رفتن به مطلب

اخبار تهويه و تاسيسات


ارسال های توصیه شده

برج آيروديناميك 600متري در چين

 

دو طراح موفق شدند رتبه اول رقابت بین المللی طراحی مرکز سبز "ووهان" چین را به دست آورند. این برج به ارتفاع 606 متر پس از ساخته شدن به سومین برج بلند چین و چهارمین برج بلند جهان تبدیل خواهد شد.

 

 

انتظار می رود ساخت برج سبز ووهان تا سال 2016 به پایان برسد. این برج دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است که مشخص ترین آنها استوانه ای بودن نمای بیرونی آن است.

 

به منظور کاهش مقاومت در برابر باد و ایجاد گردبادهایی که معمولا در نزدیکی برجهای بلند به وجود می آیند، این برج که بر روی پی سه شاخه ای ساخته خواهد شد، ظاهری آیرودینامیک دارد. این ویژگی می تواند از میزان مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز و در نهایت انتشار دی اکسید کربن مرتبط با این مواد در هوا بکاهد.

 

برای کاهش هر چه بیشتر فشار هوا بر روی ساختمان، حفره هایی در الگوهایی منظم در داخل بدنه برج طراحی شده است که باعث ورود جریان ها به درون برج شده و سیستم تهویه هوای مطبوع برج را به سیستمی مکانیکی تبدیل می کند.

 

این سیستم تهویه هوا مجهز به سیستم جذب انرژی است که می تواند انرژی تولید شده توسط سیستم تهویه و ورود هوا را به خود جذب کرده و از این انرژی برای گرم یا سرد کردن هوای وارد شده به ساختمان استفاده کند.

 

ساختار سیستم ذخیره و مصرف آب در این برج نیز شامل لوله کشی های کم فشاری است که نه تنها می توانند از میزان مصرف آب بکاهند، بلکه می توانند انرژی مورد نیاز برای پمپ کردن آب در گوشه کنار برج را نیز کاهش دهند.

 

همچنین برای بازیافت پسماندهای آب تولید شده از سیستم لباس شویی، فاضلاب آشپزخانه ها و حمامها سیستم تصفیه آبی در نظر گرفته شده است تا این پسمانده را برای استفاده مجدد در سیستک خنک کننده تبخیری آماده کند.

 

سیستم نورپردازی برج نیز به گونه ای هوشمند طراحی شده است تا در زمانی که نور روز برای روشن ساختن تمامی بخشهای برج کافی بود، این سیستم به طور خودکار برق لامپها را قطع کند تا به این شکل انرژی کمتری مورد استفاده قرار گیرد.

 

قرار است این برج در محل تلاقی رودخانه های "یانگ تسه" و "هان" ساخته شود، ساخت این طرح تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد و پس از تکمیل شدن در سال 2016 فضایی بیش از 300 هزار متر مربع به وجود خواهد آمد؛ از این مقدار فضا 200 هزار متر مربع به فضای تجاری، 50 هزار متر مربع به فضای مسکونی و فضاهای مشترک، 45 هزار متر مربع به هتلی پنج ستاره و پنج هزار متر مربع آن به ساخت یک ورزشگاه اختصاص خواهند یافت:

 

 

borj.2.jpg

borj.3.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...