه هاي فوق العاده دولت را تشکيل مي دهند. با اين حال، حتي تصور کاهش بودجه نظامي به عنوان روشي براي کاهش ديون و يا کسري بودجه در امريکا ناممکن است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...